Bu çalışmanın amacı son yıllarda oldukça ön plana çıkan Fen Bilgisi Eğitimini geliştirme çabaları kapsamında Fen Bilgisi öğretmenini yetiştirme alanına bir katkı sağlamaktır. Japonya, Amerika, İngiltere gibi gelişmiş, eğitim sistemlerine güvenen ve sürekli yenilikler gerçekleştiren ülkeler ile gelişmekte olan Türkiye’de Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirme programları karşılaştırılmıştır.
Çalışma kapsamında ; ülke ve dünya literatüründe çeşitli kaynaklardan ulaşılan makale, tez,
bildiri ve raporlar incelenmiş, çalışmanın içeriğine ilişkin her nokta dikkate alınarak çok geniş çaplı bir
doküman oluşturulmuştur. Bu bağlamda Türkiye’deki örnek birkaç üniversiteden Fen Bilgisi
Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin 107 öğrenci de bitirmek üzere oldukları program hakkındaki
görüşleri alınmıştır.
Çalışma amaç açısından Temel bir araştırma niteliğindedir. Yapıldığı çevre ve ortam açısından
alan araştırması olarak nitelendirilebilir. Alan araştırmaları günlük hayatın içinde yer alan araştırmalardır.
Bu araştırma aynı zamanda betimleme yöntemi ile özel olarak ta Vak’a incelemesi olarak düşünülmelidir.
Çünkü bazı ülkelere ait Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirmeye ilişkin belli bir eğitim durumunu
irdelemektedir.
Araştırma 2002- 2003, 2003-2004 Öğretim yılları içerisinde ulusal ve uluslar arası literatür
incelenerek ve örnek ülkelerden elde edilen örnek Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirme programları
incelenerek yapılmıştır. Belirlenen sorunlar ve çözüm önerileri dikkate alınarak, gelecekteki Fen
Eğitimine katkı sağlayabilmek amacı ile yeni bir Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirme programı önerilmiştir.
Fen Eğitimi Öğretmen Yetiştirme Program Modeli Japonya Amerika İngiltere Türkiye
The aim of this study is supplying a contribute; to science teacher education field with the endeavors for development of science education at recent years. The Science Teacher Education Programs of the developed countries, Japan, United States and England, which are confident about their education systems and continually realizing reforms, and the developing country Turkey’s programs were compared. context; the students 107 students opinions about the program that they were almost finished was taken from who were at the last class at a Science Teacher Education program in sample Universities from Turkey. For the aim of this study it can be named as a basic research. If it was examined with the surrounding and the circumference it is a Field research. Field research’s are in the context of daily life. And it can be thought as a descriptive research especially a case study. Because case studies from some countries about Science Teacher Education were evaluated as a specific case of education. This research is realized in the instruction years 2002 – 2003 and 2003 – 2004; as examining the national and international literature and the sample programs for Science Teacher Education from the sample countries. The problems and solution proposals that are determined were taken into consideration, so a new Science Teacher Education Program is proposed for an aim of contribution to future of science education
Science Education Teacher Education Program Model Japan United States England Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Diğer ID | JA22DN82RM |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 1 |