Research Article
BibTex RIS Cite

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İŞSİZLİK KAYGISI VE DEPRESYON DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2024, Volume: 19 Issue: 2, 147 - 162
https://doi.org/10.54860/beyder.1610913

Abstract

Günümüzde üniversite öğrencilerinin kaygılarını etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerde barınma ve sosyalleşme gibi kaygılar ön plana çıkmakta iken, son sınıf öğrencilerinde ise gelecek ve işsizlik kaygısının baskın hale gelmektedir. Makale, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin işsizlik kaygısı ve depresyon düzeylerinin demografik özellikler açısından karşılaştırmasını amaçlamaktadır. Çalışmada bir nicel araştırma yöntemi olan anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirleyen sorulara yer verilmiştir. İkinci bölümde, “İİBF Öğrencilerinin İş Bulma Kaygısı Ölçeği, son bölümünde ise “Beck Depresyon Ölçeği” yer almıştır. Anket Türkiye’de faaliyet gösteren İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve benzeri fakültelerde öğrenim gören öğrencilere yönelik olarak basit rastgale örnekleme yöntemi ile uygulanmıştır.
Elde edilen bulgulara göre aile geliri arttıkça öğrencilerin hem depresyon düzeylerinin hem de işsizlik kaygılarının azaldığı görülmektedir. Öğrencilerin sınıfları yükseldikçe hem depresyon düzeyleri hem de işsizlik kaygılarının da anlamlı olarak arttığı görülmektedir. Erkeklerin işsizlik kaygısının kadınlara nazaran anlamlı olarak yüksek olduğu görülmekle birlikte depresyon düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar yoktur. Öğrencilerin yaşları arttıkça işsizlik kaygılarının da artmakla birlikte öğrencilerin yaşa göre depresyon düzeylerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Devlet üniversitelerinde okuyan öğrencilerin hem depresyon düzeylerinin hem de işsizlik kaygılarının vakıf üniversitesinde okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Türkçe eğitim gören öğrencilerin hem depresyon düzeylerinin hem de işsizlik kaygılarının yabancı dilde eğitim alan öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmektedir.
Elde edilen bulgulara göre aile geliri arttıkça öğrencilerin hem depresyon düzeylerinin hem de işsizlik kaygılarının azaldığı görülmektedir. Öğrencilerin sınıfları yükseldikçe hem depresyon düzeyleri hem de işsizlik kaygılarının da anlamlı olarak arttığı görülmektedir. Erkeklerin işsizlik kaygısının kadınlara nazaran anlamlı olarak yüksek olduğu görülmekle birlikte depresyon düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar yoktur. Öğrencilerin yaşları arttıkça işsizlik kaygılarının da artmakla birlikte öğrencilerin yaşa göre depresyon düzeylerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Devlet üniversitelerinde okuyan öğrencilerin hem depresyon düzeylerinin hem de işsizlik kaygılarının vakıf üniversitesinde okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Türkçe eğitim gören öğrencilerin hem depresyon düzeylerinin hem de işsizlik kaygılarının yabancı dilde eğitim alan öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmektedir.

Supporting Institution

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi

Project Number

2023-01

References

  • Achdut, N., ve Refaeli, T. (2020), Unemployment and psychological distress among young people during the covid-19 pandemic: psychological resources and risk factors. International Journal of Enviromental Research and Public Health, doi:10.3390/ ijerph 17197163
  • Achor, Shawn, A.Reece, G.R. Kellerman, A.Robichaux (2018) 9 Out of 10 People Are Willing to Earn Less Money to Do More-Meaningful Work, Harward Business Review, https://hbr.org/2018/11/9-out-of-10-people-are-willing-to-earn-less-money-to-do-more-meaningful-work
  • Akbağ, M., Sayıner, B. & Sözen D. (2005). Üniversite öğrencilerinde stres düzeyi, denetim odağı ve depresyon düzeyi arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 63-64.
  • Akiş, A.D. (2023). Borderline kişilik bozukluğu ve depresyon tanısı alan yetişkin bireylerdeki kümülatif travmaların adli psikopatoloji açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • American Psychiatric Association, DSM-5 Task Force. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5™ (5th ed.). American Psychiatric Publishing, Inc.. https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425596
  • Aytaç, S. ve Keser, A. (2002). İşsizliğin çalışan birey üzerindeki etkisi: İşsizlik kaygısı. The Journal of Industrial Relations And Human Resources, 4(2), 52-63.
  • Benham, G. (2021). Stress and sleep in college students prior to and during the COVID‐19 pandemic. Stress and Health, 37, 504–515
  • Choi, S. H. ve Lee, H. (2013). Affecting Factors in Unemployment Stress Among College StudentsFocused on Physical Symptoms, Depression, Anxiety and Self-esteem. The Journal of the Korea Contents Association. 13(12). 808–816.
  • Çelik, K. (2006) Unemployment Experience of Youth in Ankara and Şanlıurfa, Yayınlanmamış doktora tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye
  • Çelik, F.H., Hocaoğlu, Ç. (2016) Major Depresif Bozukluk’ Tanımı, Etyolojisi ve Epidemiyolojisi: Bir Gözden Geçirme, Çağdaş Tıp Dergisi, 6 (1). 51 – 66
  • Çetinkaya, E. (2010) Genç İşsizliğinin Teorik Açıklamaları, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 58. 45-47
  • Dağtekin, G., Dalkılıç, M. B., Çakıcı, F., Çakır, A., Ekin, A. E., Öztünç, D. ve Işıklı, B. (2020). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı, Depresyon ve Stres İlişkisinin Değerlendirilmesi Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi. 2(3). 135-142.
  • Darity, William, Goldsmith, A.H. (1996) ''Social Psychology, Unemployment and Macroeconomics'', Journal of Economic Perspectives, 10(1): 121-140.
  • Demir, B. (2016). Yapısal eşitlik modeli ile öğrencilerin iş bulma kaygılarına yönelik ölçek geliştirme: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF'de bir uygulama (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Dökmen, Ü. (1989). A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik Merkezinde Sürdürülmekte Olan Psikolojik Drama Çalışması, Yüksek Öğretim de Rehberlik ve Psikolojik Danışma Toplantısı, 20-28 Mayıs 1987, Ankara
  • Dursun, S., S. Aytaç (2009), “Üniversite Öğrencileri Arasında İşsizlik Kaygısı” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt XXVIII, Sayı 1, 71-84
  • Dursun, S., Şen, M. (2022) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı: Demografik Faktörler ve Psikolojik Semptomlar Açısından Bir İnceleme, Sosyal Güvenlik Dergisi Cilt: 12 Sayı: 2, 251-266
  • Ersan E, Abay E. (2001) Depresyonun Genetik Nedenleri, Türk Psikiyatri Dizini: Duygudurum Dizisi, 1(6).277-282.
  • Goodwin, R. D., Jacobi, F., Bittner, A., & Wittchen, H.-U. (2006). Epidemiology of Mood Disorders. in D. J. Stein, D. J. Kupfer, & A. F. Schatzberg (Eds.), The American Psychiatric Publishing textbook of mood disorders (33–54). American Psychiatric Publishing, Inc.
  • Hammarstrom, A. ve Janlert, U. (1997). “Nervous and Depressive Symptoms in a Longitudinal Study of Youth Unemployment- Selection or Exposure?”, Journal of Adolescence, 20, 293-305.
  • Hisli, N. (1989). Beck Depresyon Envanterinin üniversite öğrencileri için geçerliği, güvenirliği. Psikoloji Dergisi, 7(23), 3-13.
