Year 2019, Volume 14 , Issue 1, Pages 73 - 87 2019-06-30

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI
DIGITAL TRANSFORMATION IN THE LOGISTICS SECTOR AND SMART TRANSPORTATION SYSTEMS APPLICATION OF ISTANBUL OTOBÜS A.Ş.

Haşmet Gökırmak [1]


Lojistik sektörü, dijital dönüşüm ile gelen teknolojik gelişmeler, müşteri satın alma davranışlarındaki değişiklikler, yeni iş modelleri, pazara yeni girenler, demografik, siyasal ve ekonomik gelişmeler nedeniyle büyük değişimlerle karşı karşıyadır. Bu gelişmelerden en önemlisi olan dijital dönüşüm, işletmelerin nasıl çalıştığı ve müşterilere nasıl değer kattığına dair köklü değişiklikler ortaya çıkaran, kültürel bir değişimdir. Dijital dönüşümü birkaç teknolojiye indirgemek mümkün değildir ancak web 2.0, mobil bilişim, geniş bant İnternet, bulut bilişim, dijital medya, büyük veri, yapay zekâ, arttırılmış gerçeklik, nesnelerin İnterneti ve 3 boyutlu yazıcıların çığır açan etkisi yeni bir dönem başlatmıştır. Dijital dönüşüm lojistik sektöründe süreçleri, verileri, nesneleri, üreticileri, tedarikçileri, pazarlamacıları ve müşterileri daha etkin yollarla birleştirmeyi, doğru bilgiyi doğru zamanda doğru kişiye (veya makineye) ulaştırmayı, verileri karar verme süreçleri için daha faydalı bilgilere dönüştürmeyi ve fiziksel aygıtlar ile nesneleri yerinde, hızlı karar verme için kullanabilmeyi mümkün hale getirmektedir. Sektörde dijital dönüşüme örnek olarak bir kamu kuruluşu olan İstanbul Otobüs A.Ş.’nin akıllı ulaşım sistemi incelenmiştir.

The logistics sector faces major changes due to technological developments such as digital conversion, changes in customer purchasing behavior, new business models, new entrants to the market, demographic, political and economic developments. The most important of these developments is the digital transformation that brings about fundamental changes in how businesses work and how they add value to customers. It is not possible to reduce the digital conversion to a few technologies, but among others web 2.0, mobile computing, broadband Internet, cloud computing, digital media, big data, artificial intelligence, augmented reality, the Internet of objects and the 3D printer have initiated a new era. Digital transformation integrates processes, data, objects, producers, suppliers, marketers and customers in more efficient ways in the logistics sector to transfer the right information to the right person (or machine) at the right time, to convert data into more useful information for decision-making, and to use objects and devices for quick decision making. The application of Smart Transportation Systems at Istanbul Otobüs A.Ş. is discussed as an example of digital transformation in public transportation. 

  • Prof. Dr. İbrahim Güran YUMUŞAK
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0003-2294-5382
Author: Haşmet Gökırmak (Primary Author)
Institution: İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Dates

Publication Date : June 30, 2019

Bibtex @research article { beyder547836, journal = {Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1308-3937}, address = {}, publisher = {İbrahim Güran YUMUŞAK}, year = {2019}, volume = {14}, pages = {73 - 87}, doi = {}, title = {LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI}, key = {cite}, author = {Gökırmak, Haşmet} }
APA Gökırmak, H . (2019). LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi , 14 (1) , 73-87 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/beyder/issue/46315/547836
MLA Gökırmak, H . "LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI". Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 14 (2019 ): 73-87 <https://dergipark.org.tr/en/pub/beyder/issue/46315/547836>
Chicago Gökırmak, H . "LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI". Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 14 (2019 ): 73-87
RIS TY - JOUR T1 - LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI AU - Haşmet Gökırmak Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 73 EP - 87 VL - 14 IS - 1 SN - -1308-3937 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI %A Haşmet Gökırmak %T LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI %D 2019 %J Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi %P -1308-3937 %V 14 %N 1 %R %U
ISNAD Gökırmak, Haşmet . "LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI". Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 14 / 1 (June 2019): 73-87 .
AMA Gökırmak H . LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI. Journal of Knowlede Economy & Knowledge Management. 2019; 14(1): 73-87.
Vancouver Gökırmak H . LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi. 2019; 14(1): 87-73.