Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER

Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 1 - 29, 30.06.2024
https://doi.org/10.20493/birtop.1489551

Abstract

Bu araştırmada 2024 yılında uygulanmaya başlanan okul öncesi eğitim programındaki güncellemelerin belirlenmesi ve literatürdeki bulgular doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından değerlendirme odaklı durum çalışmasıyla desenlenmiştir. 2024 ve 2013 Okul öncesi eğitim programlarının oluşturduğu dokümanlar incelenerek veriler toplanmış, toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. 2024 Okul öncesi eğitim programının amaçlar, temel ilkeler, temel özellikler, gelişim alanları, gelişim özellikleri, kazanım göstergeler, öğrenme merkezleri, etkinlik çeşitleri, plan formatları, kavram kategorileri, aile/toplum katılımı, belirli gün ve haftalar, tanıma ve değerlendirme gibi boyutları güncellenmiş; değerler listesi, gelişime uygun uygulamalar, okul dışı öğrenme etkinliği planı gibi yeni boyutların programa eklendiği görülmüştür. İncelemeler sonucunda okul öncesi eğitim programında köklü değişikliklerin gerçekleştirildiği ve çocuk merkezli okul öncesi eğitim yaklaşımlarından izler taşıdığına ulaşılmış, güncellemeler literatür doğrultusunda değerlendirilerek önerilere yer verilmiştir.

Ethical Statement

Etik Beyan istenmemektedir.