  • Kara, C. Ö. D., & Karaaslan, İ. (2022). Covid-19 Pandemisinin Üniversite Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı Üzerine Etkileri. In Journal of Social Policy Conferences (No. 82, pp. 155-194). Mayıs, İstanbul University. Kıçır, B. (2017) Eğitimli Genç İşsizliği Üzerinden İşsizlik Kaygısına Bir Bakış, Çalışma ve Toplum, 3 1369-1396
  • Koç, M., ve Polat, Ü. (2006). Üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-22.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite öğrencilerinin işsizlik kaygısı algılarının incelenmesi. Business Economics and Management Research Journal, 3(2), 141-152.
  • Kutlu, Ş.Ş, M. Çetinbakış, M.Kutlu (2019) “Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama,” EKEV AKADEMİ DERGİSİ Yıl: 23 Sayı: 78 (Bahar 2019) 511-522
  • Murat, S., Şahin, L. (2011) Nedenleri ve Sonuçları Bakımından Gençler Arasında Yaygınlaşan İşsizlik, Sosyoloji Konferansları, 44. 1-48
  • Mütevellioğlu, N., Zanbak, M. ve Mert, M. (2010). “İşsizlik, üniversiteli gençlik ve gelecek: bir alan araştırmasının bulguları”. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 11 (1), s. 207-229.
  • Nolen-Hoeksema, S., Wisco, B. E., & Lyubomirsky, S. (2008). Rethinking Rumination. Perspectives on Psychological Science, 3(5), 400-424.
  • OECD (2024) Youth Unemployment Rate https://data.oecd.org/unemp/youth-unemployment-rate.htm#indicator-chart
  • Özdemir, H. D., & Dağdeviren, H. N. (2024). Construct validity study of the Turkish form of the short Beck Depression Inventory. Eurasian Journal of Family Medicine, 13(2), 61-67.
  • Pelaez-Fernandez, M.A., Rey, L. ve Extremera, N. (2019) ''Psychological Distress among the Unemployed: Do Core Self-Evaluations and Emotional Intelligence Help to Minimize the Psychological Costs of Unemployment? '', Journal of Affective Disorders, 256: 627-632.
  • Shamir, Boas (1986). Self-Esteem and the Psychological Impact of Unemployment. Social Psychology Quarterly, 49:61-72
  • Scheve, C.V., Esche, F. ve Schupp, J. (2017) ''The Emotional Timeline of Unemployment: Anticipation, Reaction, and Adaptation'', Journal of Happiness Studies, 18:1231-1254.
  • Steer, R.A., Beck, A.T., Garrison, B. (1986). Applications of the Beck Depression Inventory. In: Sartorius, N., Ban, T.A. (eds) Assessment of Depression. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-70486-4
  • Surat, A., D. Ceran (2020) “Üniversite Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı” ISPEC Journal of Social Sciences & Humanities, Cilt:4 Sayı:3, 145-166
  • Taşğın, Ö., Bozgeyikli, H., & Boğazlıyan, E. E. (2017). Üniversiteli gençlerin işsizlik kaygıları ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(16), 551-567.
  • Tayfun, A. N. T., & Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Taylor, D., & Richardson, P. (2005). The Psychoanalytic/Psychodynamic Approach to Depressive Disorders. Oxford textbook of psychotherapy, 127-136.
  • Tiggemann, M. , ve Winefield, A. H. (1984). “The Effects of Unemployment on The Mood, Self-Esteem, Locus of Control And Depressive Affect of School Leavers”, Journal of Occupational Psychology, 57, 33-42.
  • TÜİK (2023) Yükseköğretim İstihdam Göstergeleri, 2022 https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Higher-Education-Employment-Indicators-2022-49600
  • TÜİK (2024) İşgücü İstatistikleri, 2023 https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Isgucu-Istatistikleri-2023-53521&dil=1
  • USDL (2015) Labor Force Statistics from the Current Population Survey, https://www.bls.gov/cps/cps_htgm.htm#concepts
  • World Bank (2006)Turkey - Labor market study (English). Washington, DC: World Bank. http://documents.worldbank.org/curated/en/869781468310746230/Turkey-Labor-market-study
  • Young, J.E. and Brown, G. (1990) Young Schema Questionnaire. Cognitive Therapy Center of New York, New York.
  • Yumuşak, İ.G. (2024), The Mediator Role of The Feeling of Personal Unaccomplishment in The Effect of Unemployment Anxiety on Depression: A Research on Business Faculty Students in Türkiye, Frontiers in Public Health, vol. 12, no. 2, pp. 1–12

