BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 69 - 85, 08.07.2015

Öz

The Prophet (saas) one of the the important reasons for the success, of course, is to spend his companions from a serious educational process. In addition, every opportunity is the assessment for this purpose. From this perspective, the Prophet (saas), the first and only Hajj of life, is Farewell Pilgrimagethe. Meanwhile, his companions were taught in practice the pilgrimage. He has also made the final communiqué of the the ummah. All features must be present in this occasion once again demonstrated an educator. Hajj related applications to be taken from him, he stated. Therefore, people have focused their attention entirely on him. Consequently, it realized an easy and permanent learning

Kaynakça

  • Abdulfettah Ebu Gudde, Bir Eğitimci Olarak Hz. Mııhammed ve Öğretim Metotları (trc. Enbiya Yıldırım) İstanbul, 1998.
  • Algül, Hüseyin, İslam Tarihi, Gonca Yayınevi, İstanbul, 1991, c. 2, s. 59.
  • Buhârî, Muhammed b. İsmâil, el-Câmiu’s-Sahîh, Riyâd, 1. baskı, 2008.
  • Cerrahoğlu, İsmail, “Kur’ân-ı Kerim’de Hac,” Diyanet Dini, Ahlaki, Edebi, Mesleki Aylık Dergi, Ankara 1970, sayı: 102-103, s. 361-371.
  • Erkal, Mehmet Hac Emirliği (Yönetimi) ve Bununla İlgili Bazı Fıkhî Meseleler, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 4, ss.145-161.
  • Eyyüp Şanay, “Haccın Sosyolojik İzahı,” Diyanet Dini, Ahlaki, Edebi, Mesleki Aylık Dergi, Ankara 1986, c. 22, sayı: 3.
  • Faysal b. Ali el-Ba’danî, Ahvâlü’n-nebî (sav) fi’l-hac, Riyâd, 1421 (h.)
  • İbn-i Hişâm, es-Sîretü’n-Nebeviyye, Dâru’l-kitâbu’l-arabiyyi, Lübnan, 1990.
  • İbn-i İshak, Siretü’n-nebeviyye, (thk. Ahmed Ferid el-Mezîdî), Dâru’l-kütübü’l-ılmiyye, Beyrut, Lübnan, birinci baskı, 2004.
  • İbn Mâce, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezîd el-Kazvinî, Sünen, Beyrut, 1. baskı, 1989.
  • Müslim, Ebu’l-Hüseyin el-Haccâc el-Kuşeyrî, el-Câmiu’s-Sahîh, Riyâd, 2006, 1. Baskı.
  • Miras, Kâmil, Sahih-i Buharî Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi, Ankara 1976.
  • Nureddin Itr, el-Haccu ve’l-umretu, Müessesetü’r-risâletü, 4. baskı, Beyrut, 1984.
  • Özbek, Abdullah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed, Üçüncü baskı, Esra Yayınları, İstanbul, 1994, s. 123-226.
  • Talat Koçyigit, “Hac ve Faziletleri,” Diyanet Dini, Ahlaki, Edebi, Mesleki Aylık Dergi, Ankara 1970, sayı: 102-103, s. 372-376.
  • Tirmizî, el-Câmiu’s-Sahîh, (Mustafa Halebî baskısı), Mısır, 1. baskı, 1962.
  • Tutar, Adem, “İslam Tarihinde Hac İbâdetinin Ortaya Çıkışı ve Hz. Muhammed’in Hac Emirliğini Tesisi,” Fırat Ünv. İlahiyat Fak. Dergisi, Elazığ 2001, sayı: 6, s. 75-86.
  • Ünal, İsmail Hakkı, “Hac Aylarında Umre,” DİB İlmi Eserler: 119, (7-9 Temmuz 2006 Türkiye’de Hac Organizasyonu Sempozyumu, Tebliğ ve Müzakereler), Ankara 2007, s. 239-249.

