Bu çalışmanın amacı, Grup Araştırması tekniği ile Geleneksel Öğretim yönteminin üniversite öğrencilerinin çözeltiler ünitesini tanecikli yapıda öğrenmelerine ve akademik başarılarına etkisini incelemektir. Bu çalışmaya, genel kimya dersini alan iki sınıftaki toplam 44 fen bilgisi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Sınıfların biri “Grup Araştırması” tekniğinin uygulanacağı deney grubu, diğeri ise “Geleneksel Öğretim” yönteminin uygulanacağı kontrol grubu olarak rasgele yöntemle belirlenmiştir. Araştırma verileri mantıksal düşünme testi, akademik başarı testi ve maddenin tanecikli yapısı testi kullanılarak toplanmıştır. Uygulama sonucunda grupların akademik başarıları arasında anlamlı bir farkın olmadığı, ancak çözeltiler ünitesinin tanecikli yapıda öğrenilmesinde grup araştırması tekniğinin geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu tespit edilmiştir.
The purpose of this study was to investigate the effect of group investigation technique and traditional method on first year undergraduates’ understanding of solution unit in the particle nature and academic achievement in general chemistry course. The study included 44 first-year undergraduates from two science classes. One of the classes was defined as the Experiment Group, in which group investigation technique was applied; the second was defined as the Control Group, in which traditional method was applied. Groups were selected randomly. In this research, the test of logical thinking, academic achievement test, and particle nature of matter test were used. In this study, found no significant differences in the test of logical thinking and academic achievement test, however, the data obtained particle nature of matter test indicates that students taught by group investigation technique were better than those in traditional teaching method.
Other ID | JA55EB25EY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2008 |
Submission Date | March 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 3 Issue: 1 |