COMPARISON OF UNEMPLOYMENT ANXIETY AND DEPRESSION LEVELS OF STUDENTS OF FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES IN TERMS OF DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS

Year 2024, Volume: 19 Issue: 2, 147 - 162
https://doi.org/10.54860/beyder.1610913

Abstract

There are many factors affecting the anxiety of university students today. While concerns such as accommodation and socialization come to the forefront in students who are new to university, anxiety about the future and unemployment become dominant in senior students. The article aims to compare the unemployment anxiety and depression levels of students of the Faculty of Economics and Administrative Sciences in terms of demographic characteristics. The study used a survey method, which is a quantitative research method. The first part of the study included questions that determined the socio-demographic characteristics of the participants. The second part included the “Employment Anxiety Scale of Faculty of Economics and Administrative Sciences Students” and the last part included the “Beck Depression Scale”. The survey was applied to students studying at the Faculty of Economics and Administrative Sciences and similar faculties operating in Turkey using the simple random sampling method.
According to the findings, it is seen that as family income increases, both the depression levels and unemployment anxiety of the students decrease. It is seen that as the students’ grades increase, both their depression levels and unemployment anxiety increase significantly. Although men's unemployment anxiety is significantly higher than women's, there are no significant differences in their depression levels. Although students' unemployment anxiety increases as their age increases, no significant differences were found in students' depression levels according to age. It was found that students studying at state universities have higher depression levels and unemployment anxiety than students studying at foundation universities. It is seen that students receiving education in Turkish have higher depression levels and unemployment anxiety than students receiving education in a foreign language.

