Research Article
BibTex RIS Cite

TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students' Knowledge and Orientations About Birth

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 78 - 84, 14.06.2024

Abstract

Amaç: Tıp Fakültesi 1-2- ve 3. dönem öğrencilerinin doğum bilgisi, doğuma yönelim ve korkularının değerlendirilmesi
amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Tıp Fakültesinde öğrenim gören belirli yaş grubundaki kız öğrencilerin bilgi ve tecrübelerini
değerlendiren 16 soruluk 52 alt başlık olmak üzere anket çalışması yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan 18-24 yaş arası kız öğrencilerin yaş ortalaması 20,2 ± 1,2 olduğu, %28’i il de ,
%12’si ilçe de %60’ı ise kasaba da yaşamaktadır. Doğum korkusu hakkında %90 ı bilgi sahibi olduğunu ifade
ederken, %79’u ise normal doğumun zor olduğunu belirtmiştir. Doğum hakkındaki bilgilerini %3’ü annesinden,
%7’si abla-kardeş ten, %4 sağlık personelinden,%10 öğretmeninden, %58 sosyal medyadan ve kalan
%18’i arkadaşından öğrenmiştir. Anketin son kısmında katılımcılara doğum şekli sorulduğunda; katılımcıların
%80 i sezaryen doğum planlarken %20’si normal spontan vajinal doğum planlamaktadır.
Sonuç: Yapılan çalışmamızda öğrencilerin ileride çocuk sahibi olmak istedikleri ancak doğum için korku içinde
oldukları görülmüştür. Öğrenciler doğumda çaresiz kalacaklarını düşünmektedirler. Bu sebepten dolayı
sezaryene göre normal vajinal doğumdan daha fazla korktuğu bulunmuştur. Doğum ile bilgilerinin ise sosyal
medyadan öğrendikleri için tam olarak doğru olmadığı düşünülmektedir. Doğum ile ilgili fizyolojik bilgilerin
öğrenilmesi için daha akılda kalıcı projelere ihtiyaç vardır.

References

  • 1. Barut S, Uçar T. Gebelerde doğum öz yeterlilik algısının doğum korkusu ile ilişkisi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. Ağustos 2018;11(2):107-15
  • 2. Žigić Antić L, Nakić Radoš S, Jokić-Begić N. Are non-pregnant women afraid of childbirth? Prevalence and predictors of fear of childbirth in students. J Psychosom Obstet Gynaecol. 2019 Sep;40(3):226-31
  • 3. Moran E, Bradshaw C, Tuohy T, Noonan M. The Paternal Experience of Fear of Childbirth: An Integrative Review. Int J Environ Res Public Health. 2021 Jan 29;18(3):1231
  • 4. Bülbül T, Özen B, Çopur A, Kayacık F. GEBELERİN DOĞUM KORKUSU VE DOĞUM ŞEKLİNE KARAR VERME DURUMLARININ İNCELENMESİ. JHS. December 2016;25(3):126-30
  • 5. Çiçek O, Mete S. Sık karşılaşılan bir sorun: doğum korkusu. Dokuz Eylül üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektron. Derg. 2015;8(4):263–8
  • 6. Güleç D. Hemşirelik Öğrencilerinde Doğum ve Ebeveynliğe Hazırlık Dersinin Doğum Korkusu ve Travmatik Doğum Algısına Etkisi. J Higher Edu Sci. 2020;10:423–28
  • 7. Rublein L, Muschalla B. Childbirth fear, birth-related mindset and knowledge in non-pregnant women without birth experience. BMC Pregnancy Childbirth. 2022 Mar 24;22(1):249
  • 8. Reime B, Klein MC, Kelly A, Duxbury N, Saxell L, Liston R, et al. Do maternity care provider groups have different attitudes towards birth? BJOG. 2004 Dec;111(12):1388-93
  • 9. Heidari, Z., Kohan, S. The Comparison of Knowledge and Attitude of Midwifery and Nursing Students towards Natural Childbirth and Cesarean Section. Journal of Midwifery and Reproductive Health, 2015; 3(4): 437-43.
  • 10. Hemminki E, Klemetti R, Gissler M. Cesarean section rates among health professionals in Finland, 1990-2006. Acta Obstet Gynecol Scand. 2009;88(10):1138-44 Bozok Tıp Derg 2024;14(2):78-84 Bozok Med J 2024;14(2):78-84 KARAKAYA ve ark. Öğrenci̇lerde doğum bi ̇lgi̇si̇
Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 78 - 84, 14.06.2024

