BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 3 Issue: 2, 153 - 173, 09.10.2014

Abstract

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

References

  • Altun, M. (2001). Matematik Öğretimi(1. Baskı). Bursa: Alfa.
  • