Gelişen teknolojinin hızına yetişmenin zor olduğu günümüzde yapay zekâ ve grafik tasarım ilişkisi de giderek güçlenmektedir. Yapay zekâ, gelişmiş yazılım sistemi ile yeni görsel içerikler üreterek pek çok alanda olduğu gibi grafik tasarım alanında da kullanılmaya başlanmıştır. Bu kullanım avantaj ve dezavantajları beraberinde getirmektedir. Bu araştırma kapsamında yapay zekâ tasarım uygulamalarına tasarımcıların bakış açısı nedir? Gelecekte yapay zekâ uygulamaları tasarımcıları nasıl etkileyecektir? sorularının cevabı aranmıştır. Bu çerçevede araştırmada ölçme aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın evreni grafik tasarımcılardan oluşmakta, örneklemi ise Ankara ve İstanbul illerinde bulunan nitelikli ajanslarda çalışan tasarımcılar ile sınırlandırılmıştır. Veri analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Bu doğrultuda elde edilen sayısal verilerle bulgulara ulaşılmıştır.
The relationship between artificial intelligence and graphic design is getting stronger day by day, where it is difficult to keep up with the speed of developing technology. Artificial intelligence has begun to be used in the field of graphic design, as in many other fields, by producing new visual content with an advanced software system. This use brings advantages and disadvantages. What is the perspective of designers on artificial intelligence design applications within the scope of this research? How will artificial intelligence applications affect designers in the future? sought answers to his questions. In this context, a questionnaire was used as a measurement tool in the research. The universe of the research consists of graphic designers, and the sample consists of designers working in qualified agencies in Ankara and Istanbul. Data analysis done with SPSS program. Findings reached with the numerical data obtained in this direction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |