Research Article
BibTex RIS Cite

Tasarım yoluyla araştırma bağlamında grafik tasarım açısından kuş cenneti milli parkına bakmak

Year 2024, Volume: 27 Issue: 52, 359 - 386, 30.12.2024
https://doi.org/10.31795/baunsobed.1500128

Abstract

Bu araştırma makalesinde, tasarım yoluyla araştırma yaklaşımının grafik tasarım uygulamaları çerçevesinde Kuş Cenneti Milli Parkı’yla nasıl bütünleştirilebileceği incelenmektedir. İçinde barındırdığı türlü hayvanlar ve bitki örtüsüyle araştırmacılara doğal bir fauna sunan Kuş Cenneti Milli Parkı, bugüne kadar literatürde zoolojiden kuş ornitolojisine, kültür ekolojisinden turizme kadar pek çok disiplin üzerine akademik çalışma yapılmasına olanak tanımıştır. Bu bağlamda, parkın görsel kimliğinin daha çağdaş bir şekilde yorumlanması için grafik tasarım olanaklarının geliştirilmesi gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla makalede parkın doğal güzelliklerini ve ekosistemini tanıtmak amacıyla yaratılan grafik ürünlerin (logo, afiş tasarımı, illüstrasyon vb.) tasarım süreci Dieter Rams’ın iyi tasarım prensipleri ve temel tasarım ilkeleri kapsamında çözümlenerek tasarım yoluyla araştırma bağlamında yorumlanmıştır. Tasarım yoluyla araştırma modelinde, bilgiler uygulamalı bir ürünle desteklenerek problem olan sorunun cevabı aranmaktadır. İşte tüm bu bilgilerden yola çıkarak bu araştırmada tasarım yoluyla araştırma modeli kapsamında şu sorunun cevabı aranmaya çalışılacaktır: “Kuş Cenneti Milli Parkının grafik tasarım bağlamında görsel olanakları nasıl geliştirilebilir?”. Bu kapsamda öncelikle milli parkta saha ve gözlem çalışmaları yapılmış sonrasında burayı ziyaret eden kişilere yönelik yenilenen görsel imaj üzerinden tasarım ürünleri oluşturularak detaylı bir şekilde incelenmiştir. Tüm bu bilgilerden yola çıkarak araştırma sonucunda üretilen güncel tasarımların, gelen ziyaretçilerin parkla olan ilişkisini güçlendirmesi ve daha sonraki sürelerde tekrar ziyaret etme olasılığını artırması beklenmektedir.

Ethical Statement

Çalışma içeriği ve konusu sebebi ile bu araştırma etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalar arasında yer almaktadır.

Supporting Institution

Araştırmanın tüm süreci makalenin beyan edilen tek yazarı tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada herhangi bir potansiyel çıkar çatışması bulunmamaktadır..

Thanks

Söz konusu çalışma, BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ Bilimsel Araştırma Projeleri birimi tarafından 2023/209 proje numaralı "Kültürel Mirastan Doğanın Korunmasına: İllüstrasyonlar Bağlamında Manyas Kuş Cenneti Milli Parkının Görselleştirilmesi" konusu ile ilgili olup, ilgili birimce desteklenmiştir." (“This work is supported by the Scientific Research Project Fund of BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ under the project number 2023/209”)

References

  • Referans1 Abe, T. (2012). Dascylium: An Overview of the Achaemenid Satrapal City, The Kyoto Journal of Ancient History, 12 (1), 1-17.
  • Referans2 Adir, G., Adir, V. and Pascu, N. E. (2012). Logo design and the corporate identity, Procedia Social and Behavioral Sciences, 51(1), 650-654.
  • Referans3 Aliağaoğlu, A. ve Miroğlu, G. (2020). Balıkesir Kent kimliği, International Journal of Georgraphy and Geography Education, 42 (1), 372-399.
  • Referans4 Ambrose, G. ve Harris, P. (2013). Grafik Tasarımda İmge. Literatür Yayıncılık.
  • Referans5 Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri. Literatür Yayıncılık.
  • Referans6 Anonim, (2024a). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans7 Anonim, (2024b). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans8 Anonim, (2024c). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans9 Anonim, (2024ç). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans10 Anonim, (2024d). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans11 Anonim, (2024e). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans12 Anonim, (2024f). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans13 Anonim, (2024g). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans14 Anonim, (2024ğ). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans15 Anonim, (2024h). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans16 Anonim, (2024ı). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans17 Anonim, (2024i). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans18 Anonim, (2024j). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans19 Anonim, (2024k). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans20 Anonim, (2024l). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans21 Anonim, (2024m). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans22 Antandros.org, (2006). 11.07.2024 tarihinde https://antandros.org adresinden erişildi.
  • Referans23 Antiksikkelernumizmatik.com, (2023). 11.07.2024 tarihinde https://antiksikkelernumizmatik.com/konu/mysia-kyzikos-antik-kenti.1307/ adresinden erişildi.
  • Referans24 Arı, Y., Kıyanç, S. ve Sivrioğlu, U. T. (Ed.) (2022). Manyas Kazakları: Tarih-Kültür ve Göç. Paradigma Akademi.
  • Referans25 Arı, Y. (2021). Manyas Kuş Cenneti Milli Parkı: Kültürel, Tarihi ve Politik Ekoloji. Çizgi Kitapevi.
  • Referans26 Arı, Y. (2019). Manyas Kuş Gölünde su ürünleri avcılığı: Kültür, ekoloji ve sürdürülebilirlik, Ege Coğrafya Dergisi, 28(2), 179-198.
  • Referans27 Arı, Y. ve Arslan, F. (2007). Sanayicilerin Doğa Koruma Algısı: Bandırmalı Sanayiciler ve Kuş Cenneti Milli Parkı Örneği, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 12-35.
  • Referans28 Arı, Y. (2003a). Kuş Cenneti Milli Parkı’nda Park Yönetimi-Yöre Halkı İlişkisi, Eastern Geographical Review, 9(1), 7-37.
  • Referans29 Arı, Y. (2003b). Manyas Gölü’nün Kültürel Ekolojisi: Tarihi Süreçte Adaptasyon ve Değişim, Türkiye Coğrafya Dergisi, 40(1), 75-90.
  • Referans30 Arı, Y. (2001). Vision of a Wetland: Linking Culture and Conservation at Lake [Doktora Tezi]. Texas University.
  • Referans31 Arnheim, R. (2012). Görsel Düşünme. Metis Yayıncılık.
  • Referans32 Bakır, T. (2003). Daskyleion (Tyaiy Drayahya) Hellespontine Phrygia Bölgesi Akhaemenid Satraplığı, Anatolia, 25(1), 1-14.
  • Referans33 Balıkesir Valiliği İl Kültür Turizm Müdürlüğü, (2011). Daskyleion: Güney Marmara’da Bir Phryg-Lydia ve Pers Yerleşimi Kitapçığı, Balıkesir Valiliği.
  • Referans34 Bandırma Manşet. (2015). 11.07.2024 tarihinde https://bandirmamanset.com/haber/kuscenneti-ve-curt-kosswig-24809.html adresinden erişildi.
  • Referans35 Boon, Baha, Singh, Wegener and Rozendal, (2020). Grappling with Diversity in Research Through Design, Synergy-DRS International Conference 2020, 139-151.
  • Referans36 Buchanan, R. (1992). Wicked Problems in Design Thinking. Design Issues, 8(2), 5-21.
  • Referans37 Chu, Y. (2018). Analysis of the Application of Illustration Art in Graphic Design, Economics and Law, 246(1) 539-541.
  • Referans38 Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitapevi.
  • Referans39 Çakır, P. (2008). Manyas Kuş Cenneti Milli Parkı Sığırcı Deresi Deltasındaki Tepeli Pelikanların İncelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Referans40 Çam, A. (2012). İllüstrasyon. Alternatif Yayıncılık.
  • Referans41 Çaydere, O. (2016). Grafik Tasarım Eğitiminde Temel Tasarımın Önemi, Fine Arts, 11(2), 93-97.
  • Referans42 Çulha, D. (2022). Grafik Tasarımcının Sorumluluğu olarak Sürdürülebilirlik, Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 741-759.
  • Referans43 Çoşkun, A. (2016). Sürdürülebilirlik, Cogito: Tasarım Ne Bekler?, 83(1), 85-95.
  • Referans44 Dalsgaard, P. (2010). Resarch In and Through Design -An Interaction Design Research Approach-, OZCHI 2010 Proceedings, 1-4.
  • Referans45 Designinspiration.com, (2008). 11.07.2024 tarihinde https://designinspiration.com/give-a-hand-to-wildlife-advertising-design-for-wwf/ adresinden erişildi.
  • Referans46 En.wikipedia.org, (2010). 11.07.2024 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/John_James_Audubon#adresinden erişildi.
  • Referans47 En.wikipedia.org, (2013). 11.07.2024 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/File:Audubon_Birds_of_America.jpg) adresinden erişildi.
