Bu
çalışma, Sosyal Bilimlerde okutulan matematik dersinin hâlihazırda bu ders
hakkında ön yargıları olan öğrenci kitlesinin, ders hakkındaki görüş ve
düşünceleri ile dersten beklentilerini belirleyebilmek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Çalışma, YYÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
Bölümü’nde öğrenim gören 100 öğrenci üzerinde yapılmış ve öğrencilerden
kendilerine sözlü ve yazılı olarak aktarılan soruları cevaplandırmaları
istenmiştir. Öğrencilerin verdikleri cevaplar belli puan aşamalarından
geçirilerek nicel veriler elde edilmiştir. Daha sonra elde edilen bu veriler
Eviews 7 programına aktarılıp, programdan grafiklere dökülerek sonuçlar
değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın sonunda, öğrencilerin matematik dersine
yönelik son derece karamsar bir tutum ve kaygı
içerisinde olduğu belirlenmiş ve bu doğrultuda bazı çözüm önerileri
sunulmuştur.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |