Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin teknolojik destekli derslerde ortaya çıkan yeni pedagojik yaklaşımlar Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin teknolojik destekli derslerde ortaya çıkan yeni pedagojik yaklaşımlar ihtiyacını belirlemektir. Araştırmada veriler nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Araştırma, derslerin tamamen teknolojik destekli olarak işlendiği özel bir okulda dört branştan toplam 12 öğretmenin gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, öğretmenleri akıllı tahtaların ve PowerPoint sunumların sınıfların temel demirbaşı olarak gördüklerini göstermiştir. Bu okuldaki tüm öğretmenlerin öğretim teknolojilerinin kullanımı konusunda eğitim almalarına rağmen, teknolojilerin entegrasyonunda zaman zaman sorunların yaşandığını belirlenmiştir. Teknolojik destekli derslerde; teknolojiye aşırı yoğunlaşma, öğrenci ile ilgilenmenin önüne geçmiş ve öğrencilerin bireysel özelliklerinin dikkate alınmadığı belirlenmiştir. Öğrenme etkinliklerinde, farklı öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılmadığı, gerçek eşya ve modellerin sınıfa getirilmediği anlaşılmıştır. Böylece öğretmenlerin, öğrenciyi merkeze alan bazı pedagojik yaklaşımlarla teknolojiyi destekleme yoluna gittikleri belirlenmiştir. Araştırmada teknoloji pedagoji bütünleşmesinin sağlanması konusunda öğretmenlerin bilgilendirilmesi önerilmiştir.
Öğretim teknolojileri teknolojik pedagojik alan bilgisi teknoloji entegrasyonu entegrasyon becerileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 6 Issue: 1 |