Özet: Faizsiz bankacılık ya da katılım bankacılığı dünya finans piyasasındaki
payını gün geçtikçe artırmaktadır. Türkiye dışındaki faizsiz bankaların niçin
tercih edildiğini araştıran birçok çalışma yapılmış olmasına rağmen Türkiye’deki
katılım bankalarının niçin tercih edildiğine dair yapılan çalışma sayısı yok
denecek kadar azdır. Bu çalışmanın hedefi; Türkiye’deki katılım bankalarının
niçin tercih edildiğine ilişkin literatüre katkıda bulunmaktır. Bu amaçla; İstanbul
ilindeki dört ayrı katılım bankasının müşterileri arasından örnek kütle seçilmiştir.
423 kişiden oluşan örnek kütle üzerinde anket tekniği uygulanarak veri
toplanmıştır. Elde edilen verilere açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır.
Bulgularımıza göre; katılımcıların katılım bankası tercihlerini etkileyen en önemli
faktör “Katılım bankası ve faizsiz kurum olarak imaj ve popülaritesi”dir. Bu
faktörün ardından, sırasıyla “Dini hassasiyetlerimin yönlendirmesi” ve “Banka
çalışanlarının müşterilere karşı yaklaşımı” faktörleri gelmektedir.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0