Bu araştırmada, matematik eğitiminde başarılı oldukları bilinen iki altıncı sınıf öğrencisinin y=kx biçimindeki doğru denklemini oluşturma süreci bilişsel eylemler üzerinden bilgi oluşumu sürecinin incelenmesine fırsat veren RBC+C soyutlama modeli aracılığı ile incelenmiştir. Bu amaçla öncelikle tanıma, kullanma, oluşturma ve pekiştirme bilişsel eylemlerinin fark edilmesine imkân verebilecek tarzda araştırma ve uygulama problemleri hazırlanmıştır. Ardından, iki öğrencinin oluşturduğu öğrenci grubuna hazırlanan problemler sunulmuş ve öğrencilerin bu araştırma problemleri üzerinde birlikte çalışmaları sağlanmıştır. Bu öğrencilerin bu araştırma problemleri üzerinde çalışmaları ile gerçekleştirilen iki farklı uygulama kapsamında, öğrencilerin y=kx biçimindeki doğru denklemini oluşturup oluşturamadıkları araştırılmış ve bu oluşturma esnasında gerekli olan önbilgileri tanıyıp kullanabilme durumları incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda, iki öğrencinin de y=kx biçimindeki doğru denklemini oluşturmaları için gerekli ön bilgileri tanıyıp kullanabildikleri ve doğru denklemini oluşturdukları anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 6 Issue: 1 |