Çalışmada, Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünde okuyan öğrencilerin gıda güvenliği bilgi ve tutumlarının belirlenmesi ve öğrencilerin demografik değişkenlere göre (cinsiyet, eğitim düzeyi, kimle yaşadığı) gıda güvenliği bilgi düzeyinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma, Gazi Üniversitesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünde okuyan 219 öğrenciye yapılmıştır. Öğrencilerin bilgi düzeyleri incelendiğinde; gıda zehirlenmesine neden olan bakteri türlerinden olan Salmonella spp. ile ilgili bilgi düzeyleri yüksek iken, sorgulanan diğer bakterilerin hangi gıdalarla ilişkili olduğunu, çoğunluğun bilmediği gözlenmiştir. Genel olarak öğrencilerin gıda güvenliği bilgi düzeyleri orta derecede çıkmıştır. Ayrıca bilgi düzeylerinin, kaçıncı sınıfta oldukları ve kimle yaşadıklarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine göre daha yüksek bilgi düzeylerine sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca arkadaşlarıyla yaşayanların ailesiyle yaşayanlara göre daha fazla bilgi düzeyine sahip oldukları görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 2 |