Bu çalışma, İzmir Demokrasi Üniversitesi Egzersiz ve Spor Bilimleri bölümü öğrencilerinin liderlik tarzları açısından nasıl bir yönelim gösterdiklerinin tespit edilmesini amacıyla yapılmıştır. Çalışmamıza gönüllü katılan öğrencilerin liderlik yönelimleri; cinsiyet, sınıf, takım veya bireysel spor ile uğraşı durumu ve branşlarında kaptanlık ve benzeri görevi yapma değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evreni ve örneklemi aynı olup 2021-2022 eğitim öğretim yılında aktif ders alan ve çalışmaya gönüllü katılan124 (83 Erkek, 41 Kadın) öğrenciden oluşmaktadır. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Veri toplamak için Dursun, Günay ve Yenel (2019) tarafından geliştirilen Çok Yönlü Liderlik Yönelimleri Ölçeği (ÇYLYÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizine geçilmeden önce normallik testi yapılmış ve verilerin normal dağılmadığı tespit edilmiştir. Verilerin analiz edilirken, ikili karşılaştırmalar için Mann Whitney- U testi çoklu karşılaştırmalar için Kruskall Wallis testi yapılmıştır. Sonuç olarak; liderlik yönelimleri ile cinsiyet, takım sporu- bireysel spor yapma ve kaptanlık ve benzeri görev alma değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Sınıf değişkeni açısından ise liderlik yönelimi puanlarında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır.
This study was carried out to determine the orientation of the students of Izmir Democracy University, Department of Exercise and Sports Sciences in terms of leadership styles. Leadership orientations of the students who participated in our study voluntarily; gender, class, team or individual sporting status and the variables of being captain in their branches. The study universe and sample of this research is the same and consists of 124 (83 Male, 41 Female) students who took active courses in the 2021-2022 academic year and participated voluntarily in the study. Data were collected by questionnaire method. The Multidimensional Leadership Orientations Scale (CYLYÖ) developed by Dursun, Günay and Yenel (2019) was used to collect data. Before the analysis of the data, a normality test was performed and it was determined that the data were not normally distributed. While analyzing the data, Mann Whitney-U test for pairwise comparisons and Kruskall Wallis test for multiple comparisons were used. As a result; statistically significant difference was found in terms of leadership orientations and variables such as gender, team sports-individual sports and captainship and similar tasks. In terms of class variable, no statistically significant difference was found in leadership orientation scores.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | August 22, 2022 |
Acceptance Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |