Internet technologies, which appeal to users of all ages for different purposes, have become an indispensable source of information with the rich content that it offers to its users. It has become a habit for many people of different age groups to use the electronic resources in order to meet their information needs. The fact that individuals are able to reach the information they are searching for and do so without wasting too much time and using the right resources is a very important skill for the technological age we are in. It is a well-known fact that the sensitivity of families and educations that can be given at a young age about how the Internet should be used consciously and correctly will r educe this negative effect. The aim of this study is to examine the levels of internet use of gifted high school students. In this study, semi-structured interview form was used. At this point, target of the study consists of gifted and talented high school students who are educated in Science and Art Centers. The sample consists of 25 high school students studying in Ankara-Mamak Science and Art Center. As a result of the findings obtained; While the gifted high school students are expected to use the internet mostly for research purposes, it is concluded that the majority of them prefer the social media and some of these students do not know the difference between the sear ch engine and the browsers.
Çağımızın önemli ve çok yönlü eğlencelerinden biri olan İnternet, hem her yaştan bireyin beklentilerine cevap vermesi hem de çok zengin içeriğe sahip olması bakımından vazgeçilmezdir. Özellikle en hızlı ve en kolay şekilde bilgiye ulaşmak için oldukça verimli olan İnternet, bilgiye ihtiyaç duyanların beklentilerini hızlı, çok yönlü ve zengin içerikle karşılayabilmektedir. Bu nedenle, günümüzde bilgiye ulaşma noktasında en çok kullanılan yoldur. Günümüzde bireylerin aradığı bilgiye ulaşabilmesi, bunu çok fazla zaman kaybetmeden ve doğru kaynaklardan yararlanarak yapabiliyor olması, içinde bulunduğumuz teknolojik çağ için oldukça önemli bir beceridir. İnternetin nasıl bilinçli ve doğru kullanılması gerektiği ile ilgili küçük yaşta verilebilecek eğitimlerin ve ailelerin duyarlılığının, bu olumsuz etkiyi azal tacağı bilinen bir gerçektir . Bu noktadan hareketle hazırlanan çalışmanın amacı, özel yetenekli lise öğrencilerinin bilgiye ulaşmada internet kullanım düzeylerini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu noktada, çalışmanın evrenini, Bilim ve Sanat Merkezlerinde eğitim alan özel yetenekli lise öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise Ankara-Mamak Bilim ve Sanat Merkezi’nde eğitim alan 25 lise öğr encisinden oluşmaktadır. Elde edilen bulgular neticesinde; özel yetenekli lise öğrencilerinin en çok araştırma amaçlı interneti kullanması beklenirken büyük çoğunluğun sosyal medyayı tercih ettikleri, ayrıca bu öğrencilerin bir kısmının arama motoru ve tarayıcılar arasındaki farkı bilmedikleri, bunun yanında öğrencilerin çoğunun kıyaslama yapmadan ve doğruluğunu kontrol etmeden internetteki bilgilere güvenmediği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |