Research Article
BibTex RIS Cite

Nation State Against Globalization: An Assessment on the Future of the National Identity

Year 2016, Faculty of Economics and Administrative Sciences 10th Year Special Issue, 605 - 624, 15.12.2016
https://doi.org/10.31795/baunsobed.662452

Abstract

Identity in the social context, owned by the person depending on the culture,
is the most simplest form of the expression and a person’s existence. Identity creation effort
began to live its the most brillant period with the emergence of states and the spread of
nationalist movement and the concept of national identity was born. National identity
is the difference and belonging ground that is the product of the nation state and nation
intersection,more on the basis of, a common homeland and the culture of recognation.
Nation identity doesn’t only create belonging ground, at the same time, affects every citizen’s
daily life that regulates political targets and adminstrative practices. So in order to unite the nation in the light of autochthonous aims, to mobilise the national feelings and to awaken
the masses or in order words to make people gain national identity; national symbols are
used frequently and construction strategies are developed within the scope. Globalization
phenomenon which begin to change conditions against, it is the most discussed important
issues what will be the nation state and the fate of the national identity. In this study,
contrary to the opinions, intended for national identity’s effect will be lost even be removed
will be tried to explain and supported that the national identity’s and the nation state’s
existence of penetrating in every area of our lives, maybe structured again and undertook
new roles but always will keep going the direction of thought.

