In this study, Bingöl University technical sciences
vocational high school students were searched for the reasons and preferences
of their departments. A total of 296 students were employed in six departments,
including construction technology, computer technology, mechatronics,
electronic communication, electricity and landscaping and ornamental plants,
all of which are in the technical sciences. As a result of the work carried
out, it was concluded that vocational high school students of the technical
sciences had to pass to the undergraduate program which they were interested
in, with the questions related to the department preferred, 60.81% as a
percentile, and 46.96%
Yapılan bu çalışmada Bingöl üniversitesi teknik
bilimler meslek yüksek okul öğrencilerinin, bölümleri tercih nedenleri ve
bölümden beklentileri araştırılmıştır. Teknik bilimler meslek yüksek okulda
bulunan, İnşaat teknolojileri, bilgisayar teknolojileri, Mekatronik, elektronik
haberleşme, Elektrik ve peyzaj ve süs bitkileri olmak üzere toplam da altı
bölümde ve 296 öğrenci üzerinde çalışma gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen
çalışma sonucunda teknik bilimler meslek yüksek okul öğrencilerinin,
kendilerine yönetilen sorulara bölüm tercih nedeni, yüzdelik oran olarak %60.81
bölüm ilgisinden, bölümden beklentileri ise %46.96 oranında dikey geçiş sınavı
( DGS) ile, ilgi duyduğu bölümün lisans programına geçmek olduğu sonucuna
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | December 5, 2018 |
Acceptance Date | December 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
All articles sent to the journal are checked by the plagiarism program before the evaluation process.
USOBED works under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/