Çalışma Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümünde öğrenim gören gönüllü 160 öğrenci ile 2014 bahar yarıyılında yapılmıştır. Çalışmada, Fen fakültesi biyoloji bölümü öğrencilerinin öğretmenliğe bakış açıları araştırılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından literatür yardımıyla hazırlanan demografik bilgi formu ve anket formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda öğrencilerin büyük çoğunluğu “kamu sektöründe iş bulabilen çok az sayıda biyoloji mezunu olduğu için” (% 74.4) ve “öğrenmeyi ve öğrendiklerimi paylaşmayı sevdiğim için” (%73.1); «kendi alanımızda iş bulma olanaklarının yetersiz olduğu için» (% 68.2) seçeneğine « katılıyorum» cevabını vermişlerdir. Benzer doğrultuda; öğrencilere katkıda bulunduklarında kendilerinin mutlu olacağına inandıkları (% 64.0), kendilerini etkili öğrenme becerilerine sahip olarak gördükleri (% 63.1), uzun tatiller, mesai zorunluluğunun olmamasının kendilerini öğretmenliğe teşvik ettiği (% 62.5) ve biyoloji bölümü mezunlarının biyoloji ile ilgisi olmayan işlerde çalıştırıldıkları (%58.8) için öğretmen olmayı da istediklerini sıralamışlardır. Ölçeğin iç tutarlılığı (Cronbach alpha) 0,88 olarak bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 2 |