Değer fiyatlaması, müşteri sayısının ve toplam satışların arttırılmasına yardımcı bir yöntem olarak uzun dönemde reklam maliyetlerinin azaltılmasına da katkıda bulunacaktır. Fiyat stratejisi olarak değişen pazar koşullarına uygulanmasının kolay ve etkili olduğu kanısındayız. Sabit maliyet ve işçilik gibi bazı değişken maliyet yüzdeleri, satış hacminin artmasıyla birlikte düşme eğilimi gösterdiğinden, değer fiyatlaması paketleme ile birleştirildiğinde tüketici kararlarını kolaylaştırması sebebiyle siparişlerim alıp giden veya işletmede tüketen müşterilerin miktarında artış meydana getirerek işçilik maliyetlerini yükseltmeden personelin prodüktivitesini arttırmakla işletmeye önemli yararlar sağlamaktadır. Değer fiyatlaması ile ilgili olarak meydana gelebilecek en önemli dezevantaj, müşterilerin düşük fiyatlara alıştırıldıktan sonra fiyat artışlarının yapılmasındaki zorluktur. Bunun yanında değer fîyatlamasmm en azından başlangıçta dahi olsa yoğun reklam kampanyaları ile yürütülmesi gerektiğinden nakit yönünden sıkıntı çeken işletmeler tarafından uygulanması güçtür. Uygulamada, satışların yoğun olduğu zamanlarda ve özellikle akşam vakitlerinde büyük miktarlar halinde ürün satışı yapamayacak veya büyük ölçeklerde kaliteli ürün sağlayamayacak işletmelerde kalitenin düşmesiyle birlikte müşteri kayıpları ile karşılaşılacağı düşüncesiyle bu yönteme başvurulmaması tavsiye edilmektedir. Uzun kuyruklar, kalitenin düşmesi, araç-gereç ve demirbaşların kirli olmasi işgücünün ve demirbaşların aşın biçimde yıpranarak tükendiğini gösterir. Değer fiyatlaması stratejileri, sadece tutar olarak vergiden önceki karı değil, yöneticilerin kararlarına ışık tutacak olan kar marjları yanında diğer gerekli koşulları da sağlayacak biçimde oluşturulmalıdır. Bu amaçla yaratıcı değer fiyatlaması Stratejilerinin amaç-değer analizleri ile birlikte kullanılması ve bu konudaki uygulamaların yönetim tarafından sürekli olarak desteklenerek gerekli önlemlerin alınması işletmenin başarısı açısından zorunlu olduğu görüşündeyiz.
Value pricing is an attempt to use product price to satisfy customers' increasing demand for value, which in return is expected to generate extra sales. Value pricing can be extremely risky. If properly conceived and executed remarkable result can be achieved, otherwise it can be disastrous for the business. The purpose of this study is to help fast food managers considering a move to value pncing, with the approach of "goal value and profitability analysis" introduced here, in order to enable them determine which outcome would be more likely. In other words to determine the relative profitability of an individual menu item or entire menus for strategic planning purposes in a competitive envirenment
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 1 Issue: 1 |
Baun SOBED