  • Referans48 En.wikipedia.org, (2024). 11.07.2024 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/Bird_Paradise#/media/File:Bird_Paradise_logo.svg adresinden erişildi.
  • Referans49 Ergüven, A. (2022). İyi Tasarım Nedir?. Hümanist Kitap.
  • Referans50 Eviner, İ. (2016). Sanatla Yaratmak, Cogito: Tasarım Ne Bekler?, 83(1), 7-24.
  • Referans51 Frankel, L., and Racine, M. (2010). The Complex Field of Rsearch: for Design, through Design, and about Design, DRS International Conference 2010, 1-12.
  • Referans52 Frayling, C. (1993). Research in Art and Design. Royal College of Art Research Papers, 1(1), 1-5.
  • Referans53 Genç, K, Engel, Ü., ve Işkın, M. (2017). Abant Tabiat Parkının eko turizm potansiyelinin değerlendirmesi. F. Alaeddinoğlu, E. Cihangir ve M. Şeremet (Ed.). Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı (242- 250). Paradigma Akademi.
  • Referans54 Günay, D. ve Parsa, A. F. (Ed) (2012). Görsel Göstergebilim İmgenin Anlamlandırılması. Es Yayınları.
  • Referans55 Güngör, A. (2021). Sürdürülebilir Tasarımların Aktivizme Evrilme Sürecinde Fedakarlığın Rolü: Grafik Tasarımda Altürist Yaklaşımlar, Sanat ve Tasarım Dergisi, 29, 153-174.
  • Referans56 Gürlük, S. ve Rehber, E. (2008). A travel cost study to estimate recreational value for bird refuge at Lake Manyas, Turkey, Journal of Environmental Management, 88(4), 1350-1360.
  • Referans57 Gürlük, S. (2006). Manyas Gölü ve Kuş Cenneti’nin çevresel değerlemesi Üzerine Bir Araştırma, [Doktora Tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Referans58 Godin, D., and Zahedi, M. (2014). Aspects of Research through Design: A Literature Review, DRS International Conference 2014, 16-19.
  • Referans59 Heller, S. ve Vienne, V. (2022). Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir. Literatür Yayıncılık.
  • Referans60 Heinstein, R. (2014). Visual Tension in Graphic Design, 10.03.2024 tarihinde https://digitalcommons.wku.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1475&context=stu_hon_theses erişildi.
  • Referans61 İzmirkuscenneti.gov.tr, (2024). 11.07.2024 tarihinde https://izmirkuscenneti.gov.tr/makale-raporlar-2/ adresinden erişildi.
  • Referans62 Karafistan, A. (2013). Conceptual modelling of Lake Manyas Turkey, Turkish Journal of Engineering &Environmental Sciences, 37(1), 306-317.
  • Referans63 Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları.
  • Referans64 Kavram Güney, S. (2022). Kurumsal Kimlik nedir ve Nasıl Olmalıdır?. Luna Yayınları.
  • Referans65 Kaya, A., Arslan, Ş. ve Erkol, I. L. (2019). Tepeli Pelikan Raporu. Doğa Derneği Yayınları.
  • Referans66 Klemp, K. (2012). Dieter Rams: Ethisc and Modern Philosophy. What Legacy Today?, Docomomo journal, 46, 68-75.
  • Referans67 Koptu, S. (2019). An Assessment of Boundary and Category Changes in Turkish National Parks, [Yüksek Lisans Tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Referans68 Kosswig, C. (1950). Manyas Gölündeki Kuş Cenneti, Acta Biologica Turcica, 1(2), 59-63.
  • Referans69 Kozak, M. (2018). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Detay Yayıncılık.
  • Referans70 Meinblogland.com, (2016). 11.07.2024 tarihinde http://meinblogland.blogspot.com/2016/07/a-date-with-birds-jurong-bird-park.html adresinden erişildi.
  • Referans71 Önder, A. B. (2022). Afiş Sanatının İdeolojik Bir Aygıt Olarak Söyleme Tezahürü: Propaganda. Siyasal Kitapevi.
  • Referans72 Prochner, I., and Godin, D. (2022). Quality in research through design projects: Recommendations for evaluation and enhancement, Design studies 78, 1-26.
  • Referans73 Sallan Gül, S. ve Kahya Nizam, Ö. (2021). "Sosyal Bilimlerde İçerik ve Söylem Analizi," Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 181-198.
  • Referans74 Sarıkaya, S. (2018). Anadolu’da Persler Daskyleion Satraplığı. Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
  • Referans75 Seden Meral, P. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka. Detay Yayıncılık.
  • Referans76 Sezer, N. (2020). Simetrik İllüstrasyon/Yön. İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.
  • Referans77 Söylemez, A. (2019). Balıkesir İli Kuzeyinin kalkınmasında güney marmara kalkınma ajansının rolü üzerine bir değerlendirme, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 20-30.
  • Referans78 Tr.foursquare.com, (2018). 11.07.2024 tarihinde https://tr.foursquare.com/v/kuş-cenneti müzesi/5639de84cd106f6314a2f0be?openPhotoId=5b2e15fb22d490002cbfbe9e adresinden ulaşıldı.
  • Referans79 Uslu, Y. (2017). Grafik Tasarımda Mükemmellik ve Kusurluluk Afişler. Ekin Yayınevi.
  • Referans80 Uyan Dur, B. İ. (2014). Reflection of Anatolian Culture in Poster Design, Procedi-Social and Behavioral Sciences, 122(1), 230-235.
  • Referans81 Uzunkaya, A. (2021). Tasarım Yoluyla Araştırma ile Düşünüm Kayıtlar: Mimarlar ve Defterleri, [Doktora Tezi], İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Referans82 Weil, A. (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları.
  • Referans83 Wigan, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. Literatür Yayınları.
  • Referans84 Wolfgang, J. (2007). Research through DESIGN through research: A cybernetic model of designing design foundations, Kybernetes 36(9/10), 1362-1380.
  • Referans85 Yılmaz, Ö. G. ve Gürol, K. N. (2012). Balıkesir ilinin kırsal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(32), 23- 32.

Looking at bird paradise national park from a graphic design perspective in the context of research through design

Year 2024, Volume: 27 Issue: 52, 359 - 386, 30.12.2024
https://doi.org/10.31795/baunsobed.1500128

Abstract

This research article examines how the research-by-design approach can be integrated into the Bird Paradise National Park within the framework of graphic design applications. Bird Paradise National Park, which offers researchers a natural fauna with its various animals and flora, has provided opportunities for academic studies on many disciplines from zoology to bird ornithology, from cultural ecology to tourism. In this context, the need to develop graphic design opportunities for a more contemporary interpretation of the park's visual identity emerges. Therefore, in this article, the design process of graphic products (logo, poster design, illustration, etc.) created to promote the park's natural beauties and ecosystem is analyzed within the scope of Dieter Rams' good design principles and basic design principles and interpreted within the context of research-by-design. In the research-by-design model, the information is supported by an applied product and the answer to the problematic question is sought. Based on all this information, the answer to the following question will be sought within the scope of the research-by-design model in this research: "How can the visual opportunities of Bird Paradise National Park be developed in the context of graphic design?" Within this scope, firstly, field and observation studies were conducted in the national park and then design products were created based on the renewed visual image for the visitors and examined in detail. It is expected that the current designs produced as a result of the research based on all this information will strengthen the relationship of the visitors with the park and increase the likelihood of repeat visits in the future.

