BibTex RIS Cite

MERMER SANAYİİ İŞLETMELERİNİN TEMEL SORUNLARI

Year 2001, Volume: 4 Issue: 5, 31 - 45, 01.05.2001

Abstract

Mermer sektöründe faaliyette bulunan, araştırma kapsamındaki işletmelerin %86.1'i küçük ve orta ölçekli işletme özelliği taşımaktadır. İşletmelerin %40.2'si düşük kapasite ile çalışmaktadır. Yeterli sayı ve nitelikte işçi bulunmaması, talep yetersizliği, alt yapı eksikliği, hammadde yetersizliği, düşük kapasite ile çalışma nedenleri arasında önde gelmektedir. Araştırma kapsamındaki işletmelerin üretimle ilgili en önemli üç sorunu; hammaddenin taşınması güçlüğü, enerji fiyatlarının yüksekliği ve hammadde yetersizliğidir. Rekabetin yüksek olduğu bu sektörde; rakip işletmelerin düşük fiyat politikaları uygulaması, mermerde homojenlik sağlayamama ve üretim kapasitesinin siparişleri karşılamada yetersiz kalması en önemli üç pazarlama sorunudur. İşletmelerin %59.8'i ihracat yapmaktadır. En önemli ihracat pazarlaması sorunları; ürünlerdeki kalite ve standardizasyon eksikliği, yüksek fiyatlar, pazar bilgisi eksikliği, finansman yetersizliği, mevzuat sorunları ve yurt dışı organizasyon eksikliği olarak ortaya çıkmaktadır

References

  • Bilgin, M. ve E. Çakır. (1998), Mermer Araştırması, İstanbul Ticaret Odası Yayın No: 1.
  • İGEME. (2000), http://www.igeme.org.tr/tur/foyler/sanayi/tasl.htm (Erişim Tarihi: 15.05.2000).
  • MİGM (Maden İşleri Genel Müdürlüğü). (1998), Bilgisayar Kayıtları.
  • TMMOB. (1995), Türkiye I. Mermer Sempozyumu, Afyon.

THE BASIC PROBLEMS OF ENTERPRISES IN THE MARBEL INDUSTRY

Year 2001, Volume: 4 Issue: 5, 31 - 45, 01.05.2001

Abstract

86.1% of the enterprises that work at the marbel sector are of small and medium-sized. 40.2% of enterprises work at idle capacity. The significant reasons for working at low capacity are not having enough qualified workers, lack of demand, lack of sub-structure and insufficient raw material. The three important production problems of the enterprises under study are the difficulty in the transportation of raw material, the high prices of energy, insufficiency of raw material. The three important marketing problems in this sector in which there is high competition, are low price policies of competing enterprises, inability to ensure homogenity in marbel, and not having sufficient capacity to respond to orders. 59.8% of the enterprises are involved in export. The most important exportation problems are the lack of standardization and quality of goods, high prices, the lack of marketing knowledge, insufficient financing, problems of legistations and the lack of organization abroad.

References

  • Bilgin, M. ve E. Çakır. (1998), Mermer Araştırması, İstanbul Ticaret Odası Yayın No: 1.
  • İGEME. (2000), http://www.igeme.org.tr/tur/foyler/sanayi/tasl.htm (Erişim Tarihi: 15.05.2000).
  • MİGM (Maden İşleri Genel Müdürlüğü). (1998), Bilgisayar Kayıtları.
  • TMMOB. (1995), Türkiye I. Mermer Sempozyumu, Afyon.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İrfan Süer This is me

Nesrin Şenol This is me

Publication Date May 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 4 Issue: 5

Cite

APA Süer, İ., & Şenol, N. (2001). MERMER SANAYİİ İŞLETMELERİNİN TEMEL SORUNLARI. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(5), 31-45.

Baun SOBED