Piano education varies depending on the
students age, musical potential and the level of sophistication physical skills
in playin the piano. However despite
these differences piano education should be carried out within the frame work
of a specific system in which the individual characteristics of the student are
addressed and this system should be structured in accordance with the stages of
piano education.Stages in the first of piano education of pre- school and
school-age students; to determine and improve the student’s musical hearing
level, to comprehend and use the piano keybord, to perform the piano repertoire
and thereby to develop skills for piano playing can be arranged on three
foundations. However, at every stage of piano education, the establishment and
maintenance of the bond of love with music and therefore piano should be
considered as one of the primary objectives.
Piyano eğitimi öğrencinin
yaşına, müziksel potansiyeline ve piyano çalmaya ilişkin fiziksel becerilerinin
gelişmişlik düzeyine bağlı olarak farklılıklar göstermektedir. Ancak, bu
farklılıklara karşın piyano eğitiminin, öğrencinin bireysel özelliklerinin
dikkate alındığı belirli bir sistem
çerçevesinde yürütülmesi ve söz konusu bu sistemin piyano eğitiminin aşamaları
ile uyum içinde yapılandırılması gerekir. Okul öncesi ve okul çağındaki
öğrencilerin piyano eğitiminin ilk aşamasındaki evreler; öğrencinin müziksel
işitme düzeyinin tespiti ve geliştirilmesine, piyano klavyesinin kavratılması
ve kullanım tekniklerine, piyano repertuvarının seslendirilmesine ve
dolayısıyla piyano çalmaya yönelik becerilerin geliştirilmesine yönelik olmak
üzere üç temel üzerinde düzenlenebilir. Bununla birlikte, piyano eğitiminin her
aşamasında müzik, dolayısıyla piyano ile sevgi bağının kurulması ve
sürdürülmesinin öncelikli hedeflerden biri olarak dikkate alınması da gerekir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | September 24, 2019 |
Acceptance Date | November 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.