References

  • Ajansbizim. (2023, Kasım 25). 1 Milyona yakın yabancı öğrenci. Ajansbizim. https://ajansbizim.com.tr/1-milyona-yakin-yabanci-ogrenci-2511230444.html sayfasından erişilmiştir.
  • Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul Öncesi Sınıflarında Öğrenme Merkezlerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66. https://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/298 sayfasından erişilmiştir.
  • Akyol Altun, C. (2018). Okul Öncesi Öğretim Programına Algoritma ve Kodlama Eğitimi Entegrasyonunun Öğrencilerin Problem Çözme Becerisine Etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2018). 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Değerler Eğitimi Bağlamında İncelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 113-131. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182159
  • Ata, N., & Yılmaz Bolat, E. (2022). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Aylık Eğitim Planı ve Günlük Eğitim Akışındaki Genel Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 12-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/70803/984711 sayfasından erişilmiştir.
  • Aysu, B., & Aral, N. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrenme Merkezleri Hakkındaki Görüş ve Uygulamalarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2561-2574. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/27735/318061 sayfasından erişilmiştir.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum Çalışmasına Ayrıntılı Bir Bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Bassey, M. (1999). Case Study Research in Educational Settings. Open University Press.
  • Baş, T., & Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Seçkin.
  • Bowen, G. A. (2009). Document Analysis as A Qualitative Research Method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Bransby, K., & Rawson, M. (2020). Waldorf Education For The Future: A Framework For Curriculum Practice. Steiner Waldorf Schools Fellowship, https://www.researchgate.net/profile/Martyn-Rawson/publication/349493776_Waldorf_Education_for_the_Future_A_framework_for_curriculum_practice/links/6033742f92851c4ed58a64f4/Waldorf-Education-for-the-Future-A-framework-for-curriculum-practice.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Canlı, U., Taşkın, C., & Kurt, C. (2021). Çoklu Beceri Hareket Eğitimi Programı: Okul Öncesi Çocuklarda Vücut Kompozisyonu ve Motor Performans Değişimleri. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 156-167. https://besyodergi.bozok.edu.tr/upload/pdf/tam-metin-wv77.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Celiloğlu, B. (2018). Çocuk İstismarı ve İhmali Farkındalık Ölçeklerinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları ile Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Çelik, İ., & Aslan, E. A. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk İstismarına Yönelik Farkındalık Düzeyinin İncelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 40-56. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/52842/674636 sayfasından erişilmiştir.
  • Çetin, M., & Çetin, G. (2021). 21.Yüzyıl Becerileri Açısından MEB Okul Öncesi Eğitim Programına Eleştirel Bir Bakış. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 235-255. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351258
  • Daş, B. E., Aslan. A., & Yadigaroğlu, E. (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının 4-6 Yaş Çocuklarının Sağlığı, Gelişimi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bilinci Üzerindeki Etkileri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 6(1), 87-124. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jrinen/issue/63074/807463 sayfasından erişilmiştir.
  • Dawson, C. (2002). Practical Research Methods: A User-Friendly Guide to Mastering Research. How to books.
  • Dere, F., & Çifçi, T. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Pedagojik Katkılarına İlişkin Görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(4), 681-695. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1116818
  • Erkuş, S., & Yazar, T. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programindaki Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47944/606582 sayfasından erişilmiştir.
  • Durukan, H., Koyuncuoğlu, K., & Şentürk, U. (2016). Okul öncesi çocuklarda temel cimnastik programının motor gelişim açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-140. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cbubesbd/issue/32244/357862 sayfasından erişilmiştir.
  • Hewett, V. M. (2001). Examining the Reggio Emilia Approach to Early Childhood Education. Early Childhood Education Journal, 29(2), 95-100. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1012520828095 sayfasından erişilmiştir.
  • Hohmann, M., & Weikart, D. P. (2000). Küçük Çocukların Eğitimi (S. S. Kohen & Ü. Öğüt, Çev.). Hisar Eğitim Vakfı. Howard, S. (2006). The Essentials of Waldorf Early Childhood Education. Gateways, 51, 6-12. https://waldorfearlychildhood.org/wp-content/uploads/2022/08/Essentials-of-Waldorf-Early-Childhood-Education.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Isaacs, B. (2018). Understanding the Montessori Approach: Early Years Education in Practice (2nd ed.). Routledge.