References

  • Akıncı, A. (2011). Milli Kimlik İnşa Stratejileri ( Türkiye Örneği 1939-1946) , Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Anderson, B. (1995). Hayali Cemaatler Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması (İ. Savaşır. Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Anderson, P. (2003). Tarihten Siyasete Eleştiri Yazıları (S. Coşar, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aydemir, N. (t.y). Medya ve İletişim Temelinde Sosyal Medya Hareketliliği; Milliyetçilik ve Nefret Söylemi. 27 Kasım 2016 tarihinde http://academidea. com/medya-ve-iletisim-temelinde-sosyal-medya-hareketliligi-milliyetcilik-ve-nefret-soylemi/ adresinden erişildi.
  • Bilgin, N. (1999). Kollektif Kimlik, (2. Bs.), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Billig, M. (2002). Banal Milliyetçilik (C. Şişkolar, Çev.), İstanbul: Gelenek Yayıncılık.
  • Bozkurt, V. (1997). “Değişen Paradigma, Çatışan Uygarlıklar ve Bölgesel Bütünleşme”, Liberal Düşünce Dergisi, 2(8),72-85.
  • Cebeci, K. (2008). “Küreselleşme Bağlamında Ulus-Devletin Egemenlik Gücünün Dönüşümü”, Sayıştay Dergisi, (71), 23-39.
  • Çalık, M. (2009). Milli Kimlik, Milliyet, Milliyetçilik, Ankara: Cedit Neşriyat Yayınları.
  • Çoban, B. (2009). Medya Milliyetçilik Şiddet. İstanbul: Su Yayınları.
  • Dieckhoff, A. ve Jaffrelot, C. (2010). Milliyetçiliği Yeniden Düşünmek Kuramlar ve Uygulamalar (D. Çetinkasap, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları
  • Domaniç, N. N. (1997). Milliyetçilikler, İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Ercilasun, A. B. (t.y). 21. yy’a Girerken Milli Kimlik Oluşturmada Dilin Önemi. 27 Kasım 2016 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/GENEL/23.php adresinden erişildi.
  • Eurobarometer Güz 2014 Anketi Yayımlandı. (t.y.). 15 Kasım 2016 tarihinde http:// ikv.org.tr/ikv.asp?ust_id=99&id=653 adresinden erişildi.
  • Giddens, A. (2000). Tarihsel Materyalizmin Çağdaş Eleştirisi (Ü. Tatlıcan, Çev.), İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Gökalp, Z. (1997). Türkleşmek-İslamlaşmak-Muasırlaşmak, İstanbul: Toker Yayınları.
  • Guıbernau, M. (2004). “Anthony D. Smith on Nations and National Identity: a Critical Assessment”, Nation and Nationalism, 10(1/2), 125-141.
  • Güran, S. (2005). Egemenlik Ulusundur Üstünlük Anayasadadır, 25 Ekim 2016 tarihinde http://www.anayasa.gov.tr/files/pdf/anayasa_yargisi/anayargi/ guran.pdf adresinden erişildi.
  • Habermas, J. (2002). “Öteki” Olmak, “Öteki”yle Yaşamak (İ. Aka, Çev.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Huntington, S. P. (1997). Batı Tektir Ama Evrensel Değildir (F.O. Yıldırım, Çev.), Türk Yurdu. 17(119).
  • İskenderoğlu, M. (2001). “Küreselleşme, Ulus Devletin Geleceği ve Türkiye”, Türkiye ve Siyaset Dergisi, (5). Kasım-Aralık. Ankara.
  • Jameson, F. (1998). “Notes on Globalization as a Philosophical Issue” (F.Jameson ve M. Miyoshi, Der.), The Cultures of Globalization içinde (ss.54-80), Duke University Press, Durham, N.C.
  • Kasımoğlu, A. (2013). “Milliyetçilik ve Dil Milliyetçiliğinin Başarı ve Başarısızlıkları”, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 3(5). 161-173. Kentel, F., Ahıska, M. ve Genç, F. (2009). “Milletin Bölünmez Bütünlüğü” Demokratikleşme Sürecinde Parçalayan Milliyetçilik(ler), İstanbul: Tesev Yayınları.
  • Kırca, A. C. (2003), “Neden Milli Devlet? Neden Tekil Devlet? Karşılaştırmalı Bir Deneme”, Türkiye Günlüğü, (75), 153-173.
  • Koyuncu, B. (2014). “Benim Milletim...” AK Parti İktidarı, Din ve Ulusal Kimlik, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kösoğlu, N. (2003). Milli Kültür ve Kimlik, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kurubaş, E. (2008). “Etnik Sorunlar: Ulus-Devlet ve Etnik Gruplar Arasındaki Varoluşsal İlişki”, Doğu Batı Dergisi, (44), 11- 44.
  • Marden, P. (1997). “Geographies of Dissent: Globalization, Identity and Nation”. Political Geography. 16(11): 37-64. Parlak, B. (2011). Kamu Yönetimi Sözlüğü, Bursa: MKM Yayıncılık.
  • Smith, A. D. (2002). Ulusların Etnik Kökeni (S. Bayramoğlu, Çev.), Ankara: Dost Kitapevi.
  • Smith, A. D. (2009). Milli Kimlik (B. S. Şener, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Smith, A. D. (2010). “When is a Nation”. Geopolitics, 7(2), 5-32.
  • Şahin, K. (2009). Küreselleşme Tartışmaları Işığında Ulus Devlet, İstanbul: Yeni yüzyıl Yayınları.
  • Şen, Y. F. (2004). Globalleşme Sürecinde Milliyetçilik Trendleri ve Ulus Devlet, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Şimşek, U. ve Ilgaz, S. (2007). “Küreselleşme ve Ulusal Kimlik”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 189-199.
  • Tekinalp, T. (2005), “Küreselleşen Dünya’nın Bunalımı: Çokkültürlülük”, Journal of İstanbul Kültür Universty, (1), 75-87.
  • Timur, T. (1998), Osmanlı Kimliği (3. Bs.), Ankara: İmge Kitapevi.
  • Tokan Şenol, F. (2014). “Sosyal Medyadaki Ahlaki Panik Tepkisi: Facebook’taki ‘TC’ Örgütlenmesi”. Global Media Journal: TR Edition. 4 (8): 276-304.
  • Türkdoğan, O. (1995). “Niçin Milletleşme” Milli Kimliğin Yükselişi, İstanbul:
  • Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları.
  • Türkdoğan, O. (2004). “Avrupa Birliği Sürecinde Doğu ve Güneydoğu: Kabile-Aşiret Yapısı”, 2023 Aylık Dergi, (43), 4-19. Vangeli, A. (2009). Social Media and Nationalism: Evolving Concepts. New Media Center Skopje. 27 Kasım 2016 tarihinde http://www.slideshare.net/ woona/social-media-and-nationalism-evolving-concepts, adresinden erişildi.
  • Yeniçeri, Ö. (2005). Küreselleşme Karşısında Milliyetçilik ve Kimlik, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.

KÜRESELLEŞMEYE KARŞI ULUS DEVLET: MİLLİ KİMLİĞİN GELECEĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2016, Faculty of Economics and Administrative Sciences 10th Year Special Issue, 605 - 624, 15.12.2016
https://doi.org/10.31795/baunsobed.662452

Abstract

Kimlik, sosyal bağlamda kişinin sahip olduğu kültüre bağlı olarak bir var oluş ve anlatım şeklinin en sade halidir. Kimlik oluşturma çabası ulus devletlerin ortaya çıkması ve
milliyetçilik akımının yaygınlaşması ile birlikte en parlak dönemini yaşamaya başlamış ve
milli kimlik kavramı doğmuştur. Milli kimlik ulusun ve ulus devletin kesişmesinin bir ürünü olup, temelinde daha çok ulusa ait dil, tarih, ortak bir vatan ve kültürün olduğu bir
tanınma, farklılık ve aidiyet zeminidir. Milli kimlik sadece aidiyet zemini oluşturmakla kalmamakta bunun yanı sıra her vatandaşın gündelik yaşamını düzene koyan siyasi amaçları
ve idari uygulamaları da etkilemektedir. Dolayısıyla milleti kadim bir hedef çevresinde birleştirmek, milli duyguları harekete geçirmek ve kitleleri uyandırmak için diğer bir deyişle
millete milli bir kimlik kazandırmak için milli semboller çok sık kullanılmış, bu kapsamda
inşa stratejileri geliştirilmiştir. Diğer taraftan küreselleşme olgusunun değiştirmeye başladığı koşullar karşısında ulus devlet ve milli kimliğin akıbetinin ne olacağı tartışılan önemli konulardan biri olmuştur. Bu çalışmada, milli kimliğin etkisini yitireceği hatta ortadan
kalkacağına yönelik düşüncelerin aksine, hayatımızın her alanına nüfuz etmiş olan milli
kimliğin ve ulus devletin varlığını, belki yeniden yapılanarak ve yeni roller üstlenerek fakat
her daim devam ettireceği yönündeki düşünce desteklenecek ve açıklanmaya çalışılacaktır

