Bu araştırmanın amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında 2011-2022 yılları arası yayımlanan sempozyum/kongre bildirisi ve makale çalışmalarını tespit etmektir. Çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında yazılan makaleler ve düzenlenen kongre bildirisi/sempozyumlar incelenmiş olup elde edilen bulgular tablolar hâlinde gösterilmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu yöntemle elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanan bulgular kod ve frekans halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda alana ilişkin 2011-2022 yılları arasında toplam 1062 makale çalışmasının,516 sempozyum/ kongre çalışmasının yapıldığı görülmüştür. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanıyla ilgili en fazla sempozyum/kongre bildirisi çalışmasının 2017 yılında , en az sempozyum/kongre bildirisi çalışmasının ise 2012 yılında olduğu tespit edilmiştir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanıyla ilgili en fazla makale çalışmasının 2020 yılında, en az makale çalışmasının ise 2011 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili yapılan inceleme sonucunda alana yönelik kongre bildirisi/sempozyum çalışmalarının ve makale çalışmalarının künyesi 2011 yılından 2022 yılına kadar incelenip sınıflandırılmıştır. Son yıllarda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında daha önce kullanılan yöntemlerin yanı sıra teknolojinin gelişmesiyle birlikte kullanılan yöntemlerin de farklılık göstermesi Türkçe öğretiminin gelişmesini sağlamıştır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretim merkezleri, üniversiteler ve diğer kurumlar aracılığıyla alana ilişkin yapılan çalışmaların sayısında önemli artış olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study determines the research articles and papers published between 2011 and 2022 on teaching Turkish as a foreign language. Therefore, it examines these research articles and papers on teaching Turkish as a foreign language and presents the findings in tables. In this context, related research articles and papers are mostly accessible in Google Scholar, Ulakbim Dergipark databases. This study, which is a document review, one of the qualitative research designs, presents the findings in code and frequency. As a result of the study, there are a total of 1062 research articles and 516 research papers submitted between 2011 and 2022 on teaching Turkish as a foreign language. According to the results, 2017 is the year in which the most research papers were presented on this subject, while 2012 was the year in which the least papers were presented. As for the research articles written on the subject, 2020 is the year in which the most articles were written, while 2011 is the year in which the least articles were written. The study also examines and classifies all these studies from 2011 to 2022 on teaching Turkish as a foreign language. In addition to the methods used previously in teaching Turkish as a foreign language in recent years, the differences in the methods used with the development of technology have led to the development of Turkish teaching. It is also clear that there has been a significant increase in the number of studies on Turkish as a foreign language through teaching centers, universities, and other institutions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2023 |
Submission Date | April 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |