Bu çalışmada, Ortaöğretim Öğrencilerinin boş zaman değerlendirme eğilimlerinin farklı değişkenlere göre belirlenmesini amaçlanmıştır. Çalışmaya 2007-2008 eğitim öğretim yılında Ankara merkez ilçelerinde devlet okullarında öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinden 827’si erkek %52,8 ve 740 kız %47,2 olmak üzere toplam 1567 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Anketin güvenirliliğini test etmek için hesaplanan Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı 0.88 dir. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin, okul dışında herhangi bir boş zaman etkinliğine katılmalarına ilişkin görüşleri cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir p< 0,05 . Katılımcıların okullarında boş zaman etkinlikleri yapmaya zamanlarının yeterlilik düzeylerinin okul türlerine göre farklılaştığını göstermektedir p
In this study, aim is determination of leisure time evaluation aptitude of primary school students’ acording to different variables. In this study, 827 male %52,8 and 740 female %47,2 students totaly = 1567 students are attempt which are educated in goverment primary schools in 2007-2008 education semester in Ankara Centeral district. Cronbach Alfa inner Consistence coefficiency is .88 is used for the questionary reliabilty. The opinion of the students about leisure time after school show divercity for the genders. p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 2 Issue: 3 |