References

  • Referans1 Abe, T. (2012). Dascylium: An Overview of the Achaemenid Satrapal City, The Kyoto Journal of Ancient History, 12 (1), 1-17.
  • Referans2 Adir, G., Adir, V. and Pascu, N. E. (2012). Logo design and the corporate identity, Procedia Social and Behavioral Sciences, 51(1), 650-654.
  • Referans3 Aliağaoğlu, A. ve Miroğlu, G. (2020). Balıkesir Kent kimliği, International Journal of Georgraphy and Geography Education, 42 (1), 372-399.
  • Referans4 Ambrose, G. ve Harris, P. (2013). Grafik Tasarımda İmge. Literatür Yayıncılık.
  • Referans5 Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri. Literatür Yayıncılık.
  • Referans6 Anonim, (2024a). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans7 Anonim, (2024b). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans8 Anonim, (2024c). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans9 Anonim, (2024ç). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans10 Anonim, (2024d). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans11 Anonim, (2024e). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans12 Anonim, (2024f). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans13 Anonim, (2024g). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans14 Anonim, (2024ğ). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans15 Anonim, (2024h). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans16 Anonim, (2024ı). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans17 Anonim, (2024i). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans18 Anonim, (2024j). Bu görsel bir tasarım koleksiyonuna aittir.
  • Referans19 Anonim, (2024k). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans20 Anonim, (2024l). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans21 Anonim, (2024m). Bu görsel bir fotoğraf koleksiyonuna aittir.
  • Referans22 Antandros.org, (2006). 11.07.2024 tarihinde https://antandros.org adresinden erişildi.
  • Referans23 Antiksikkelernumizmatik.com, (2023). 11.07.2024 tarihinde https://antiksikkelernumizmatik.com/konu/mysia-kyzikos-antik-kenti.1307/ adresinden erişildi.
  • Referans24 Arı, Y., Kıyanç, S. ve Sivrioğlu, U. T. (Ed.) (2022). Manyas Kazakları: Tarih-Kültür ve Göç. Paradigma Akademi.
  • Referans25 Arı, Y. (2021). Manyas Kuş Cenneti Milli Parkı: Kültürel, Tarihi ve Politik Ekoloji. Çizgi Kitapevi.
  • Referans26 Arı, Y. (2019). Manyas Kuş Gölünde su ürünleri avcılığı: Kültür, ekoloji ve sürdürülebilirlik, Ege Coğrafya Dergisi, 28(2), 179-198.
  • Referans27 Arı, Y. ve Arslan, F. (2007). Sanayicilerin Doğa Koruma Algısı: Bandırmalı Sanayiciler ve Kuş Cenneti Milli Parkı Örneği, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 12-35.
  • Referans28 Arı, Y. (2003a). Kuş Cenneti Milli Parkı’nda Park Yönetimi-Yöre Halkı İlişkisi, Eastern Geographical Review, 9(1), 7-37.
  • Referans29 Arı, Y. (2003b). Manyas Gölü’nün Kültürel Ekolojisi: Tarihi Süreçte Adaptasyon ve Değişim, Türkiye Coğrafya Dergisi, 40(1), 75-90.
  • Referans30 Arı, Y. (2001). Vision of a Wetland: Linking Culture and Conservation at Lake [Doktora Tezi]. Texas University.
  • Referans31 Arnheim, R. (2012). Görsel Düşünme. Metis Yayıncılık.
  • Referans32 Bakır, T. (2003). Daskyleion (Tyaiy Drayahya) Hellespontine Phrygia Bölgesi Akhaemenid Satraplığı, Anatolia, 25(1), 1-14.
  • Referans33 Balıkesir Valiliği İl Kültür Turizm Müdürlüğü, (2011). Daskyleion: Güney Marmara’da Bir Phryg-Lydia ve Pers Yerleşimi Kitapçığı, Balıkesir Valiliği.
  • Referans34 Bandırma Manşet. (2015). 11.07.2024 tarihinde https://bandirmamanset.com/haber/kuscenneti-ve-curt-kosswig-24809.html adresinden erişildi.
  • Referans35 Boon, Baha, Singh, Wegener and Rozendal, (2020). Grappling with Diversity in Research Through Design, Synergy-DRS International Conference 2020, 139-151.
