Specialization and division into compartments brings to separation from the holistic view in all areas of the academy. This has also occured in medical education and medical practice, resulting in dissatisfaction in medical practice for both the physician and the patient. This dissatisfaction draws attention as a parameter that can affect the results of medical practices.
The problems caused by the lack of a holistic evaluation of the human body and mind in the practice of medicine should be evaluated at both the medical and social level.
In this study, we have revealed the historical process of the separation of medicine from the holistic view and new approaches to fill the deficiency here.
Uzmanlaşma ve kompartımanlara ayrılma akademinin her alanında bütüncül bakıştan kopmayı beraberinde getirmektir. Bu kopuş, tıp eğitiminde ve hekimlik pratiğinde de ortaya çıkmış ve sonucunda hem hekim hem hasta için tıbbi uygulamalarda tatminsizliği ortaya çıkarmıştır. Bu tatminsizlik, tıbbi uygulamalarının sonuçlarını da etkileyebilecek bir parametre olarak dikkat çekmektedir.
İnsan vücudunun ve zihninin bütüncül değerlendirilmesindeki eksikliğin tıp pratiğinde ortaya çıkardığı sorunlar hem tıbbi hem sosyal düzlemde değerlendirmeye tabi tutulmalıdır.
Biz bu çalışmamızda, tıbbın bütüncül bakıştan kopmasının tarihsel sürecini ve buradaki eksiği gidermeye yönelik yeni yaklaşımları ortaya koyduk.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |
Bütünleyici ve Anadolu Tıbbı Dergisi
Journal of Integrative and Anatolian Medicine