Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Bazı Örnek Olaylar
Yıl 2018,
Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 50, 10.09.2018
Murat Atasoy
,
Meryem Altun
Öz
Bu
çalışmanın amacı öğretmen adaylarının eğitim-öğretim yaşantılarındaki bazı
örnek olayları tespit etmek ve sınıf yönetimi konusunda öğretmenlerin
ihtiyaçlarını belirlemektir. Bu biyografik nitel çalışmada, sınıf yönetimi dersini almış
olan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden
Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinden öğrencilik
hayatlarında yaşadıkları veya tanık oldukları sınıf yönetimi ile ilgili
olaylardan örnekler vermeleri istenmiştir. Veriler dokümantasyon tekniği ile
toplanmıştır. Öğretmen adayları, geçmişte yaşadıkları veya tanık oldukları
örnek olayları hikaye ettikten sonra, sınıf yönetimi dersinde öğrendikleri
kuramsal bilgiler ışığında bu durumları yorumlayıp açıklamaya çalışmışlar ve bu
belgeler araştırmanın veri dokümanları olarak kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, ortaya çıkan istenmeyen öğrenci davranışları örnekleri ile bu
öğrenci davranışlarının öğretmenlerce nasıl yönetildiği ortaya konulmuştur.
Öğrencilerin unutamadıkları sınıf olayları eğitimin her kademesinde gerçekleştiği görülmüştür. Öğretmenlerin bu
olaylara tepkisinin ise genellikle olumsuz yönde olduğu ve sınıf ortamında
çıkan problemlere karşı etkili olamadıkları ortaya çıkmıştır. Böylece öğretmen adaylarının sınıf yönetimi yaklaşımı
geliştirirken onların hangi tür istenmeyen öğrenci davranışları ile
karşılaşabilecekleri üzerinde bazı ipuçlarına ulaşılmıştır.
Kaynakça
- [1]Aydın, A. (2013). Sınıf Yönetimi. (16. Baskı). Ankara: Pegem.
- [2]Başar, H. (2006). Sınıf Yönetimi (13.Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
- [3]Celep, C. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
- [4]Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge Publication.
- [5]Çalık, T. (2003). “Sınıf Yönetimi ve Özellikleri”, Sınıf Yönetimi. (5.Baskı). Ankara: Nobel.
- [6]Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
- [7]Evertson, C., Emmer, E. T., Clements, B. S., Worsham, M. E. (1997). Classroom Management for Secondary Teachers. Boston (USA): Allyn and Bacon.
- [8]Erdoğan, İ. (2001). Sınıf Yönetimi –Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları- İstanbul: Sistem.
- [9]Erol, O., Özaydın, B., Koç, M. (2010). Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Olaylar, Öğretmen Tepkileri ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri: Unutulmayan Sınıf Anılarının Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16(1): 25-47.
- [10]Güçlüol, K. (1985). Eğitim Yönetiminde Karar ve Örnek Olaylar. Ankara: Kadıoğlu.
- [11]Karip, E. (2017). Sınıf Yönetimi. (14. Baskı). Ankara: Pegem.
- [12]Kazu, H. (2007). Öğretmenlerin sınıfta istenmeyen davranışlarının önlenmesi ve değiştirilmesine yönelik stratejileri uygulama durumları. Milli Eğitim, 175, 57–66.
- [13]Lewis, R. (2001). Classroom discipline and student responsibility: The students’view. Teaching and Teacher Education, 17, 307-319.
- [14]Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
- [15]Marzano, R.J., Marzano, J.S., Pickering, D.J. (2003). Classroom management that works. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
- [17]Mertens, D. M. (1998). Research methods in education and psychology: Integrating diversity with quantitative and qualitative approaches. London: Sage Publications.
- [18]Okutan, M. (2015). Sınıf Yönetiminde Örnek Olaylar. (5. Baskı). Ankara: Pegem.
- [19]Özdemir, Ç. (2017). Sınıf Yönetimi. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
- [20]Özdemir, İ. E. (2017). Sınıf Yönetimi: Sınıf Ortamında İstenmeyen Davranışlar ve Yönetimi. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
- [21]Sikes, P. (2007). Auto/biographical and narrative approaches. http://www.tlrp.org/capacity/rm/wt/sikes/
- [22]Silverman, D. (1998). Qualitative research: Theory, method and practice. London: Sage Publications.
- [23]Jones, V., Jones, L. (2004). Comprehensive Classroom Management. Creating Communities of Support and Solving Problems. (Seventh Edıtıon). Pearson.
- [24]Yüksel, G. (2017). Sınıf Yönetimi: Öğrenme için Motivasyon. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
Yıl 2018,
Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 50, 10.09.2018
Murat Atasoy
,
Meryem Altun
Kaynakça
- [1]Aydın, A. (2013). Sınıf Yönetimi. (16. Baskı). Ankara: Pegem.
- [2]Başar, H. (2006). Sınıf Yönetimi (13.Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
- [3]Celep, C. (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
- [4]Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge Publication.
- [5]Çalık, T. (2003). “Sınıf Yönetimi ve Özellikleri”, Sınıf Yönetimi. (5.Baskı). Ankara: Nobel.
- [6]Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
- [7]Evertson, C., Emmer, E. T., Clements, B. S., Worsham, M. E. (1997). Classroom Management for Secondary Teachers. Boston (USA): Allyn and Bacon.
- [8]Erdoğan, İ. (2001). Sınıf Yönetimi –Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları- İstanbul: Sistem.
- [9]Erol, O., Özaydın, B., Koç, M. (2010). Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Olaylar, Öğretmen Tepkileri ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri: Unutulmayan Sınıf Anılarının Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16(1): 25-47.
- [10]Güçlüol, K. (1985). Eğitim Yönetiminde Karar ve Örnek Olaylar. Ankara: Kadıoğlu.
- [11]Karip, E. (2017). Sınıf Yönetimi. (14. Baskı). Ankara: Pegem.
- [12]Kazu, H. (2007). Öğretmenlerin sınıfta istenmeyen davranışlarının önlenmesi ve değiştirilmesine yönelik stratejileri uygulama durumları. Milli Eğitim, 175, 57–66.
- [13]Lewis, R. (2001). Classroom discipline and student responsibility: The students’view. Teaching and Teacher Education, 17, 307-319.
- [14]Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
- [15]Marzano, R.J., Marzano, J.S., Pickering, D.J. (2003). Classroom management that works. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
- [17]Mertens, D. M. (1998). Research methods in education and psychology: Integrating diversity with quantitative and qualitative approaches. London: Sage Publications.
- [18]Okutan, M. (2015). Sınıf Yönetiminde Örnek Olaylar. (5. Baskı). Ankara: Pegem.
- [19]Özdemir, Ç. (2017). Sınıf Yönetimi. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
- [20]Özdemir, İ. E. (2017). Sınıf Yönetimi: Sınıf Ortamında İstenmeyen Davranışlar ve Yönetimi. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
- [21]Sikes, P. (2007). Auto/biographical and narrative approaches. http://www.tlrp.org/capacity/rm/wt/sikes/
- [22]Silverman, D. (1998). Qualitative research: Theory, method and practice. London: Sage Publications.
- [23]Jones, V., Jones, L. (2004). Comprehensive Classroom Management. Creating Communities of Support and Solving Problems. (Seventh Edıtıon). Pearson.
- [24]Yüksel, G. (2017). Sınıf Yönetimi: Öğrenme için Motivasyon. (3. Baskı). Ankara: Pegem.