  • Referans36 Buchanan, R. (1992). Wicked Problems in Design Thinking. Design Issues, 8(2), 5-21.
  • Referans37 Chu, Y. (2018). Analysis of the Application of Illustration Art in Graphic Design, Economics and Law, 246(1) 539-541.
  • Referans38 Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitapevi.
  • Referans39 Çakır, P. (2008). Manyas Kuş Cenneti Milli Parkı Sığırcı Deresi Deltasındaki Tepeli Pelikanların İncelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Referans40 Çam, A. (2012). İllüstrasyon. Alternatif Yayıncılık.
  • Referans41 Çaydere, O. (2016). Grafik Tasarım Eğitiminde Temel Tasarımın Önemi, Fine Arts, 11(2), 93-97.
  • Referans42 Çulha, D. (2022). Grafik Tasarımcının Sorumluluğu olarak Sürdürülebilirlik, Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 741-759.
  • Referans43 Çoşkun, A. (2016). Sürdürülebilirlik, Cogito: Tasarım Ne Bekler?, 83(1), 85-95.
  • Referans44 Dalsgaard, P. (2010). Resarch In and Through Design -An Interaction Design Research Approach-, OZCHI 2010 Proceedings, 1-4.
  • Referans45 Designinspiration.com, (2008). 11.07.2024 tarihinde https://designinspiration.com/give-a-hand-to-wildlife-advertising-design-for-wwf/ adresinden erişildi.
  • Referans46 En.wikipedia.org, (2010). 11.07.2024 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/John_James_Audubon#adresinden erişildi.
  • Referans47 En.wikipedia.org, (2013). 11.07.2024 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/File:Audubon_Birds_of_America.jpg) adresinden erişildi.
  • Referans48 En.wikipedia.org, (2024). 11.07.2024 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/Bird_Paradise#/media/File:Bird_Paradise_logo.svg adresinden erişildi.
  • Referans49 Ergüven, A. (2022). İyi Tasarım Nedir?. Hümanist Kitap.
  • Referans50 Eviner, İ. (2016). Sanatla Yaratmak, Cogito: Tasarım Ne Bekler?, 83(1), 7-24.
  • Referans51 Frankel, L., and Racine, M. (2010). The Complex Field of Rsearch: for Design, through Design, and about Design, DRS International Conference 2010, 1-12.
  • Referans52 Frayling, C. (1993). Research in Art and Design. Royal College of Art Research Papers, 1(1), 1-5.
  • Referans53 Genç, K, Engel, Ü., ve Işkın, M. (2017). Abant Tabiat Parkının eko turizm potansiyelinin değerlendirmesi. F. Alaeddinoğlu, E. Cihangir ve M. Şeremet (Ed.). Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı (242- 250). Paradigma Akademi.
  • Referans54 Günay, D. ve Parsa, A. F. (Ed) (2012). Görsel Göstergebilim İmgenin Anlamlandırılması. Es Yayınları.
  • Referans55 Güngör, A. (2021). Sürdürülebilir Tasarımların Aktivizme Evrilme Sürecinde Fedakarlığın Rolü: Grafik Tasarımda Altürist Yaklaşımlar, Sanat ve Tasarım Dergisi, 29, 153-174.
  • Referans56 Gürlük, S. ve Rehber, E. (2008). A travel cost study to estimate recreational value for bird refuge at Lake Manyas, Turkey, Journal of Environmental Management, 88(4), 1350-1360.
  • Referans57 Gürlük, S. (2006). Manyas Gölü ve Kuş Cenneti’nin çevresel değerlemesi Üzerine Bir Araştırma, [Doktora Tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Referans58 Godin, D., and Zahedi, M. (2014). Aspects of Research through Design: A Literature Review, DRS International Conference 2014, 16-19.
  • Referans59 Heller, S. ve Vienne, V. (2022). Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir. Literatür Yayıncılık.
  • Referans60 Heinstein, R. (2014). Visual Tension in Graphic Design, 10.03.2024 tarihinde https://digitalcommons.wku.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1475&context=stu_hon_theses erişildi.
  • Referans61 İzmirkuscenneti.gov.tr, (2024). 11.07.2024 tarihinde https://izmirkuscenneti.gov.tr/makale-raporlar-2/ adresinden erişildi.
