Bu araştırmada özel yetenek sınavıyla öğrenci alan öğretmenlik programları için 2020 yılından beri uygulanan Temel Yeterlik Testi (TYT) 800 bin sıralaması ön koşulunun müzik öğretmenliği programlarının özel yetenek sınavlarına ve öğrenim sürecine yansımasının incelenmesi amaçlanmıştır. Karma bir araştırma olarak tasarlanan araştırmada, Bursa Uludağ Üniversitesi çalışma grubu olarak belirlenmiş ve ilgili durum birkaç boyutuyla incelenmiştir. Öncelikle BUÜ’nün 2016-2023 yılları arasında yayınladığı özel yetenek sınavı kılavuzları ve bu yıl aralığında öğrenim gören öğrencilerin lise mezuniyeti açısından alan içi ve alan dışı sayısal dağılımları incelenmiştir. İnceleme sonucunda 2020 yılı itibarıyla yetenek sınavlarının tek aşamalı olarak yürütüldüğü ve müziksel işitme alanında daha düzeyli sayılabilecek bazı soru türlerinin kaldırıldığı, ön koşulun alan içinden gelen öğrenci sayısında önemli bir azalmaya, alan dışından gelen öğrenci sayısında ise belirgin bir artışa neden olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca BUÜ’de öğrenim gören öğrencilerin ve öğretim elemanlarının görüşleri alınmıştır. Bu kapsamda öğrencilere bir anket uygulanmış ve öğrenciler arasında farklı lise türlerinden, farklı yaş gruplarından olan ve ikinci üniversitesini okuyan öğrencilerin bulunduğu, ilk yıl yerleşemeyen öğrencilerin yerleşememe nedenlerinin çoğunlukla TYT sınavı olduğu tespit edilmiştir. Görüşme yapılan öğretim elemanları ise TYT’ye getirilen ön koşul uygulamasının kaldırılmaması, bunun yerine Güzel Sanatlar Liselerinin eğitim içeriklerinin bu sınava uygun hale getirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 12, 2024 |
Publication Date | December 28, 2024 |
Submission Date | July 14, 2024 |
Acceptance Date | October 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 15 Issue: 3 |