Ülkemizde; 2011 yılı ÖSYS bilgilerine göre toplam 28 üniversitede 53 farklı bölüm adı altında lisans ve ön lisans seviyesinde uzaktan eğitim verilmektedir. Bu sayısalveri bile; bilgiye ulaşmanın kolaylaştığı, hayat boyu öğrenmenin öneminin arttığı günümüzde hızla yaygınlaşan uzaktan eğitim konusunun önemini göstermektedir. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de uzaktan eğitim veren bölümleri ve kontenjanları tespit etmek bu bilgiler ışığında durum değerlendirmesi yapabilmektir. Çalışma kapsamında öncelikle literatür taraması yapılmış, daha sonra kuramsal ve sayısal bilgiler ışığında durum değerlendirmesi yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar tablolar halinde verilmiştir.Elde edilen bulgular ışığında;uzaktan öğrenim bölümlerinin yerleştirme puanlarının normal öğrenim bölümlerinden büyük oranda düşük olduğu, ülkemizde hızla yaygınlaşan uzaktan eğitim konusunda eşitlik ve bütünlük sağlamak adına ulusal planlama ve düzenlemeler yapılmasının gerektiği söylenebilir.
According to 2011 ÖSYS data; bachelor and associate degree distance education are provided in universities through distance education programs under the name of 53 different departments in Turkey. This data show the importance of distant education which is spreading rapidly in these days when reaching the knowledge is easier and life long learning is more important. The purpose of this study is to identify the departments of distance education and their quotas in order to make an evaluation according to those information. With in the scope of the study, first of all, literature is reviewed, then according to theoretical and numerical knowledge, an evaluation of the situation is done. The results of the research are shown in tables. According to the findings, examination scores of distant education departments are very low compared to regular education departments. In order to maintain equality and unity for rapidly spreading distant education, national planning and regulations are made.
Other ID | JA54ZA45BD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2014 |
Submission Date | March 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 1 |