RESÜLULLAH (SAV)’İN HAC İBADETİNİ EĞİTİM AÇISINDAN DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 69 - 85, 08.07.2015

Öz

Hz. Peygamber’in (sav) başarısının önemli sebeplerinden birisi, kuşkusuz ashabını
ciddi bir eğitim sürecinden geçirmesi ve her fırsatı bu amaç için değerlendirmesidir. Bu
açıdan bakıldığında Resülullah (sav), hayatında ilk ve tek haccı olan, vedâ haccında
ashabına, hac ibadetini uygulamalı olarak öğretmiş, aynı zamanda ümmetine son
tebliğlerini de yapmıştır. Bir eğitimcide bulunması gereken tüm özellikleri bu vesile bir
defa daha göstermiştir. Hac ibadeti ile ilgili uygulamaların kendisinden alınmasını
ifade etmesi, bu konuda dikkatlerin daha da hassas olarak yoğunlaşmasını sağlamıştır.
Hem göze, hem kulağa ve hem de kalbe hitab eder şekilde hac ibadeti tamamlanmıştır.
Neticede hem kolay hem de hafızalardan hiç çıkmayacak şekilde kalıcı bir öğrenme
gerçekleşmiştir.

Kaynakça

  • Abdulfettah Ebu Gudde, Bir Eğitimci Olarak Hz. Mııhammed ve Öğretim Metotları (trc. Enbiya Yıldırım) İstanbul, 1998.
  • Algül, Hüseyin, İslam Tarihi, Gonca Yayınevi, İstanbul, 1991, c. 2, s. 59.
  • Buhârî, Muhammed b. İsmâil, el-Câmiu’s-Sahîh, Riyâd, 1. baskı, 2008.
  • Cerrahoğlu, İsmail, “Kur’ân-ı Kerim’de Hac,” Diyanet Dini, Ahlaki, Edebi, Mesleki Aylık Dergi, Ankara 1970, sayı: 102-103, s. 361-371.
  • Erkal, Mehmet Hac Emirliği (Yönetimi) ve Bununla İlgili Bazı Fıkhî Meseleler, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 4, ss.145-161.
  • Eyyüp Şanay, “Haccın Sosyolojik İzahı,” Diyanet Dini, Ahlaki, Edebi, Mesleki Aylık Dergi, Ankara 1986, c. 22, sayı: 3.
  • Faysal b. Ali el-Ba’danî, Ahvâlü’n-nebî (sav) fi’l-hac, Riyâd, 1421 (h.)
  • İbn-i Hişâm, es-Sîretü’n-Nebeviyye, Dâru’l-kitâbu’l-arabiyyi, Lübnan, 1990.
  • İbn-i İshak, Siretü’n-nebeviyye, (thk. Ahmed Ferid el-Mezîdî), Dâru’l-kütübü’l-ılmiyye, Beyrut, Lübnan, birinci baskı, 2004.
  • İbn Mâce, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezîd el-Kazvinî, Sünen, Beyrut, 1. baskı, 1989.
  • Müslim, Ebu’l-Hüseyin el-Haccâc el-Kuşeyrî, el-Câmiu’s-Sahîh, Riyâd, 2006, 1. Baskı.
  • Miras, Kâmil, Sahih-i Buharî Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi, Ankara 1976.
  • Nureddin Itr, el-Haccu ve’l-umretu, Müessesetü’r-risâletü, 4. baskı, Beyrut, 1984.
  • Özbek, Abdullah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed, Üçüncü baskı, Esra Yayınları, İstanbul, 1994, s. 123-226.
  • Talat Koçyigit, “Hac ve Faziletleri,” Diyanet Dini, Ahlaki, Edebi, Mesleki Aylık Dergi, Ankara 1970, sayı: 102-103, s. 372-376.
  • Tirmizî, el-Câmiu’s-Sahîh, (Mustafa Halebî baskısı), Mısır, 1. baskı, 1962.
  • Tutar, Adem, “İslam Tarihinde Hac İbâdetinin Ortaya Çıkışı ve Hz. Muhammed’in Hac Emirliğini Tesisi,” Fırat Ünv. İlahiyat Fak. Dergisi, Elazığ 2001, sayı: 6, s. 75-86.
  • Ünal, İsmail Hakkı, “Hac Aylarında Umre,” DİB İlmi Eserler: 119, (7-9 Temmuz 2006 Türkiye’de Hac Organizasyonu Sempozyumu, Tebliğ ve Müzakereler), Ankara 2007, s. 239-249.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Arslan

Yayımlanma Tarihi 8 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Arslan, Ali. “RESÜLULLAH (SAV)’İN HAC İBADETİNİ EĞİTİM AÇISINDAN DEĞERLENDİRMESİ”. BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/1 (Temmuz 2015), 69-85.


BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC ND) ile lisanslanmıştır


by-nc-nd.png