Erken çocukluk döneminde verilen değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, yaklaşımlar ve bunları uygularken kullanılan materyal çeşitliliği çocuklara etkin olarak verilmekte fakat uygulama alanında öğrenilen bu kavram ve yargılar gerçek hayata etkin olarak aktarılamamaktadır. Öğretmekten kazandırmaya geçişte çocuklar üzerinde etkin olabilmek için uygun rol modelliğine ve bu değerleri kazanmış ve uygulayan bireylerin varlığına ihtiyaç duyulmaktadır. Albert Bandura’nın geliştirdiği Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramının ilke ve süreçlerinden faydalanılarak tasavvufî kavramları içselleştirmiş bireyler tarafından bu kuramın etkin bir şekilde uygulanması çocukların içsel dönüşümüne sebep olacağı için bireyden topluma sosyal bir değişimi sağlayacaktır. Evrensel değerler soyut bir kavram olarak somutlaştırma ihtiyacı istediğinden bu değerleri özümsemiş ve hayatında görülen bireylerin rehberliği erken çocukluk dönemi eğitiminde hem etkin olmakta hem de tasavvufî kavramları çocuklara hitap edecek şekilde aktarılmasını sağlayacaktır. Tasavvufî unsur olarak hem yaşantı hem de değerlerin aktarımı gözlem yoluyla eğitimde daha etkin bir şekilde öğrenen bu dönem çocuklarına evrensel değerlerin kazandırılmasını kolaylaştıracaktır.
Tasavvuf Erken çocukluk dönemi Sosyal bilişsel öğrenme kuramı Değerler eğitimi Manevî eğitim
Effective methods, techniques and approaches are used to teach universal values in early childhood period and by doing these items, variety of materials are given to children effectively. But these concepts and values learned can’t be transferred to real life actively. In order to be effective on children in the transition from teaching to acquisition, there is a need for appropriate role modeling and the existence of individuals who have acquired and applied these values. The principles and processes of the social cognitive learning theory developed by Albert Bandura will provide a social change from individual to society as it will cause the internal transformation of children because the effective implementation of this theory by individuals who have internalized Sufi concepts will be useful early childhood children’s value education. Since universal values want the need to concretize as an abstract concept, the guidance of individuals who have absorbed these values and seen in their lives will be both effective in early childhood education and will ensure that mystical concepts are conveyed to children. The transfer of both life and values as a sufî element will facilitate the acquisition of universal values to children in this period, who learn more effectively in education through observation.
Sufism Early childhood period social cognitive learning theory values education spiritual aducation
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | August 9, 2021 |
Acceptance Date | November 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 14 |