Research Article
BibTex RIS Cite

Bireysel Müşterilerin Katılım Bankacılığını Tercih Etmesini Etkileyen Faktörler

Year 2017, Volume: 8 Issue: 15, 145 - 182, 30.06.2017

Abstract

Özet: Faizsiz bankacılık ya da katılım bankacılığı dünya finans piyasasındaki

payını gün geçtikçe artırmaktadır. Türkiye dışındaki faizsiz bankaların niçin

tercih edildiğini araştıran birçok çalışma yapılmış olmasına rağmen Türkiye’deki

katılım bankalarının niçin tercih edildiğine dair yapılan çalışma sayısı yok

denecek kadar azdır. Bu çalışmanın hedefi; Türkiye’deki katılım bankalarının

niçin tercih edildiğine ilişkin literatüre katkıda bulunmaktır. Bu amaçla; İstanbul

ilindeki dört ayrı katılım bankasının müşterileri arasından örnek kütle seçilmiştir.

423 kişiden oluşan örnek kütle üzerinde anket tekniği uygulanarak veri

toplanmıştır. Elde edilen verilere açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır.

Bulgularımıza göre; katılımcıların katılım bankası tercihlerini etkileyen en önemli

faktör “Katılım bankası ve faizsiz kurum olarak imaj ve popülaritesi”dir. Bu

faktörün ardından, sırasıyla “Dini hassasiyetlerimin yönlendirmesi” ve “Banka

çalışanlarının müşterilere karşı yaklaşımı” faktörleri gelmektedir.  

References

  • AL-AIMI, Jasim, Hussain, Hameeda Aboo ve Al-Saleh, Nadhem (2009), “Clients of Conventional and Islamic Banks in Bahrain: How they choose which bank to patronize”, International Journal of Social Economics, 36(11), 1086-1112.
Year 2017, Volume: 8 Issue: 15, 145 - 182, 30.06.2017

Abstract

References

  • AL-AIMI, Jasim, Hussain, Hameeda Aboo ve Al-Saleh, Nadhem (2009), “Clients of Conventional and Islamic Banks in Bahrain: How they choose which bank to patronize”, International Journal of Social Economics, 36(11), 1086-1112.
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Turhan Anaç

Ferudun Kaya

Publication Date June 30, 2017
Submission Date July 20, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 8 Issue: 15

Cite

APA Anaç, T., & Kaya, F. (2017). Bireysel Müşterilerin Katılım Bankacılığını Tercih Etmesini Etkileyen Faktörler. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(15), 145-182.

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.