Supporting Institution

Istanbul S. Zaim University 2023-01

Project Number

2023-01

References

  • Achdut, N., ve Refaeli, T. (2020), Unemployment and psychological distress among young people during the covid-19 pandemic: psychological resources and risk factors. International Journal of Enviromental Research and Public Health, doi:10.3390/ ijerph 17197163
  • Achor, Shawn, A.Reece, G.R. Kellerman, A.Robichaux (2018) 9 Out of 10 People Are Willing to Earn Less Money to Do More-Meaningful Work, Harward Business Review, https://hbr.org/2018/11/9-out-of-10-people-are-willing-to-earn-less-money-to-do-more-meaningful-work
  • Akbağ, M., Sayıner, B. & Sözen D. (2005). Üniversite öğrencilerinde stres düzeyi, denetim odağı ve depresyon düzeyi arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 63-64.
  • Akiş, A.D. (2023). Borderline kişilik bozukluğu ve depresyon tanısı alan yetişkin bireylerdeki kümülatif travmaların adli psikopatoloji açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • American Psychiatric Association, DSM-5 Task Force. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5™ (5th ed.). American Psychiatric Publishing, Inc.. https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425596
  • Aytaç, S. ve Keser, A. (2002). İşsizliğin çalışan birey üzerindeki etkisi: İşsizlik kaygısı. The Journal of Industrial Relations And Human Resources, 4(2), 52-63.
  • Benham, G. (2021). Stress and sleep in college students prior to and during the COVID‐19 pandemic. Stress and Health, 37, 504–515
  • Choi, S. H. ve Lee, H. (2013). Affecting Factors in Unemployment Stress Among College StudentsFocused on Physical Symptoms, Depression, Anxiety and Self-esteem. The Journal of the Korea Contents Association. 13(12). 808–816.
  • Çelik, K. (2006) Unemployment Experience of Youth in Ankara and Şanlıurfa, Yayınlanmamış doktora tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye
  • Çelik, F.H., Hocaoğlu, Ç. (2016) Major Depresif Bozukluk’ Tanımı, Etyolojisi ve Epidemiyolojisi: Bir Gözden Geçirme, Çağdaş Tıp Dergisi, 6 (1). 51 – 66
  • Çetinkaya, E. (2010) Genç İşsizliğinin Teorik Açıklamaları, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 58. 45-47
  • Dağtekin, G., Dalkılıç, M. B., Çakıcı, F., Çakır, A., Ekin, A. E., Öztünç, D. ve Işıklı, B. (2020). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı, Depresyon ve Stres İlişkisinin Değerlendirilmesi Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi. 2(3). 135-142.
  • Darity, William, Goldsmith, A.H. (1996) ''Social Psychology, Unemployment and Macroeconomics'', Journal of Economic Perspectives, 10(1): 121-140.
  • Demir, B. (2016). Yapısal eşitlik modeli ile öğrencilerin iş bulma kaygılarına yönelik ölçek geliştirme: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF'de bir uygulama (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Dökmen, Ü. (1989). A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik Merkezinde Sürdürülmekte Olan Psikolojik Drama Çalışması, Yüksek Öğretim de Rehberlik ve Psikolojik Danışma Toplantısı, 20-28 Mayıs 1987, Ankara
  • Dursun, S., S. Aytaç (2009), “Üniversite Öğrencileri Arasında İşsizlik Kaygısı” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt XXVIII, Sayı 1, 71-84
  • Dursun, S., Şen, M. (2022) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı: Demografik Faktörler ve Psikolojik Semptomlar Açısından Bir İnceleme, Sosyal Güvenlik Dergisi Cilt: 12 Sayı: 2, 251-266
  • Ersan E, Abay E. (2001) Depresyonun Genetik Nedenleri, Türk Psikiyatri Dizini: Duygudurum Dizisi, 1(6).277-282.
  • Goodwin, R. D., Jacobi, F., Bittner, A., & Wittchen, H.-U. (2006). Epidemiology of Mood Disorders. in D. J. Stein, D. J. Kupfer, & A. F. Schatzberg (Eds.), The American Psychiatric Publishing textbook of mood disorders (33–54). American Psychiatric Publishing, Inc.
  • Hammarstrom, A. ve Janlert, U. (1997). “Nervous and Depressive Symptoms in a Longitudinal Study of Youth Unemployment- Selection or Exposure?”, Journal of Adolescence, 20, 293-305.
  • Hisli, N. (1989). Beck Depresyon Envanterinin üniversite öğrencileri için geçerliği, güvenirliği. Psikoloji Dergisi, 7(23), 3-13.
  • Kara, C. Ö. D., & Karaaslan, İ. (2022). Covid-19 Pandemisinin Üniversite Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı Üzerine Etkileri. In Journal of Social Policy Conferences (No. 82, pp. 155-194). Mayıs, İstanbul University. Kıçır, B. (2017) Eğitimli Genç İşsizliği Üzerinden İşsizlik Kaygısına Bir Bakış, Çalışma ve Toplum, 3 1369-1396
  • Koç, M., ve Polat, Ü. (2006). Üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-22.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite öğrencilerinin işsizlik kaygısı algılarının incelenmesi. Business Economics and Management Research Journal, 3(2), 141-152.
  • Kutlu, Ş.Ş, M. Çetinbakış, M.Kutlu (2019) “Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama,” EKEV AKADEMİ DERGİSİ Yıl: 23 Sayı: 78 (Bahar 2019) 511-522
  • Murat, S., Şahin, L. (2011) Nedenleri ve Sonuçları Bakımından Gençler Arasında Yaygınlaşan İşsizlik, Sosyoloji Konferansları, 44. 1-48
  • Mütevellioğlu, N., Zanbak, M. ve Mert, M. (2010). “İşsizlik, üniversiteli gençlik ve gelecek: bir alan araştırmasının bulguları”. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 11 (1), s. 207-229.
  • Nolen-Hoeksema, S., Wisco, B. E., & Lyubomirsky, S. (2008). Rethinking Rumination. Perspectives on Psychological Science, 3(5), 400-424.
  • OECD (2024) Youth Unemployment Rate https://data.oecd.org/unemp/youth-unemployment-rate.htm#indicator-chart
  • Özdemir, H. D., & Dağdeviren, H. N. (2024). Construct validity study of the Turkish form of the short Beck Depression Inventory. Eurasian Journal of Family Medicine, 13(2), 61-67.
  • Pelaez-Fernandez, M.A., Rey, L. ve Extremera, N. (2019) ''Psychological Distress among the Unemployed: Do Core Self-Evaluations and Emotional Intelligence Help to Minimize the Psychological Costs of Unemployment? '', Journal of Affective Disorders, 256: 627-632.
  • Shamir, Boas (1986). Self-Esteem and the Psychological Impact of Unemployment. Social Psychology Quarterly, 49:61-72
  • Scheve, C.V., Esche, F. ve Schupp, J. (2017) ''The Emotional Timeline of Unemployment: Anticipation, Reaction, and Adaptation'', Journal of Happiness Studies, 18:1231-1254.
  • Steer, R.A., Beck, A.T., Garrison, B. (1986). Applications of the Beck Depression Inventory. In: Sartorius, N., Ban, T.A. (eds) Assessment of Depression. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-70486-4
  • Surat, A., D. Ceran (2020) “Üniversite Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı” ISPEC Journal of Social Sciences & Humanities, Cilt:4 Sayı:3, 145-166
  • Taşğın, Ö., Bozgeyikli, H., & Boğazlıyan, E. E. (2017). Üniversiteli gençlerin işsizlik kaygıları ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(16), 551-567.
  • Tayfun, A. N. T., & Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Taylor, D., & Richardson, P. (2005). The Psychoanalytic/Psychodynamic Approach to Depressive Disorders. Oxford textbook of psychotherapy, 127-136.
  • Tiggemann, M. , ve Winefield, A. H. (1984). “The Effects of Unemployment on The Mood, Self-Esteem, Locus of Control And Depressive Affect of School Leavers”, Journal of Occupational Psychology, 57, 33-42.
  • TÜİK (2023) Yükseköğretim İstihdam Göstergeleri, 2022 https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Higher-Education-Employment-Indicators-2022-49600
  • TÜİK (2024) İşgücü İstatistikleri, 2023 https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Isgucu-Istatistikleri-2023-53521&dil=1
  • USDL (2015) Labor Force Statistics from the Current Population Survey, https://www.bls.gov/cps/cps_htgm.htm#concepts
  • World Bank (2006)Turkey - Labor market study (English). Washington, DC: World Bank. http://documents.worldbank.org/curated/en/869781468310746230/Turkey-Labor-market-study
  • Young, J.E. and Brown, G. (1990) Young Schema Questionnaire. Cognitive Therapy Center of New York, New York.
  • Yumuşak, İ.G. (2024), The Mediator Role of The Feeling of Personal Unaccomplishment in The Effect of Unemployment Anxiety on Depression: A Research on Business Faculty Students in Türkiye, Frontiers in Public Health, vol. 12, no. 2, pp. 1–12
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Employment
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Güran Yumuşak 0000-0003-1655-9872

Project Number 2023-01
Early Pub Date January 3, 2025
Publication Date
Submission Date December 31, 2024
Acceptance Date January 3, 2025
Published in Issue Year 2024 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Yumuşak, İ. G. (2025). İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İŞSİZLİK KAYGISI VE DEPRESYON DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 19(2), 147-162. https://doi.org/10.54860/beyder.1610913