  • Referans62 Karafistan, A. (2013). Conceptual modelling of Lake Manyas Turkey, Turkish Journal of Engineering &Environmental Sciences, 37(1), 306-317.
  • Referans63 Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları.
  • Referans64 Kavram Güney, S. (2022). Kurumsal Kimlik nedir ve Nasıl Olmalıdır?. Luna Yayınları.
  • Referans65 Kaya, A., Arslan, Ş. ve Erkol, I. L. (2019). Tepeli Pelikan Raporu. Doğa Derneği Yayınları.
  • Referans66 Klemp, K. (2012). Dieter Rams: Ethisc and Modern Philosophy. What Legacy Today?, Docomomo journal, 46, 68-75.
  • Referans67 Koptu, S. (2019). An Assessment of Boundary and Category Changes in Turkish National Parks, [Yüksek Lisans Tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Referans68 Kosswig, C. (1950). Manyas Gölündeki Kuş Cenneti, Acta Biologica Turcica, 1(2), 59-63.
  • Referans69 Kozak, M. (2018). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Detay Yayıncılık.
  • Referans70 Meinblogland.com, (2016). 11.07.2024 tarihinde http://meinblogland.blogspot.com/2016/07/a-date-with-birds-jurong-bird-park.html adresinden erişildi.
  • Referans71 Önder, A. B. (2022). Afiş Sanatının İdeolojik Bir Aygıt Olarak Söyleme Tezahürü: Propaganda. Siyasal Kitapevi.
  • Referans72 Prochner, I., and Godin, D. (2022). Quality in research through design projects: Recommendations for evaluation and enhancement, Design studies 78, 1-26.
  • Referans73 Sallan Gül, S. ve Kahya Nizam, Ö. (2021). "Sosyal Bilimlerde İçerik ve Söylem Analizi," Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 181-198.
  • Referans74 Sarıkaya, S. (2018). Anadolu’da Persler Daskyleion Satraplığı. Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
  • Referans75 Seden Meral, P. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka. Detay Yayıncılık.
  • Referans76 Sezer, N. (2020). Simetrik İllüstrasyon/Yön. İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.
  • Referans77 Söylemez, A. (2019). Balıkesir İli Kuzeyinin kalkınmasında güney marmara kalkınma ajansının rolü üzerine bir değerlendirme, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 20-30.
  • Referans78 Tr.foursquare.com, (2018). 11.07.2024 tarihinde https://tr.foursquare.com/v/kuş-cenneti müzesi/5639de84cd106f6314a2f0be?openPhotoId=5b2e15fb22d490002cbfbe9e adresinden ulaşıldı.
  • Referans79 Uslu, Y. (2017). Grafik Tasarımda Mükemmellik ve Kusurluluk Afişler. Ekin Yayınevi.
  • Referans80 Uyan Dur, B. İ. (2014). Reflection of Anatolian Culture in Poster Design, Procedi-Social and Behavioral Sciences, 122(1), 230-235.
  • Referans81 Uzunkaya, A. (2021). Tasarım Yoluyla Araştırma ile Düşünüm Kayıtlar: Mimarlar ve Defterleri, [Doktora Tezi], İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Referans82 Weil, A. (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları.
  • Referans83 Wigan, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. Literatür Yayınları.
  • Referans84 Wolfgang, J. (2007). Research through DESIGN through research: A cybernetic model of designing design foundations, Kybernetes 36(9/10), 1362-1380.
  • Referans85 Yılmaz, Ö. G. ve Gürol, K. N. (2012). Balıkesir ilinin kırsal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(32), 23- 32.
There are 85 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts, Visual Arts (Other)
Journal Section Fine Arts
Authors

Aylin Güngör 0000-0001-8204-2092

Early Pub Date December 30, 2024
Publication Date December 30, 2024
Submission Date June 12, 2024
Acceptance Date October 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 27 Issue: 52

Cite

APA Güngör, A. (2024). Tasarım yoluyla araştırma bağlamında grafik tasarım açısından kuş cenneti milli parkına bakmak. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(52), 359-386. https://doi.org/10.31795/baunsobed.1500128

Baun SOBED