Küreselleşme
dünya ticaretindeki gelişmelere bağlı olarak son yıllarda hızlanmış uluslararası
ticaretin artış hızına bağlı olarak gelişmeye devam etmektedir. Kıtalararası
ülkelerin ticaretlerinin gelişmesi küreselleşme sürecini hızlandırırken bu
sürecin hızlanmasına katkıda bulunan önemli araçlardan birisi de tıpkı
iletişim, internet, medya gibi taşımacılık olmuştur. Yani taşımacılık uluslararası
ticareti geliştirirken bu da küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Hızla büyüyen
küreselleşmenin olduğu bu makroekonomik çevrede işletmeler artık yerel ve
ulusal pazarları hedef olarak görerek ayakta kalabilme şansını yavaş yavaş
yitirmektedirler. Bu dar kapsamda kalan işletmeler ihracat yaparak elde
edebilecekleri ek gelirlerden mahrum kalırken dış ülkelerdeki rakip
işletmelerin pazarlarını kapmalarına da seyirci kalmaktadırlar. Pek tabi ki
işletmelerin dış pazarlara açılabilmelerinde kendi oluşturacakları taşımacılık
filoları yetersiz kalacaktır. Bu yüzden ülke yönetimleri işletmelerin ihtiyaç
duyduğu bu taşıma hizmetini kendilerine en ucuz ve kaliteli bir şekilde sunacak
taşımacılık şirketlerini ve taşımacılık alt yapılarını oluşturmada kendilerine
düşen görevin farkına varmış ve gerekli yatırımları yapmaktadırlar. Ülkemizde
de özellikle son yıllarda ulaştırma sistemlerine yapılan yatırımlar
işletmelerimizin taşımacılık maliyetleri bakımından dış ülke rakipleriyle
rekabet edebilmesine yardımcı olacak ulaştırma politikaları ile
desteklenmektedir. Son yıllarda özellikle hızlı tren projelerine yapılan
yatırımlar, oluşturulmaya çalışılan lojistik üsler bu destek programların en
bariz örnekleridir. Özellikle lojistik üsler kendilerine birçok taşımacılık
şirketini çekerek orada büyük bir rekabetin oluşmasına bu sayede üretim
işletmelerinin ürettikleri ürünleri en ucuz ve kaliteli bir şekilde taşıyacak birçok
nakliye şirketinin tekliflerini değerlendirmelerine ve bu sayede maliyet tasarruflarına
gidebilecekleri bir piyasa ortamına ulaştıkları rahatlıkla
gözlemlenebilmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de taşımacılığın tarihi gelişimi,
hali hazırdaki durumu ve taşımacılığın geliştirilip Türkiye İşletmeciliğine
nasıl katkıda bulunulabileceği kuramsal olarak incelenip önerilerde bulunulmaya
çalışılacaktır.
Journal Section | AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Acceptance Date | January 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: ICOMEP 2017 ÖZEL SAYISI |