Uluslararası öğrenci, kendi
ülkesinden eğitim görme amacıyla ayrılan ve bu süreç boyunca eğitim gördüğü
ülkede yerleşik halde bulunan öğrenciye denilmektedir. Dünya genelindeki
üniversiteler sahip oldukları öğrencilerin kimliklerini çeşitlendirip bu amaçla
uluslararasılaşmayı kendilerine amaç edinmişlerdir. Bu amaçla üniversiteler
belli kotalarla uluslararası öğrencileri öğrenim süreleri boyunca eğitim
süreçlerine dâhil etmektedir. Uluslararası öğrenciler ise sosyo-kültürel olarak
üniversite ortamına çeşitlilik kazandırmaktadır. Türkiye’de İçişleri Bakanlığı
Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan 2016 yılı göç raporunda 2016
- 2017 yılında Türkiye Burslarından yararlanan uluslararası öğrencilerin
sayısının 3.995 olduğu ifade edilmiştir. Veriler toplu olarak incelendiğinde
ise ülkenin her geçen yıl daha fazla uluslararası öğrenciye ev sahipliği
yapmakta olduğu görülmektedir.
Kendi kültürel kodlarıyla daha
yaşanabilir bir ülkeyi bırakıp farklı bir sosyo-kültürel yapının bulunduğu
ülkeye öğrenim görme amacıyla giden uluslararası öğrenciler eğitim süreçleri boyunca
birtakım sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Bu çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi’nde
2017- 2018 eğitim döneminde lisans veya yükseköğrenim düzeyinde öğrenim
görmekte olan Türkiye Burslarından yararlanan uluslararası öğrencilerin yaşadığı
dil, maddi, sosyo-kültürel ve akademik alanlardaki uyum sorunlarının tespit
edilmesine odaklanmıştır. Ayrıca bu sorunlara yönelik getirilebilecek çözüm
önerileriyle kamu – özel ve sivil ortakların bilgilendirilip uluslararası
öğrencilerin sorunlarının en aza indirilmesi amaçlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |