BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri Entegrasyon Becerilerinin Değerlendirilmesi: Yeni Pedagojik Yaklaşımlar İçin Nitel Bir Gereksinim Analizi

Year 2012, Volume: 6 Issue: 1, 265 - 286, 01.06.2012

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin teknolojik destekli derslerde ortaya çıkan yeni pedagojik yaklaşımlar Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin teknolojik destekli derslerde ortaya çıkan yeni pedagojik yaklaşımlar ihtiyacını belirlemektir. Araştırmada veriler nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Araştırma, derslerin tamamen teknolojik destekli olarak işlendiği özel bir okulda dört branştan toplam 12 öğretmenin gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, öğretmenleri akıllı tahtaların ve PowerPoint sunumların sınıfların temel demirbaşı olarak gördüklerini göstermiştir. Bu okuldaki tüm öğretmenlerin öğretim teknolojilerinin kullanımı konusunda eğitim almalarına rağmen, teknolojilerin entegrasyonunda zaman zaman sorunların yaşandığını belirlenmiştir. Teknolojik destekli derslerde; teknolojiye aşırı yoğunlaşma, öğrenci ile ilgilenmenin önüne geçmiş ve öğrencilerin bireysel özelliklerinin dikkate alınmadığı belirlenmiştir. Öğrenme etkinliklerinde, farklı öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılmadığı, gerçek eşya ve modellerin sınıfa getirilmediği anlaşılmıştır. Böylece öğretmenlerin, öğrenciyi merkeze alan bazı pedagojik yaklaşımlarla teknolojiyi destekleme yoluna gittikleri belirlenmiştir. Araştırmada teknoloji pedagoji bütünleşmesinin sağlanması konusunda öğretmenlerin bilgilendirilmesi önerilmiştir.

References

  • Adıgüzel, A. (2010). The status of instructional technology in the primary schools and classroom teachers’ level of using these technologies, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1–17.
  • Adıgüzel, O. C. ve Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretim alan öğretmenlerinin bilgi gereksinimlerin ikarşılama kaynakları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 64–75.
  • Angeli, C. ve Valanides, N. (2005). Pre-service elementary teachers as information and communication technology designers: An instructional systems design model based on an expanded view of pedagogical content knowledge. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 292–302.
  • Baran, E., Chuang, H. H. ve Thompson, A. (2011). Tpack: An emerging research and development tool for teacher educators. Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (4), 370-377.
  • Bass R., (2000). Technology, evaluation, and the visibility of teaching and learning. New Directions for Teaching and Learning, 83, 47.
  • Chai, C. S., Koh, J. H. L., Tsai, C. C., ve Tan, L. L. W. (2011). Modeling primary school pre- service teachers' technological pedagogical content knowledge (tpack) for meaningful learning with information and communication technology.Computers & Education, 57(1), 1184-1193.
  • Chou, C.M. (2011). Student teachers socialization development by teaching blog: Reflections and socialization strategies. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(2), 190-201.
  • Cviko, A., McKenney, S. ve Voogt, J. (2012).Teachers enacting a technology-rich curriculum for emergent literacy. Educational Technology Research and Development, 60(1), 31- 54.
  • Çağıltay, K.,Yıldırım,S., Aslan, İ., Gök, A., Gürel, G., Karakuş, T., Saltan, F., Uzun, E., Ülgen, E., & Yıldız, İ. (2007). Öğretim teknolojilerinin üniversitede kullanımına yönelik alışkanlıklar ve beklentiler: Betimleyici bir çalışma, Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik BilişimKonferansı Bildirileri 31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Fielding, N. (1996). Qualitative Interviewing.K.Punch (Ed.), Introduction to Social Research, (pp.166-167), London: Sage.
  • Graham, C. R. (2011). Theoretical considerations for understanding technological pedagogical content knowledge (TPACK).Computers & Education, 57(3), 1953-1960.
  • Jang, S. J., ve Chen, K. C. (2010). From pck to tpack: Developing a transformative model for pre-service science teachers. Journal of Science Education and Technology, 19(6), 553- 564.
  • Melia, J. M. J., Gonzalez-Such, J. ve Garcia-Bellido, M. R. (2012). Evaluative research and information and communication technology (ICT). Revista Espanola De Pedagogia, 70 (251), 93-110.
  • Minichiello, V., Aroni, R., Timewell, E. ve Alexander, L. (1990). In-depthinterviewing: Researching people. Melbourne: Longman Cheshire.
  • Mishra, P.ve Koehler, M.J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Niess, M. L. (2011). Investigating tpack: Knowledge growth in teaching with technology.Journal of Educational Computing Research, 44(3), 299-317. doi: Doi 10.2190/Ec.44.3.C
  • Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15 (2).
  • Şahin, I. (2011). Development of survey of technological pedagogical and content knowledge (tpack).Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 97-105.
  • Yaşar, Ş. (2001).Öğretimdearaç ve gereç kullanımı. Öğretimde planlama ve değerlendirme. (Ed). M.Gültekin. Eskişehir: AnadoluÜniversitesiAçıköğretimFakültesi Yayınları.
  • Yaşar, Ş. ve M. Gültekin.(2007). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç kullanımı. Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. (Ed). C. Öztürk. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Thompson, A. ve Mishra, P. (2008). Breaking news: Tpck becomes tpack . Journal of Computing in Teacher Education, 24(2).
  • Tuncel, M., Argon,T., Kartallıoğlu, S. ve Kaya, S. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin derslerinde araç-gereçleri kullanma sıklığı ve bu sıklığı etkileyen faktörler. 2nd International Conference On New Trends In Education and Their Implications, 27-29 April, 2011 Antalya-Turkey. SiyasalKitabevi, Ankara, Turkey.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Beşinci Basım). Ankara: Seçkin Basımevi.
  • Yıldırım, S. (2007). Current utilization of ICT in Turkish basic education schools: A review of teacher's ICTuse and barriers to integration. International Journal of Instructional Media, 34 (2), 171–186.
  • Yılmaz, M. (2007). Technology education in elementary teacher training. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155–167.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research.Design and methods. Thousand Oaks, CA.: Sage.
Year 2012, Volume: 6 Issue: 1, 265 - 286, 01.06.2012

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2010). The status of instructional technology in the primary schools and classroom teachers’ level of using these technologies, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1–17.
  • Adıgüzel, O. C. ve Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretim alan öğretmenlerinin bilgi gereksinimlerin ikarşılama kaynakları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 64–75.
  • Angeli, C. ve Valanides, N. (2005). Pre-service elementary teachers as information and communication technology designers: An instructional systems design model based on an expanded view of pedagogical content knowledge. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 292–302.
  • Baran, E., Chuang, H. H. ve Thompson, A. (2011). Tpack: An emerging research and development tool for teacher educators. Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (4), 370-377.
  • Bass R., (2000). Technology, evaluation, and the visibility of teaching and learning. New Directions for Teaching and Learning, 83, 47.
  • Chai, C. S., Koh, J. H. L., Tsai, C. C., ve Tan, L. L. W. (2011). Modeling primary school pre- service teachers' technological pedagogical content knowledge (tpack) for meaningful learning with information and communication technology.Computers & Education, 57(1), 1184-1193.
  • Chou, C.M. (2011). Student teachers socialization development by teaching blog: Reflections and socialization strategies. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(2), 190-201.
  • Cviko, A., McKenney, S. ve Voogt, J. (2012).Teachers enacting a technology-rich curriculum for emergent literacy. Educational Technology Research and Development, 60(1), 31- 54.
  • Çağıltay, K.,Yıldırım,S., Aslan, İ., Gök, A., Gürel, G., Karakuş, T., Saltan, F., Uzun, E., Ülgen, E., & Yıldız, İ. (2007). Öğretim teknolojilerinin üniversitede kullanımına yönelik alışkanlıklar ve beklentiler: Betimleyici bir çalışma, Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik BilişimKonferansı Bildirileri 31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Fielding, N. (1996). Qualitative Interviewing.K.Punch (Ed.), Introduction to Social Research, (pp.166-167), London: Sage.
  • Graham, C. R. (2011). Theoretical considerations for understanding technological pedagogical content knowledge (TPACK).Computers & Education, 57(3), 1953-1960.
  • Jang, S. J., ve Chen, K. C. (2010). From pck to tpack: Developing a transformative model for pre-service science teachers. Journal of Science Education and Technology, 19(6), 553- 564.
  • Melia, J. M. J., Gonzalez-Such, J. ve Garcia-Bellido, M. R. (2012). Evaluative research and information and communication technology (ICT). Revista Espanola De Pedagogia, 70 (251), 93-110.
  • Minichiello, V., Aroni, R., Timewell, E. ve Alexander, L. (1990). In-depthinterviewing: Researching people. Melbourne: Longman Cheshire.
  • Mishra, P.ve Koehler, M.J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Niess, M. L. (2011). Investigating tpack: Knowledge growth in teaching with technology.Journal of Educational Computing Research, 44(3), 299-317. doi: Doi 10.2190/Ec.44.3.C
  • Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15 (2).
  • Şahin, I. (2011). Development of survey of technological pedagogical and content knowledge (tpack).Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 97-105.
  • Yaşar, Ş. (2001).Öğretimdearaç ve gereç kullanımı. Öğretimde planlama ve değerlendirme. (Ed). M.Gültekin. Eskişehir: AnadoluÜniversitesiAçıköğretimFakültesi Yayınları.
  • Yaşar, Ş. ve M. Gültekin.(2007). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç kullanımı. Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. (Ed). C. Öztürk. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Thompson, A. ve Mishra, P. (2008). Breaking news: Tpck becomes tpack . Journal of Computing in Teacher Education, 24(2).
  • Tuncel, M., Argon,T., Kartallıoğlu, S. ve Kaya, S. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin derslerinde araç-gereçleri kullanma sıklığı ve bu sıklığı etkileyen faktörler. 2nd International Conference On New Trends In Education and Their Implications, 27-29 April, 2011 Antalya-Turkey. SiyasalKitabevi, Ankara, Turkey.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Beşinci Basım). Ankara: Seçkin Basımevi.
  • Yıldırım, S. (2007). Current utilization of ICT in Turkish basic education schools: A review of teacher's ICTuse and barriers to integration. International Journal of Instructional Media, 34 (2), 171–186.
  • Yılmaz, M. (2007). Technology education in elementary teacher training. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155–167.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research.Design and methods. Thousand Oaks, CA.: Sage.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Yüksel This is me

Abdullah Adıgüzel This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Yüksel, İ., & Adıgüzel, A. (2012). Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri Entegrasyon Becerilerinin Değerlendirilmesi: Yeni Pedagojik Yaklaşımlar İçin Nitel Bir Gereksinim Analizi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 6(1), 265-286.