Bu
çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı’na atanacak öğretmenlerin seçiminde getirilen
sözlü (mülakat) sınavına ilişkin öğretmen adaylarının metaforik algılarının
tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olan
“olgubilim (fenomenoloji) deseni” esas alınarak yapılandırılmıştır. Çalışma
grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim
Fakültesinin farklı bölümlerinde okuyan öğrencileri oluşturmuştur. Öğretmen
adaylarının öğretmen atamalarında
uygulanan sözlü sınava (mülakat)ilişkin
meteforik algılarını belirlemek amacıyla, “Sözlü sınav (mülakat)………gibidir.
Çünkü ………” ifadesinin yer aldığı yarı yapılandırılmış form kullanılmıştır.
Çalışma
sonunda elde edilen veriler içerik analizine uygun olarak çözümlenmiştir. 94
öğretmen adayı sözlü sınava ilişkin toplam 62 geçerli metafor üretmiştir.
Üretilen bu metaforlar 4 farklı kavramsal kategori altında değerlendirilmiştir.
Çalışmada üretilen metaforlar incelendiğinde öğretmen adaylarının büyük
çoğunluğunun getirilen sözlü sınav hakkında olumsuz tutum içinde olduğu
anlaşılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular ışığında önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |