Research Article
BibTex RIS Cite

Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi

Year 2018, Volume: 2 Issue: 6, 28 - 42, 30.09.2018

Abstract

Bu çalışma banka
çalışanlarının teknoloji kabul ve kullanımlarını, Teknoloji Kabul Modeli (TKM)
ile ampirik olarak test etmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma Burdur ili
Bucak ilçesinde faaliyette bulunan banka çalışanları üzerinde yürütülmüştür.
Bucak'ta çalışan 117 banka personelinin 67 anket yanıtları uygun bir istatistik
programı ile test edilmiştir. Bu araştırmada güvenilirlik analizi, betimsel
analizlerin yanı sıra Independent Sample T-Test ve ANOVA testi kullanılmıştır.
Araştırmada verilerin normal dağılımını görebilmek için Kolmogorov-Smirnov
Testi ve Skewness ve Kurtosis Testleri uygulanmıştır. Araştırma kapsamında,
bilgi teknolojileri kullanımının banka çalışanları üzerindeki etkisi ve
çalışanların bilgi teknolojileri hakkındaki bilgisi, tecrübe ve düşüncelerinin
bazı demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği
incelenmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan bu istatistiksel veriler ile
literatür taraması karşılaştırılmış, yorumlanarak daha sonra yapılacak olan
çalışmalar için öneriler sunulmuştur.

References

  • Aktaş S. 2007, “Teknoloji Kabul Modeli İle Muhasebecilerin Bilgi Teknolojisi Kullanımına Yönelik Bir Uygulama”, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli, s. 25.Bagozzi, R. P. ve Yi, Y. (1988). On the Evaluation of Structural Equation Models, Journal of The Academy of Marketing Science, 16 (1), 74-94.Davis, F.D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology, MIS Quarterly, 13(3), 319-339. Engin, U. (2015). Bankacılık Sektöründe Yönetim Bilişim Sistemleri Ve Sistemin Çalışanlar Üzerindeki Etkisi Hakkında Bir Araştırma s. 38.Fishbeın, M. & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behavior: Introduction to theory and research, Addison-Wesley, Reading, MA.Gyampah, K.A. & Salam, A.F. (2004). An Extension of The Technology Acceptance Model in an ERP Implementation Environment, Information & Management, 41, 731-745.Hu, P.J.H. & Clark, T.H.K. & MA, W.W.K. (2003), “Examining Technology Acceptance by School Teachers: A Longitudinal Study”, Information & Management, (41: ), ss.227-241.Ibrahım, S.S. & Muhammad, A., (2014), Information and Communication Technology and Bank Performance In Nigeria: A Panel Data Analaysis, Social Science Journal, Vol. 7, No. 2, s.165-176.Kalaycı, Şeref (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 1.Baskı, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.Ma, W.W. & Anderson, R. & Streıth, K. O. (2005). Examining user acceptance of computer technology: an empirical study of student teachers, Journal of Computer Assisted Learning, Vol: 21. 387-395.ss.Özer G.,Özcan M., AKTAŞ S. (2010), "Teknoloji Kabul Modeli ile Muhasebecilerin Bilgi Teknolojisi Kullanımına Yönelik Bir Uygulama" Journal of Yaşar University Dergisi, Temmuz 2010, s. 3280.Porter, M. E. & Heppelmann J. E. (2014). How Smart, Connected Products Are Transforming Competition. Harvard Business Review, 92(11), 64-88.Söyleyici, G. T. (2017). “Sosyal Medya ve Tüketici Davranışları İlişkisi: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma” Kesit Akademi Dergisi (The Journal of Kesit Academy) Yıl: 3, Sayı:9, Eylül 2017, 36-54.Taylor, S. & Todd, P.A. (1995), “Understanding Information Technology usage: A test of competing models”, Information Systems Research, (6:2), ss.144-176.Turan H. & Çolakoğlu B. E. (2008), Yüksek Öğrenimde Öğretim Elemanlarının Teknoloji Kabulü Ve Kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde Ampirik Bir Değerlendirme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, Eylül 2008, s. 112.Turan H. & Çetinkaya B. Ö. (2010), Bürolarda Teknoloji Kabul Ve Kullanımı: Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli İle Bir Model Önerisi Ve Sekreterler Üzerinde Ampirik Bir Değerlendirme. Akademik Bakış Dergisi, (19), Ocak, Şubat, Mart 2010.Weıll, P. & Ross, J. W. (2009), IT Savvy: What Top Executives Must Know to Go from Paint to Gain, Boston. Harward Business School Press.Whyte, G. & Bytheway, A. & Edwards, C. (1997). Understanding User Perceptions of Information Systems Success. Journal of Strategic Information Systems, (6), 35-68.https://www.bddk.org.tr/WebSitesi/turkce/Raporlar/TBSGG/16430tbs_temel_gostergeler_raporu_eylul_2017.pdf (21.12.2017)
Year 2018, Volume: 2 Issue: 6, 28 - 42, 30.09.2018

Abstract

References

  • Aktaş S. 2007, “Teknoloji Kabul Modeli İle Muhasebecilerin Bilgi Teknolojisi Kullanımına Yönelik Bir Uygulama”, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli, s. 25.Bagozzi, R. P. ve Yi, Y. (1988). On the Evaluation of Structural Equation Models, Journal of The Academy of Marketing Science, 16 (1), 74-94.Davis, F.D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology, MIS Quarterly, 13(3), 319-339. Engin, U. (2015). Bankacılık Sektöründe Yönetim Bilişim Sistemleri Ve Sistemin Çalışanlar Üzerindeki Etkisi Hakkında Bir Araştırma s. 38.Fishbeın, M. & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behavior: Introduction to theory and research, Addison-Wesley, Reading, MA.Gyampah, K.A. & Salam, A.F. (2004). An Extension of The Technology Acceptance Model in an ERP Implementation Environment, Information & Management, 41, 731-745.Hu, P.J.H. & Clark, T.H.K. & MA, W.W.K. (2003), “Examining Technology Acceptance by School Teachers: A Longitudinal Study”, Information & Management, (41: ), ss.227-241.Ibrahım, S.S. & Muhammad, A., (2014), Information and Communication Technology and Bank Performance In Nigeria: A Panel Data Analaysis, Social Science Journal, Vol. 7, No. 2, s.165-176.Kalaycı, Şeref (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 1.Baskı, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.Ma, W.W. & Anderson, R. & Streıth, K. O. (2005). Examining user acceptance of computer technology: an empirical study of student teachers, Journal of Computer Assisted Learning, Vol: 21. 387-395.ss.Özer G.,Özcan M., AKTAŞ S. (2010), "Teknoloji Kabul Modeli ile Muhasebecilerin Bilgi Teknolojisi Kullanımına Yönelik Bir Uygulama" Journal of Yaşar University Dergisi, Temmuz 2010, s. 3280.Porter, M. E. & Heppelmann J. E. (2014). How Smart, Connected Products Are Transforming Competition. Harvard Business Review, 92(11), 64-88.Söyleyici, G. T. (2017). “Sosyal Medya ve Tüketici Davranışları İlişkisi: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma” Kesit Akademi Dergisi (The Journal of Kesit Academy) Yıl: 3, Sayı:9, Eylül 2017, 36-54.Taylor, S. & Todd, P.A. (1995), “Understanding Information Technology usage: A test of competing models”, Information Systems Research, (6:2), ss.144-176.Turan H. & Çolakoğlu B. E. (2008), Yüksek Öğrenimde Öğretim Elemanlarının Teknoloji Kabulü Ve Kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde Ampirik Bir Değerlendirme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, Eylül 2008, s. 112.Turan H. & Çetinkaya B. Ö. (2010), Bürolarda Teknoloji Kabul Ve Kullanımı: Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli İle Bir Model Önerisi Ve Sekreterler Üzerinde Ampirik Bir Değerlendirme. Akademik Bakış Dergisi, (19), Ocak, Şubat, Mart 2010.Weıll, P. & Ross, J. W. (2009), IT Savvy: What Top Executives Must Know to Go from Paint to Gain, Boston. Harward Business School Press.Whyte, G. & Bytheway, A. & Edwards, C. (1997). Understanding User Perceptions of Information Systems Success. Journal of Strategic Information Systems, (6), 35-68.https://www.bddk.org.tr/WebSitesi/turkce/Raporlar/TBSGG/16430tbs_temel_gostergeler_raporu_eylul_2017.pdf (21.12.2017)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Cilt:2 Sayı:6
Authors

Hakan Tunç

Özlem Çetinkaya Bozkurt

Hanife Gürbüz

Publication Date September 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 6

Cite

APA Tunç, H., Bozkurt, Ö. Ç., & Gürbüz, H. (2018). Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 2(6), 28-42.
AMA Tunç H, Bozkurt ÖÇ, Gürbüz H. Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. September 2018;2(6):28-42.
Chicago Tunç, Hakan, Özlem Çetinkaya Bozkurt, and Hanife Gürbüz. “Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi”. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 2, no. 6 (September 2018): 28-42.
EndNote Tunç H, Bozkurt ÖÇ, Gürbüz H (September 1, 2018) Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 2 6 28–42.
IEEE H. Tunç, Ö. Ç. Bozkurt, and H. Gürbüz, “Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi”, Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 6, pp. 28–42, 2018.
ISNAD Tunç, Hakan et al. “Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi”. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 2/6 (September 2018), 28-42.
JAMA Tunç H, Bozkurt ÖÇ, Gürbüz H. Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. 2018;2:28–42.
MLA Tunç, Hakan et al. “Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi”. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 6, 2018, pp. 28-42.
Vancouver Tunç H, Bozkurt ÖÇ, Gürbüz H. Banka Çalışanlarının Bilgi Teknolojileri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle İncelenmesi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. 2018;2(6):28-42.