  • İnce, S., & Akcanca, N. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Ebeveyn Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 172-197. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/61832/886446 sayfasından erişilmiştir.
  • Kandır, A., & Yazıcı, E. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programının Okuma Yazma Becerilerinin Gelişimi Yönünden Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 451-488. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/29794/320357 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanmaz, T., & Tezel Şahin, F. (2019, 23-27 Ekim). Türkiye’de kodlama eğitimi üzerine yapılan çalışmalara genel bir bakış [Tam metin bildiri]. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye.
  • Kardeş, S. (2020). Okul Öncesi Eğitim Programının 21. Yüzyıl Becerileri ve STEAM Eğitimi Bağlamında İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(2), 109-119. https://doi.org/10.17244/eku.703361
  • Kargın, T., Güldenoğlu, B., & Ergül, C. (2017). Anasınıfı Çocuklarının Erken Okuryazarlık Beceri Profili: Ankara Örneklemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(01), 61-87. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.299868
  • Katz, L. (1998). What can we learn from Reggio Emilia. In C. Edwards, L. Gandini & G. Forman (Eds.), The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach-Advanced Reflections (pp. 27-45). Ablex.
  • Konan, N., & Gürsul, S. (2021, 2-3 Şubat). Okul öncesi öğretmenlerinin Suriyeli çocukların öğretiminde karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri [Tam metin bildiri]. 11. Eurasian Conferences on Language & Social Sciences, Fehmi Agani University, Gjakova-Kosova. https://eclss.org/publicationsfordoi/procdngsGjakova__11act8boo8k2021a_FINAL.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Tutum Ve Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2698-2720. https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/42447/511234 sayfasından erişilmiştir.
  • Kurt, G., & Özcan, C. (2024, 13-14 Ocak). Okul sağlığının dünü, bugünü ve yarını [Tam metin bildiri]. 5. International Mediterranean Congress, Mersin, Türkiye.
  • Kurt, G., & Serdaroglu, H. U. (2024). Prevalence of İnfectious Diseases in Children at Preschool Education İnstitutions and Stakeholder Opinions. Children, 11(4), 447. https://doi.org/10.3390/children11040447 Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Okul öncesi eğitim programı. https://nuhungemisianaokulu.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/04/03/972002/dosyalar/2018_03/27152832_Okul_Yncesi_EYitim_Program_KitabY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Güçlü yarınlar için 2023 eğitim vizyonu. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf sayfasından erişilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı (2023). Millî eğitim istatistikleri örgün eğitim 2022/2023. https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=508 sayfasından erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Okul öncesi eğitim programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/guncellenenokuloncesiegitimprogrami.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Ocak, İ., & Korkmaz, Ç. (2018). An Examination of the Views of Science and Pre-School Teachers on Nonformal Learning Environments. International Journal of Field Education, 4(1), 18-38. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/492395 sayfasından erişilmiştir.
  • Orcan Kaçan, M., Dedeoğlu Aktuğ, N., Karaçelik, S., & Kimzan, İ. (2021). Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 436-451. https://doi.org/10.21666/muefd.761825
  • Özkan, B., & Yıldız, E. (2023). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 2039-2058. https://doi.org/10.53444/deubefd.1317779
  • Özkan, F. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Değerlendirme Sürecine Yönelik Aile-Öğretmen Görüş Ve Beklentilerinin İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özoruç, N., & Dikici Sığırtmaç, A. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mülteci Çocukların Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 237-258. https://doi.org/10.37669/milliegitim.779155
  • Öztürk, Y., Özer, Z., & Gangal, M. (2022). Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Planının Öğretmen Adayları Tarafından Planlama Sürecinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 751-774. https://doi.org/10.33308/26674874.2022363464
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. SAGE Publications.
  • Ramazan, O., Çiftçi, H. A., & Tezel, M. (2018). Okul Öncesi Sınıflarındaki Öğrenme Merkezlerinin Durumunun Belirlenmesi ve Öğretmenlerin Öğrenme Merkezleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182258
  • Sapsağlam, Ö. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programlarında Yer Alan Hedeflerin Değerler Açısından İncelenmesi. Turkish Studies, 11(9), 683-700. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9571
  • Serdaroğlu, H. U., & Bekir, H. (2023a, 26-28 Ekim). Okul öncesinde kullanılan sağlık eğitimi programları [Bildiri özeti]. 8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman, Türkiye.
  • Serdaroğlu, H. U., & Bekir, H. (2023b). Değer eğitiminde okul ve öğretmenin rolü. E. Sezgin (Ed.), Çocuk Gelişiminde Değerler Eğitimi içinde (s. 81-112). Eğiten.