References

  • Akıncı, A. (2011). Milli Kimlik İnşa Stratejileri ( Türkiye Örneği 1939-1946) , Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Anderson, B. (1995). Hayali Cemaatler Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması (İ. Savaşır. Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Anderson, P. (2003). Tarihten Siyasete Eleştiri Yazıları (S. Coşar, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aydemir, N. (t.y). Medya ve İletişim Temelinde Sosyal Medya Hareketliliği; Milliyetçilik ve Nefret Söylemi. 27 Kasım 2016 tarihinde http://academidea. com/medya-ve-iletisim-temelinde-sosyal-medya-hareketliligi-milliyetcilik-ve-nefret-soylemi/ adresinden erişildi.
  • Bilgin, N. (1999). Kollektif Kimlik, (2. Bs.), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Billig, M. (2002). Banal Milliyetçilik (C. Şişkolar, Çev.), İstanbul: Gelenek Yayıncılık.
  • Bozkurt, V. (1997). “Değişen Paradigma, Çatışan Uygarlıklar ve Bölgesel Bütünleşme”, Liberal Düşünce Dergisi, 2(8),72-85.
  • Cebeci, K. (2008). “Küreselleşme Bağlamında Ulus-Devletin Egemenlik Gücünün Dönüşümü”, Sayıştay Dergisi, (71), 23-39.
  • Çalık, M. (2009). Milli Kimlik, Milliyet, Milliyetçilik, Ankara: Cedit Neşriyat Yayınları.
  • Çoban, B. (2009). Medya Milliyetçilik Şiddet. İstanbul: Su Yayınları.
  • Dieckhoff, A. ve Jaffrelot, C. (2010). Milliyetçiliği Yeniden Düşünmek Kuramlar ve Uygulamalar (D. Çetinkasap, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları
  • Domaniç, N. N. (1997). Milliyetçilikler, İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Ercilasun, A. B. (t.y). 21. yy’a Girerken Milli Kimlik Oluşturmada Dilin Önemi. 27 Kasım 2016 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/GENEL/23.php adresinden erişildi.
  • Eurobarometer Güz 2014 Anketi Yayımlandı. (t.y.). 15 Kasım 2016 tarihinde http:// ikv.org.tr/ikv.asp?ust_id=99&id=653 adresinden erişildi.
  • Giddens, A. (2000). Tarihsel Materyalizmin Çağdaş Eleştirisi (Ü. Tatlıcan, Çev.), İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Gökalp, Z. (1997). Türkleşmek-İslamlaşmak-Muasırlaşmak, İstanbul: Toker Yayınları.
  • Guıbernau, M. (2004). “Anthony D. Smith on Nations and National Identity: a Critical Assessment”, Nation and Nationalism, 10(1/2), 125-141.
  • Güran, S. (2005). Egemenlik Ulusundur Üstünlük Anayasadadır, 25 Ekim 2016 tarihinde http://www.anayasa.gov.tr/files/pdf/anayasa_yargisi/anayargi/ guran.pdf adresinden erişildi.
  • Habermas, J. (2002). “Öteki” Olmak, “Öteki”yle Yaşamak (İ. Aka, Çev.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Huntington, S. P. (1997). Batı Tektir Ama Evrensel Değildir (F.O. Yıldırım, Çev.), Türk Yurdu. 17(119).
  • İskenderoğlu, M. (2001). “Küreselleşme, Ulus Devletin Geleceği ve Türkiye”, Türkiye ve Siyaset Dergisi, (5). Kasım-Aralık. Ankara.
  • Jameson, F. (1998). “Notes on Globalization as a Philosophical Issue” (F.Jameson ve M. Miyoshi, Der.), The Cultures of Globalization içinde (ss.54-80), Duke University Press, Durham, N.C.
  • Kasımoğlu, A. (2013). “Milliyetçilik ve Dil Milliyetçiliğinin Başarı ve Başarısızlıkları”, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 3(5). 161-173. Kentel, F., Ahıska, M. ve Genç, F. (2009). “Milletin Bölünmez Bütünlüğü” Demokratikleşme Sürecinde Parçalayan Milliyetçilik(ler), İstanbul: Tesev Yayınları.
  • Kırca, A. C. (2003), “Neden Milli Devlet? Neden Tekil Devlet? Karşılaştırmalı Bir Deneme”, Türkiye Günlüğü, (75), 153-173.
  • Koyuncu, B. (2014). “Benim Milletim...” AK Parti İktidarı, Din ve Ulusal Kimlik, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kösoğlu, N. (2003). Milli Kültür ve Kimlik, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kurubaş, E. (2008). “Etnik Sorunlar: Ulus-Devlet ve Etnik Gruplar Arasındaki Varoluşsal İlişki”, Doğu Batı Dergisi, (44), 11- 44.
  • Marden, P. (1997). “Geographies of Dissent: Globalization, Identity and Nation”. Political Geography. 16(11): 37-64. Parlak, B. (2011). Kamu Yönetimi Sözlüğü, Bursa: MKM Yayıncılık.
  • Smith, A. D. (2002). Ulusların Etnik Kökeni (S. Bayramoğlu, Çev.), Ankara: Dost Kitapevi.
  • Smith, A. D. (2009). Milli Kimlik (B. S. Şener, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Smith, A. D. (2010). “When is a Nation”. Geopolitics, 7(2), 5-32.
  • Şahin, K. (2009). Küreselleşme Tartışmaları Işığında Ulus Devlet, İstanbul: Yeni yüzyıl Yayınları.
  • Şen, Y. F. (2004). Globalleşme Sürecinde Milliyetçilik Trendleri ve Ulus Devlet, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Şimşek, U. ve Ilgaz, S. (2007). “Küreselleşme ve Ulusal Kimlik”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 189-199.
  • Tekinalp, T. (2005), “Küreselleşen Dünya’nın Bunalımı: Çokkültürlülük”, Journal of İstanbul Kültür Universty, (1), 75-87.
  • Timur, T. (1998), Osmanlı Kimliği (3. Bs.), Ankara: İmge Kitapevi.
  • Tokan Şenol, F. (2014). “Sosyal Medyadaki Ahlaki Panik Tepkisi: Facebook’taki ‘TC’ Örgütlenmesi”. Global Media Journal: TR Edition. 4 (8): 276-304.
  • Türkdoğan, O. (1995). “Niçin Milletleşme” Milli Kimliğin Yükselişi, İstanbul:
  • Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları.
  • Türkdoğan, O. (2004). “Avrupa Birliği Sürecinde Doğu ve Güneydoğu: Kabile-Aşiret Yapısı”, 2023 Aylık Dergi, (43), 4-19. Vangeli, A. (2009). Social Media and Nationalism: Evolving Concepts. New Media Center Skopje. 27 Kasım 2016 tarihinde http://www.slideshare.net/ woona/social-media-and-nationalism-evolving-concepts, adresinden erişildi.
  • Yeniçeri, Ö. (2005). Küreselleşme Karşısında Milliyetçilik ve Kimlik, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Administration
Journal Section Research Article
Authors

Sinem Şahnagil

Publication Date December 15, 2016
Submission Date November 3, 2016
Acceptance Date November 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Faculty of Economics and Administrative Sciences 10th Year Special Issue

Cite

APA Şahnagil, S. (2016). KÜRESELLEŞMEYE KARŞI ULUS DEVLET: MİLLİ KİMLİĞİN GELECEĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(36), 605-624. https://doi.org/10.31795/baunsobed.662452

Baun SOBED