Kuzey Makedonya’da Türkçe Eğitim sürecinde kullanılan temel ve en önemli materyal Türkçe ders kitaplarıdır. Bu yüzden ders kitapları içerisinde yer alan etkinlikler öğrencilerin düşüncelerini harekete geçirmeli ve üstbilişsel becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmalıdır. Bu çalışmada Kuzey Makedonya’da 2011 yılında yayımlanmış olan 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan toplam 255 soru Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’nin bilişsel süreç basamaklarına göre sınıflandırılmaya ve kitapla ilgili değerlendirilmede bulunmaya çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. İncelenen kitapta yer alan metin altı sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi bilişsel süreç boyutunun temel düzeyinde yoğunlaştığı; üst düzey bilişsel becerilere yönelik soru sayısının oldukça az olduğu tespit edilmiştir.
Kuzey Makedonya’da Türkçe Eğitim Ders Kitabı Okuma Etkinlikleri Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
Turkish textbooks are the main and the most important material used in the Turkish education process in North Macedonia. Therefore, the activities included in the textbooks should stimulate student’s thoughts and help them to develop their met cognitive skills. In this study, a total of 255 questions in the 5th -grade Turkish textbook published in North Macedonia in 2011 were tried to be classified and evaluated according to the cognitive process dimension of the Revised Bloom Taxonomy. Document analysis, which is a qualitative research method, was used in this work. It was detected that the text comprehension questions in the textbooks examined were concentrated on the basic level of the cognitive process dimension of the Revised Bloom Taxonomy and the number of questions indicating high level cognitive skills was quite low
Turkish Education in North Macedonia Textbook Text comprehension question Revised Bloom Taxonomy
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |
Balkanlarda Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları (BALTED), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.