  • Soysal, G., Özcan, C., & Akın, A. (2022). Dünyada ve Türkiye’de Kadın, Anne ve Çocuk Sağlığının Güncel Durumu. Sağlık ve Toplum, 32(1), 3-13. https://www.acarindex.com/pdfs/754361 sayfasından erişilmiştir.
  • Sönmez, Y., Uskun, E., & Pehlivan, A. (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Temel İlk Yardım Uygulamalarına İlişkin Bilgi Düzeyleri, Isparta Örneği. Türk Pediatri Arşivi, 49, 238-246. https://turkarchpediatr.org/Content/files/sayilar/57/TPA_49_3_238_246.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Şahin, H., & Arıkan, A. (2024). Okul Öncesi Eğitimde Robotik Uygulamaları. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 260-286. https://doi.org/10.24315/tred.1346188
  • Şeker, P. T., & Savaş, Ö. (2023). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 7(1), 64-83. https://doi.org/10.34056/aujef.1118257
  • Tanış, İ., & Özgün, Ö. (2022). Sığınmacı Çocuklarla Çalışan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Deneyimleri: Çokkültürlü Bir Bakış Açısı. Ege Eğitim Dergisi, 23, 23-39. https://doi.org/10.12984/egeefd.1036816
  • Tanrıverdi, H., & Erarslan, N. (2015). Okul Öncesi Çocukların Sosyal Uyum ve Beceri Düzeyleri ile Değer Kazanımları Arasındaki İlişki. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 9-23. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbed/issue/20718/221393 sayfasından erişilmiştir.
  • Taştekin, E., Yükçü, Ş. B., İzoğlu, A., Güngör, İ., Uslu, A. E. I., & Demircioğlu, H. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının ve Algılarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-20. https://dergipark.org.tr/tr/pub/huner/issue/24605/260464 sayfasından erişilmiştir.
  • Temiz, S. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıflarında Karşılaştıkları Öğrenci Davranış Problemleri, Bu Problemlerin Öğretme-Öğrenme Sürecine Etkileri ve Bunları Yönetme Stratejileri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED), 1(1), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijolt/issue/53773/733919 sayfasından erişilmiştir.
  • Tonga Çabuk, F. E., Demirci Ünal, Z., & Tantekin Erden, F. (2022). Geleceğin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programına Bakışı: Programın İçerik, Nitelik, İşlevsellik ve Anlaşılırlık Bakımından Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 484-510. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1114186
  • Topçu Bilir, Z., & Çavuş, Z. S. (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Okula Geçiş Süreçlerinin Öğretmenlerin Hazırladıkları Eğitim Programlarınca Desteklenme Düzeyinin İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(16), 234-247.
  • Toran, M. (2016). Sürdürülebilir Anaokulları: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (3), 1035-1046. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/24917/263027 sayfasından erişilmiştir.
  • Tuğluk, M. N., & Özkan, B. (2019). MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Analizi. Temel Eğitim Dergisi, 1(4), 29-38. https://dergipark.org.tr/tr/pub/temelegitim/issue/49907/634024 sayfasından erişilmiştir.
  • Tuncer, N., Sözen, Ş., & Sakar, Ş. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Deprem Farkındalığı: “Deprem Benden Küçüksün” Projesi, Tokat İli Örneği. International Journal of Educational Spectrum, 3(1), 1-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijesacademic/issue/60410/756668 sayfasından erişilmiştir.
  • Tutkun, Ö. F., & Aksoyalp, Y. (2010). 21. Yüzyılda Eğitimde Program Geliştirmede Yönelim, Kavram ve Anlayışlar. The Journal of SAU Education Faculty 19, 156-169. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/115625 sayfasından erişilmiştir.
  • Tutkun, C., Kılıç, Z. N. A., Balcı, A., & Kök, M. (2019). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Alan Gezisi Etkinliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 469-487. https://doi.org/10.26466/opus.571498
  • Tuzcuoğlu, N., & Aydın, D. (2023). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim ile İlgili Görüşleri, Problemleri ve Çözüm Önerileri. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 27-40. https://doi.org/10.55008/te-ad.1284572
  • Uludağ, G. (2017). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Fen Eğitiminde Kullanılmasının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Ulutaş, A., Demir, E., & Yayan, E. H. (2017). Motor Gelişim Eğitim Programının 5-6 Yaş Çocukların Kaba ve İnce Motor Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1523-1538. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338846
  • Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2010). Okul Öncesi Dönemde Erken Akademik Beceriler. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 118-134. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/304144 sayfasından erişilmiştir.
  • Uzun, M., & Köse, A. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338. https://dergipark.org.tr/tr/pub/befdergi/issue/30012/305131 sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldız, E. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Kullanma Durumlarının Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127. https://doi.org/10.35675/befdergi.826566

