Bu araştırmanın amacı, devlet parasız yurtlarında kalan ortaöğretim öğrencilerinin yurt yaşantılarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Orta Karadeniz Bölgesi’nde yer alan bir ilçede devlet parasız yatılı yurtlarında kalan 14 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Çalışma grubunda cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi açısından maksimum çeşitlilik sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşmelerden faydalanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerin içerik analizi sonucunda tema ve kodlar ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların yurt yaşantısını öznel yaşantılarına göre tanımladıkları görülmüştür. Yurt yaşantısında başta yalnızlık ve özlem olmak üzere farklı duyguların yoğun olarak yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, fiziksel yapı, güvenlik, temizlik ve beslenme ile ilgili problemler yaşadıkları ve bu problemlere karşı bazı baş etme mekanizmaları geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, belletici öğretmenlere, idarecilere, yurt hizmet personeli ve eğitim politika yapıcılarına bazı önerilerde bulunularak veriler alanyazı bulguları ile birlikte tartışılmıştır.
The aim of this research is to examine the opinions of secondary school students living in state free dormitories about their dorm life. The study group of the research consists of 14 secondary school students staying in state free boarding dormitories in a town located in the Central Black Sea Region in the 2022-2023 academic year. The study group was selected with maximum variation sampling, one of the purposive sampling methods. In the study group, maximum diversity was tried to be achieved in terms of gender, school type and grade level. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used in the research. In collecting the data of the research, semi-structured interviews were used as data collection technique. As a result of the content analysis of the semi-structured interviews, themes and codes emerged. As a result of the research, it was seen that the participants defined their dormitory life according to their subjective experiences. It has been concluded that different emotions, especially loneliness and longing, are intensely experienced in dormitory life. Finally, some suggestions were made to mnemonic teachers, administrators, dormitory service personnel and education policy makers, and the data were discussed together with the literature findings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychological Counseling and Guidance (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | June 27, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | December 5, 2023 |
Acceptance Date | March 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 1 |