Abstract

References

  • 1. Barut S, Uçar T. Gebelerde doğum öz yeterlilik algısının doğum korkusu ile ilişkisi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. Ağustos 2018;11(2):107-15
  • 2. Žigić Antić L, Nakić Radoš S, Jokić-Begić N. Are non-pregnant women afraid of childbirth? Prevalence and predictors of fear of childbirth in students. J Psychosom Obstet Gynaecol. 2019 Sep;40(3):226-31
  • 3. Moran E, Bradshaw C, Tuohy T, Noonan M. The Paternal Experience of Fear of Childbirth: An Integrative Review. Int J Environ Res Public Health. 2021 Jan 29;18(3):1231
  • 4. Bülbül T, Özen B, Çopur A, Kayacık F. GEBELERİN DOĞUM KORKUSU VE DOĞUM ŞEKLİNE KARAR VERME DURUMLARININ İNCELENMESİ. JHS. December 2016;25(3):126-30
  • 5. Çiçek O, Mete S. Sık karşılaşılan bir sorun: doğum korkusu. Dokuz Eylül üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektron. Derg. 2015;8(4):263–8
  • 6. Güleç D. Hemşirelik Öğrencilerinde Doğum ve Ebeveynliğe Hazırlık Dersinin Doğum Korkusu ve Travmatik Doğum Algısına Etkisi. J Higher Edu Sci. 2020;10:423–28
  • 7. Rublein L, Muschalla B. Childbirth fear, birth-related mindset and knowledge in non-pregnant women without birth experience. BMC Pregnancy Childbirth. 2022 Mar 24;22(1):249
  • 8. Reime B, Klein MC, Kelly A, Duxbury N, Saxell L, Liston R, et al. Do maternity care provider groups have different attitudes towards birth? BJOG. 2004 Dec;111(12):1388-93
  • 9. Heidari, Z., Kohan, S. The Comparison of Knowledge and Attitude of Midwifery and Nursing Students towards Natural Childbirth and Cesarean Section. Journal of Midwifery and Reproductive Health, 2015; 3(4): 437-43.
  • 10. Hemminki E, Klemetti R, Gissler M. Cesarean section rates among health professionals in Finland, 1990-2006. Acta Obstet Gynecol Scand. 2009;88(10):1138-44 Bozok Tıp Derg 2024;14(2):78-84 Bozok Med J 2024;14(2):78-84 KARAKAYA ve ark. Öğrenci̇lerde doğum bi ̇lgi̇si̇
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Obstetrics and Gynaecology
Journal Section Original Research
Authors

Hüseyin Karakaya

Utku Berkay Akalın

Ethem Serdar Yalvaç

Mustafa Bakırcı

Publication Date June 14, 2024
Submission Date June 1, 2024
Acceptance Date June 2, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Karakaya, H., Akalın, U. B., Yalvaç, E. S., Bakırcı, M. (2024). TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth. Bozok Tıp Dergisi, 14(2), 78-84.
AMA Karakaya H, Akalın UB, Yalvaç ES, Bakırcı M. TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth. Bozok Tıp Dergisi. June 2024;14(2):78-84.
Chicago Karakaya, Hüseyin, Utku Berkay Akalın, Ethem Serdar Yalvaç, and Mustafa Bakırcı. “TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth”. Bozok Tıp Dergisi 14, no. 2 (June 2024): 78-84.
EndNote Karakaya H, Akalın UB, Yalvaç ES, Bakırcı M (June 1, 2024) TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth. Bozok Tıp Dergisi 14 2 78–84.
IEEE H. Karakaya, U. B. Akalın, E. S. Yalvaç, and M. Bakırcı, “TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth”, Bozok Tıp Dergisi, vol. 14, no. 2, pp. 78–84, 2024.
ISNAD Karakaya, Hüseyin et al. “TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth”. Bozok Tıp Dergisi 14/2 (June 2024), 78-84.
JAMA Karakaya H, Akalın UB, Yalvaç ES, Bakırcı M. TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth. Bozok Tıp Dergisi. 2024;14:78–84.
MLA Karakaya, Hüseyin et al. “TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth”. Bozok Tıp Dergisi, vol. 14, no. 2, 2024, pp. 78-84.
Vancouver Karakaya H, Akalın UB, Yalvaç ES, Bakırcı M. TIP FAKÜLTESİ KIZ ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM HAKKINDAKİ BİLGİ VE YÖNELİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Evaluation of Medical Faculty Female Students’ Knowledge and Orientations About Birth. Bozok Tıp Dergisi. 2024;14(2):78-84.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi