Çalıșma kapsamında Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar uygulanmıș olan kimya öğretim programları derlenerek, tüm öğretim programlarının tek kaynakta toplanması ve aynı zamanda kimya öğretim programlarında sınıflara göre ders saatlerinin karșılaștırmalı olarak sunulması amaçlanmıștır. Cumhuriyet döneminde kullanılan ilk kimya programı 1930’da geliștirilmiștir. Diğer kimya programları geliștirilme tarihlerine göre sıralanmıștır. Buna ek olarak 1934 ve 1938 yıllarında kullanılan modern kimya kavramları sözlükte sunulmaktadır. Araștırmanın yürütülmesinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Kütüphanesi, Talim ve Terbiye Kurulu Bașkanlığı Kütüphanesi, MEB, Yayımlar Dairesi Bașkanlığı Arșiv Kütüphanesinde yer alan orijinal kaynaklardan yararlanılmıștır. Verilerin çözümlenmesinde doküman analizi tekniği kullanılmıștır. Araștırmanın örneklemini MEB; TTKB’nin kabul ettiği kimya öğretim programları olușturmuștur. Araștırma kapsamında; kimya öğretim programlarında sınıflara göre yer alan konu bașlıkları ve ders saatleri sunulmaktadır. Yapılan literatür taramasında șimdiye kadar Cumhuriyet Dönemi kimya öğretim programlarının orijinal hallerinin bir arada bulunduğu kaynağa rastlanmamaktadır. Bu çalıșma ülkemizde yapılan tüm kimya öğretim programlarının orijinal haliyle tek kaynakta toplamakta, kimya öğretiminin 1934 yılından bașlayarak son hazırlanan Kimya Öğretim Programına kadar geçirmiș olduğu evreleri yansıtmaktadır. Bu çalıșmanın ileride geliștirilecek kimya öğretim programlarına ve uluslar arası eğitim programlarını karșılaștırma çalıșmalarına katkı sağlaması beklenmektedir
The study attempts to compile all the chemistry curricula used in Turkey since the declaration of the Republic. It also attempts to present all secondary chemistry programs used in Turkey and to make a comparison among them based on class hours at different grade levels. The first secondary chemistry program used was developed in 1930. The other chemistry programs used later are listed in the chronological order. Additionally, the modern chemistry concepts used in 1934 and 1938 are given in a dictionary. Related documents in The Library of Turkish Grand Assemble Association, Library of Board of Education, and Library of Department of Publications Office were used to collect the data. The data collected were analysed through document analysis technique. The sample of the study were those secondary chemistry programs approved by Board of Education of Ministery of National Education. The study involves the detailed lists of chemistru topics and class hours of chemistry classes according to grade levels. Review of literature indicates that the original versions of secondary chemistry programs used during the Republic period have not been taken together. Therefore, the study compiles all secondary chemistry programs together, reflecting the phases of chemistry education from the first curriculum in 1930 to the latest one. It is expected that this study will contribute both to future chemistry programs and to future comparative educational studies
Diğer ID | JA22DC57GF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 2 |