BibTex RIS Cite

Preschool Teachers’ Views of Environmental Education

Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 0 - 0, 23.12.2016

Abstract

In this study, it was aimed to determine preschool teachers’ views of environmental education. Descriptive survey model was used and sample of the study involved 72 preschool teachers in central Agri city, Turkey. A written reflection form consisting of five open-ended questions was used as the means of collecting data and the findings obtained were analyzed through descriptive analysis method. The teachers participating in the study stated that environmental education is necessary in order for children to be familiar with nature and environment and gain environmental consciousness, and that the curricula of preschool education is not suitable to environmental education.  

References

  • Buhan, B. (2006). Okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin çevre bilinci ve bu okullardaki çevre eğitiminin araştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi (17.baskı), Ankara.
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır. Çevre ve İnsan Dergisi, 65(66), 83-94.
  • Diken, E.H. ve Sert Çıbık, A. (2009). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının çevre bilincinin cinsiyete göre değişiminin incelenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1-2),.
  • Fetihi, L. ve Gülay, H. (2011). Deprem bilinci arttırma programı’nın (DEBAP) 6 yaş çocukları üzerindeki etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 1-17.
  • Geçikli, E. (2013). Student teachers’ attitudes towards nature and the environment. Journal of Selçuk University Natural and Applied Science, ICOEST Conference Part 2, pp. 868-876.
  • Gülay Ogelman, H. ve Güngör, H. (2015). Türkiye’deki okul öncesi dönem çevre eğitimi çalışmalarının incelenmesi: 2000-2014 yılları arasındaki tezlerin ve makalelerin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 180-194.
  • Gülay, H. & Ekici, G. (2010) The analysis of the ministry of national education pre-school education programme in the sense of environmental education. Turkish Science Education, 7(1), 74-84.
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(151), 30-43.
  • Kandır, A., Yurt, Ö. ve Cevher Kalburan N. (2012). Okul öncesi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının çevresel tutumları yönünden karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(1) 317-327.
  • Kesicioğlu, O.S. ve Alisinanoğlu, F. (2009). 60-72 aylık çocukların çevreye karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 37-48.
  • Özdemir, O. ve Uzun, N. (2006). Yeşil sınıf modeline göre yürütülen fen ve doğa etkinliklerinin ana sınıfı öğrencilerinin çevre algılarına etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, 1(2), 12-20.
  • Öztürk Aynal, Ş. (2013). Haydi çocuklar doğaya ve bahçelere açılıyoruz: mekân dışı eğitim İsveç’ten örnekler. The Journal of Academic Social Science Studies International, 6(1), 371-384.
  • Smith, A. (2001). Early childhood- A wonderful time for science learning. Australian Primary & Junior Journal, 17(2), 52–55.
  • Şimşekli, Y. (2004). Çevre bilincinin geliştirilmesine yönelik çevre eğitimi etkinliklerine ilköğretim okullarının duyarlılığı. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 2004, 83-92.
  • Taşkın, Ö. & Şahin, B. (2008). çevre kavramı ve altı yaş okul öncesi çocuklar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 1-14.
  • Wilson, R. A. (1996). Starting early environmental education during the early childhood years. Columbus OH: ERIC Clearinghouse for Science Mathematics and Environmental Education.
  • Yalçın, B. (2013). Doğal çevreyi koruma programının okul öncesi dönem çocuklarının çevreye yönelik tutumlarına olan etkileri: Çanakkale il örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale
  • Yoleri, S. (2012). Çocuk ve çevre: Okul öncesi çocuklar arasında çevre bilinci oluşturma. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 100-111.
Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 0 - 0, 23.12.2016

Abstract

References

  • Buhan, B. (2006). Okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin çevre bilinci ve bu okullardaki çevre eğitiminin araştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi (17.baskı), Ankara.
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır. Çevre ve İnsan Dergisi, 65(66), 83-94.
  • Diken, E.H. ve Sert Çıbık, A. (2009). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının çevre bilincinin cinsiyete göre değişiminin incelenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1-2),.
  • Fetihi, L. ve Gülay, H. (2011). Deprem bilinci arttırma programı’nın (DEBAP) 6 yaş çocukları üzerindeki etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 1-17.
  • Geçikli, E. (2013). Student teachers’ attitudes towards nature and the environment. Journal of Selçuk University Natural and Applied Science, ICOEST Conference Part 2, pp. 868-876.
  • Gülay Ogelman, H. ve Güngör, H. (2015). Türkiye’deki okul öncesi dönem çevre eğitimi çalışmalarının incelenmesi: 2000-2014 yılları arasındaki tezlerin ve makalelerin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 180-194.
  • Gülay, H. & Ekici, G. (2010) The analysis of the ministry of national education pre-school education programme in the sense of environmental education. Turkish Science Education, 7(1), 74-84.
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(151), 30-43.
  • Kandır, A., Yurt, Ö. ve Cevher Kalburan N. (2012). Okul öncesi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının çevresel tutumları yönünden karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(1) 317-327.
  • Kesicioğlu, O.S. ve Alisinanoğlu, F. (2009). 60-72 aylık çocukların çevreye karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 37-48.
  • Özdemir, O. ve Uzun, N. (2006). Yeşil sınıf modeline göre yürütülen fen ve doğa etkinliklerinin ana sınıfı öğrencilerinin çevre algılarına etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, 1(2), 12-20.
  • Öztürk Aynal, Ş. (2013). Haydi çocuklar doğaya ve bahçelere açılıyoruz: mekân dışı eğitim İsveç’ten örnekler. The Journal of Academic Social Science Studies International, 6(1), 371-384.
  • Smith, A. (2001). Early childhood- A wonderful time for science learning. Australian Primary & Junior Journal, 17(2), 52–55.
  • Şimşekli, Y. (2004). Çevre bilincinin geliştirilmesine yönelik çevre eğitimi etkinliklerine ilköğretim okullarının duyarlılığı. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 2004, 83-92.
  • Taşkın, Ö. & Şahin, B. (2008). çevre kavramı ve altı yaş okul öncesi çocuklar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 1-14.
  • Wilson, R. A. (1996). Starting early environmental education during the early childhood years. Columbus OH: ERIC Clearinghouse for Science Mathematics and Environmental Education.
  • Yalçın, B. (2013). Doğal çevreyi koruma programının okul öncesi dönem çocuklarının çevreye yönelik tutumlarına olan etkileri: Çanakkale il örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale
  • Yoleri, S. (2012). Çocuk ve çevre: Okul öncesi çocuklar arasında çevre bilinci oluşturma. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 100-111.
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Research Article
Authors

Fatma Ağgül Yalçın

Mehmet Yalçın This is me

Serkan Bozan This is me

Esra Geçikli This is me

Publication Date December 23, 2016
Submission Date December 23, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Ağgül Yalçın, F., Yalçın, M., Bozan, S., Geçikli, E. (2016). Preschool Teachers’ Views of Environmental Education. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).