Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının, laboratuvar ortamına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya üniversitede en az bir laboratuvar dersi alan gönüllü 34 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada beş açık uçlu sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, betimsel analizine tabi tutulmuştur. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar kavramına ilişkin fikirleri malzeme ve araç-gereç, ortam, disiplin, sağladığı katkı, bilimsel ifade, bilimsel bilgiye ulaşma yolu ve güvenlik olmak üzere yedi kategoride sınıflandırılmıştır. Özellikle katılımcılar, laboratuvar kavramına ilişkin düşüncelerinde deney kavramına fazlasıyla değinmişlerdir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvarda olumlu yönde ilgilerini çeken öğeler temasına yönelik malzemeler ve araç-gereçler, ortamın özellikleri, kullanılan yöntem ve teknik ve deneylerin özellikleri olmak üzere dört kategori belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adayları çoğunlukla ilk kez karşılaştıkları malzeme ve araç-gereçlerin ilgilerini çektiklerini ifade etmişlerdir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvarda rahatsız oldukları öğeler, malzemeler ve araç-gereçlere ilişkin ve laboratuvar ortamına ilişkin olmak üzere iki kategoride ele alınmıştır.
Öğrenme ortamı Laboratuvar ortamı Görüş Fen bilgisi öğretmen adayı
Yok
Yok
Yok
In this study, it is aimed to examine the opinions of pre-service science teachers about laboratory environment. Descriptive research method was used in this study. Thirty-four volunteer pre-service science teachers who took at least one laboratory course at the university participated in the study. A semi-structured interview form consisting of five open-ended questions was used in the study. The data were subjected to descriptive analysis. The ideas of pre-service science teachers related to the concept of laboratory were classified into seven categories as materials and equipment, environment, discipline, contribution, scientific explanation, access to scientific knowledge and safety. Participants particularly emphasized the concept of experiment in their thoughts on the concept of laboratory. Items that positively interest the participants in the laboratory were discussed in four themes which are materials and equipment, features of the environment, methods and techniques used and experiments properties. The participants stated that they mostly attracted the attention of the materials and equipment they encountered for the first time. The items that the participants are troubled with the laboratory are discussed in two categories: related to materials and equipment and laboratory environment.
Learning environment Laboratory environment Opinion Pre-service science teacher
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1 |