Updates in Preschool Education Program

Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 1 - 29, 30.06.2024
https://doi.org/10.20493/birtop.1489551

Abstract

In this study, it was aimed to determine the updates in the preschool education program that started to be used in 2024 and to evaluate them in line with the findings in the literature. The research was designed with an evaluation-oriented case study from qualitative research approaches. 2024 and 2013 preschool education programs were examined and data were collected, and the collected data were analyzed comparatively by content analysis method. Dimensions of the preschool education program such as objectives, basic principles, basic features, development areas, developmental characteristics, outcome indicators, learning centers, activity types, plan formats, concept categories, family / community participation, specific days and weeks, recognition and evaluation were updated; it was seen that new dimensions such as values list, developmentally appropriate practices, out-of-school learning activity plan were added to the program. As a result of the examinations, it was found that radical changes were made in the preschool education program and that it bears traces of child-centered preschool education approaches, and the updates were evaluated in line with the literature and recommendations were included.

References

  • Ajansbizim. (2023, Kasım 25). 1 Milyona yakın yabancı öğrenci. Ajansbizim. https://ajansbizim.com.tr/1-milyona-yakin-yabanci-ogrenci-2511230444.html sayfasından erişilmiştir.
  • Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul Öncesi Sınıflarında Öğrenme Merkezlerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66. https://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/298 sayfasından erişilmiştir.
  • Akyol Altun, C. (2018). Okul Öncesi Öğretim Programına Algoritma ve Kodlama Eğitimi Entegrasyonunun Öğrencilerin Problem Çözme Becerisine Etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2018). 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Değerler Eğitimi Bağlamında İncelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 113-131. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182159
  • Ata, N., & Yılmaz Bolat, E. (2022). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Aylık Eğitim Planı ve Günlük Eğitim Akışındaki Genel Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 12-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/70803/984711 sayfasından erişilmiştir.
  • Aysu, B., & Aral, N. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrenme Merkezleri Hakkındaki Görüş ve Uygulamalarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2561-2574. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/27735/318061 sayfasından erişilmiştir.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum Çalışmasına Ayrıntılı Bir Bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Bassey, M. (1999). Case Study Research in Educational Settings. Open University Press.
  • Baş, T., & Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Seçkin.
  • Bowen, G. A. (2009). Document Analysis as A Qualitative Research Method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Bransby, K., & Rawson, M. (2020). Waldorf Education For The Future: A Framework For Curriculum Practice. Steiner Waldorf Schools Fellowship, https://www.researchgate.net/profile/Martyn-Rawson/publication/349493776_Waldorf_Education_for_the_Future_A_framework_for_curriculum_practice/links/6033742f92851c4ed58a64f4/Waldorf-Education-for-the-Future-A-framework-for-curriculum-practice.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Canlı, U., Taşkın, C., & Kurt, C. (2021). Çoklu Beceri Hareket Eğitimi Programı: Okul Öncesi Çocuklarda Vücut Kompozisyonu ve Motor Performans Değişimleri. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 156-167. https://besyodergi.bozok.edu.tr/upload/pdf/tam-metin-wv77.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Celiloğlu, B. (2018). Çocuk İstismarı ve İhmali Farkındalık Ölçeklerinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları ile Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Çelik, İ., & Aslan, E. A. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk İstismarına Yönelik Farkındalık Düzeyinin İncelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 40-56. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/52842/674636 sayfasından erişilmiştir.
  • Çetin, M., & Çetin, G. (2021). 21.Yüzyıl Becerileri Açısından MEB Okul Öncesi Eğitim Programına Eleştirel Bir Bakış. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 235-255. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351258
  • Daş, B. E., Aslan. A., & Yadigaroğlu, E. (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının 4-6 Yaş Çocuklarının Sağlığı, Gelişimi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bilinci Üzerindeki Etkileri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 6(1), 87-124. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jrinen/issue/63074/807463 sayfasından erişilmiştir.
  • Dawson, C. (2002). Practical Research Methods: A User-Friendly Guide to Mastering Research. How to books.
  • Dere, F., & Çifçi, T. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Pedagojik Katkılarına İlişkin Görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(4), 681-695. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1116818
  • Erkuş, S., & Yazar, T. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programindaki Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47944/606582 sayfasından erişilmiştir.
  • Durukan, H., Koyuncuoğlu, K., & Şentürk, U. (2016). Okul öncesi çocuklarda temel cimnastik programının motor gelişim açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-140. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cbubesbd/issue/32244/357862 sayfasından erişilmiştir.
  • Hewett, V. M. (2001). Examining the Reggio Emilia Approach to Early Childhood Education. Early Childhood Education Journal, 29(2), 95-100. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1012520828095 sayfasından erişilmiştir.
  • Hohmann, M., & Weikart, D. P. (2000). Küçük Çocukların Eğitimi (S. S. Kohen & Ü. Öğüt, Çev.). Hisar Eğitim Vakfı. Howard, S. (2006). The Essentials of Waldorf Early Childhood Education. Gateways, 51, 6-12. https://waldorfearlychildhood.org/wp-content/uploads/2022/08/Essentials-of-Waldorf-Early-Childhood-Education.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Isaacs, B. (2018). Understanding the Montessori Approach: Early Years Education in Practice (2nd ed.). Routledge.
  • İnce, S., & Akcanca, N. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Ebeveyn Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 172-197. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/61832/886446 sayfasından erişilmiştir.
  • Kandır, A., & Yazıcı, E. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programının Okuma Yazma Becerilerinin Gelişimi Yönünden Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 451-488. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/29794/320357 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanmaz, T., & Tezel Şahin, F. (2019, 23-27 Ekim). Türkiye’de kodlama eğitimi üzerine yapılan çalışmalara genel bir bakış [Tam metin bildiri]. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye.
  • Kardeş, S. (2020). Okul Öncesi Eğitim Programının 21. Yüzyıl Becerileri ve STEAM Eğitimi Bağlamında İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(2), 109-119. https://doi.org/10.17244/eku.703361
  • Kargın, T., Güldenoğlu, B., & Ergül, C. (2017). Anasınıfı Çocuklarının Erken Okuryazarlık Beceri Profili: Ankara Örneklemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(01), 61-87. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.299868
  • Katz, L. (1998). What can we learn from Reggio Emilia. In C. Edwards, L. Gandini & G. Forman (Eds.), The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach-Advanced Reflections (pp. 27-45). Ablex.
  • Konan, N., & Gürsul, S. (2021, 2-3 Şubat). Okul öncesi öğretmenlerinin Suriyeli çocukların öğretiminde karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri [Tam metin bildiri]. 11. Eurasian Conferences on Language & Social Sciences, Fehmi Agani University, Gjakova-Kosova. https://eclss.org/publicationsfordoi/procdngsGjakova__11act8boo8k2021a_FINAL.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Tutum Ve Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2698-2720. https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/42447/511234 sayfasından erişilmiştir.
  • Kurt, G., & Özcan, C. (2024, 13-14 Ocak). Okul sağlığının dünü, bugünü ve yarını [Tam metin bildiri]. 5. International Mediterranean Congress, Mersin, Türkiye.
  • Kurt, G., & Serdaroglu, H. U. (2024). Prevalence of İnfectious Diseases in Children at Preschool Education İnstitutions and Stakeholder Opinions. Children, 11(4), 447. https://doi.org/10.3390/children11040447 Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Okul öncesi eğitim programı. https://nuhungemisianaokulu.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/04/03/972002/dosyalar/2018_03/27152832_Okul_Yncesi_EYitim_Program_KitabY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Güçlü yarınlar için 2023 eğitim vizyonu. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf sayfasından erişilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı (2023). Millî eğitim istatistikleri örgün eğitim 2022/2023. https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=508 sayfasından erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Okul öncesi eğitim programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/guncellenenokuloncesiegitimprogrami.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Ocak, İ., & Korkmaz, Ç. (2018). An Examination of the Views of Science and Pre-School Teachers on Nonformal Learning Environments. International Journal of Field Education, 4(1), 18-38. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/492395 sayfasından erişilmiştir.
  • Orcan Kaçan, M., Dedeoğlu Aktuğ, N., Karaçelik, S., & Kimzan, İ. (2021). Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 436-451. https://doi.org/10.21666/muefd.761825
  • Özkan, B., & Yıldız, E. (2023). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıkları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 2039-2058. https://doi.org/10.53444/deubefd.1317779
  • Özkan, F. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Değerlendirme Sürecine Yönelik Aile-Öğretmen Görüş Ve Beklentilerinin İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özoruç, N., & Dikici Sığırtmaç, A. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mülteci Çocukların Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 237-258. https://doi.org/10.37669/milliegitim.779155
  • Öztürk, Y., Özer, Z., & Gangal, M. (2022). Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Planının Öğretmen Adayları Tarafından Planlama Sürecinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 751-774. https://doi.org/10.33308/26674874.2022363464
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. SAGE Publications.
  • Ramazan, O., Çiftçi, H. A., & Tezel, M. (2018). Okul Öncesi Sınıflarındaki Öğrenme Merkezlerinin Durumunun Belirlenmesi ve Öğretmenlerin Öğrenme Merkezleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182258
  • Sapsağlam, Ö. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programlarında Yer Alan Hedeflerin Değerler Açısından İncelenmesi. Turkish Studies, 11(9), 683-700. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9571
  • Serdaroğlu, H. U., & Bekir, H. (2023a, 26-28 Ekim). Okul öncesinde kullanılan sağlık eğitimi programları [Bildiri özeti]. 8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman, Türkiye.
  • Serdaroğlu, H. U., & Bekir, H. (2023b). Değer eğitiminde okul ve öğretmenin rolü. E. Sezgin (Ed.), Çocuk Gelişiminde Değerler Eğitimi içinde (s. 81-112). Eğiten.
  • Soysal, G., Özcan, C., & Akın, A. (2022). Dünyada ve Türkiye’de Kadın, Anne ve Çocuk Sağlığının Güncel Durumu. Sağlık ve Toplum, 32(1), 3-13. https://www.acarindex.com/pdfs/754361 sayfasından erişilmiştir.
  • Sönmez, Y., Uskun, E., & Pehlivan, A. (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Temel İlk Yardım Uygulamalarına İlişkin Bilgi Düzeyleri, Isparta Örneği. Türk Pediatri Arşivi, 49, 238-246. https://turkarchpediatr.org/Content/files/sayilar/57/TPA_49_3_238_246.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Şahin, H., & Arıkan, A. (2024). Okul Öncesi Eğitimde Robotik Uygulamaları. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 260-286. https://doi.org/10.24315/tred.1346188
  • Şeker, P. T., & Savaş, Ö. (2023). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 7(1), 64-83. https://doi.org/10.34056/aujef.1118257
  • Tanış, İ., & Özgün, Ö. (2022). Sığınmacı Çocuklarla Çalışan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Deneyimleri: Çokkültürlü Bir Bakış Açısı. Ege Eğitim Dergisi, 23, 23-39. https://doi.org/10.12984/egeefd.1036816
  • Tanrıverdi, H., & Erarslan, N. (2015). Okul Öncesi Çocukların Sosyal Uyum ve Beceri Düzeyleri ile Değer Kazanımları Arasındaki İlişki. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 9-23. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbed/issue/20718/221393 sayfasından erişilmiştir.
  • Taştekin, E., Yükçü, Ş. B., İzoğlu, A., Güngör, İ., Uslu, A. E. I., & Demircioğlu, H. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının ve Algılarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-20. https://dergipark.org.tr/tr/pub/huner/issue/24605/260464 sayfasından erişilmiştir.
  • Temiz, S. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıflarında Karşılaştıkları Öğrenci Davranış Problemleri, Bu Problemlerin Öğretme-Öğrenme Sürecine Etkileri ve Bunları Yönetme Stratejileri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED), 1(1), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijolt/issue/53773/733919 sayfasından erişilmiştir.
  • Tonga Çabuk, F. E., Demirci Ünal, Z., & Tantekin Erden, F. (2022). Geleceğin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programına Bakışı: Programın İçerik, Nitelik, İşlevsellik ve Anlaşılırlık Bakımından Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 484-510. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1114186
  • Topçu Bilir, Z., & Çavuş, Z. S. (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Okula Geçiş Süreçlerinin Öğretmenlerin Hazırladıkları Eğitim Programlarınca Desteklenme Düzeyinin İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(16), 234-247.
  • Toran, M. (2016). Sürdürülebilir Anaokulları: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (3), 1035-1046. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/24917/263027 sayfasından erişilmiştir.
  • Tuğluk, M. N., & Özkan, B. (2019). MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Analizi. Temel Eğitim Dergisi, 1(4), 29-38. https://dergipark.org.tr/tr/pub/temelegitim/issue/49907/634024 sayfasından erişilmiştir.
  • Tuncer, N., Sözen, Ş., & Sakar, Ş. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Deprem Farkındalığı: “Deprem Benden Küçüksün” Projesi, Tokat İli Örneği. International Journal of Educational Spectrum, 3(1), 1-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijesacademic/issue/60410/756668 sayfasından erişilmiştir.
  • Tutkun, Ö. F., & Aksoyalp, Y. (2010). 21. Yüzyılda Eğitimde Program Geliştirmede Yönelim, Kavram ve Anlayışlar. The Journal of SAU Education Faculty 19, 156-169. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/115625 sayfasından erişilmiştir.
  • Tutkun, C., Kılıç, Z. N. A., Balcı, A., & Kök, M. (2019). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Alan Gezisi Etkinliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 469-487. https://doi.org/10.26466/opus.571498
  • Tuzcuoğlu, N., & Aydın, D. (2023). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim ile İlgili Görüşleri, Problemleri ve Çözüm Önerileri. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 27-40. https://doi.org/10.55008/te-ad.1284572
  • Uludağ, G. (2017). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Fen Eğitiminde Kullanılmasının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Ulutaş, A., Demir, E., & Yayan, E. H. (2017). Motor Gelişim Eğitim Programının 5-6 Yaş Çocukların Kaba ve İnce Motor Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1523-1538. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338846
  • Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2010). Okul Öncesi Dönemde Erken Akademik Beceriler. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 118-134. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/304144 sayfasından erişilmiştir.
  • Uzun, M., & Köse, A. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338. https://dergipark.org.tr/tr/pub/befdergi/issue/30012/305131 sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldız, E. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Kullanma Durumlarının Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127. https://doi.org/10.35675/befdergi.826566
There are 69 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Child Development Education, Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Hasan Uğur Serdaroğlu 0000-0001-6397-3115

Hatice Bekır 0000-0001-9591-7660

Early Pub Date June 30, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date May 24, 2024
Acceptance Date June 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Serdaroğlu, H. U., & Bekır, H. (2024). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER. Birey Ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 1-29. https://doi.org/10.20493/birtop.1489551
AMA Serdaroğlu HU, Bekır H. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. June 2024;14(1):1-29. doi:10.20493/birtop.1489551
Chicago Serdaroğlu, Hasan Uğur, and Hatice Bekır. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER”. Birey Ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 14, no. 1 (June 2024): 1-29. https://doi.org/10.20493/birtop.1489551.
EndNote Serdaroğlu HU, Bekır H (June 1, 2024) OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 14 1 1–29.
IEEE H. U. Serdaroğlu and H. Bekır, “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER”, Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 1–29, 2024, doi: 10.20493/birtop.1489551.
ISNAD Serdaroğlu, Hasan Uğur - Bekır, Hatice. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER”. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 14/1 (June 2024), 1-29. https://doi.org/10.20493/birtop.1489551.
JAMA Serdaroğlu HU, Bekır H. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. 2024;14:1–29.
MLA Serdaroğlu, Hasan Uğur and Hatice Bekır. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER”. Birey Ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 14, no. 1, 2024, pp. 1-29, doi:10.20493/birtop.1489551.
Vancouver Serdaroğlu HU, Bekır H. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GÜNCELLEMELER. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. 2024;14(1):1-29.

BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.

Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.

Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.