Ship owner, ship operator, charterer or captain are free to choose and appoint their agency at loading and unloading port to follow up port operations. Within this context, appointing an agency in order to act for own account out of port of registry is an important decision for the ship operators. In this study designed for dry cargo ships and bulk carriers that do tramp shipping, agency appointment criteria which do not have standards even though corporations such as “BIMCO” and “FONASBA” have studied on them are tried to be defined. Structured interview form was used based on literature for the data which are reveal the criteria about the appointment an agency. Interviews have been done with operators of eight ship management companies that operates dry cargo ships and bulk carriers based in Izmir. The data are analyzed by content analysis method. As result of this study, agency appointment criteria of operators of dry cargo ships and bulk carriers trading on tramp shipping has been defined
Geminin sahibi, işleticisi, kiracısı veya gemi kaptanı, liman işlemlerinin takip edilmesi amacıyla yükleme ve boşaltma limanında kendi acentesini seçme ve tayin etme özgürlüğüne sahiptir. Bu anlamda gemi işletmelerinin gemi bağlama limanının dışında kendi nam ve hesabına hareket etmek üzere atamaları gereken acentenin seçimi önemli bir karardır. Düzensiz sefer yapan, kuru ve dökme yük gemi işletmelerine yönelik olarak tasarlanan bu araştırmada, özellikle ‘BIMCO’ ve ‘FONASBA’ gibi kurumların çalışmalarına rağmen henüz tam bir standarda kavuşmamış olan acentelerin atama kriterlerinin neler olduğu sorusu aydınlatılmaya çalışmıştır. Acente atama kriterlerinin tespitine yönelik olarak toplanan veriler için, literatüre dayalı olarak geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada, merkezleri İzmir’de bulunan kuru ve dökme yük gemisi işleten sekiz adet işletmenin yöneticisi ile görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak düzensiz hatlarda hizmet veren kuru ve dökme yük gemi işletmelerinin acente seçim kriterleri ortaya konmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 2 |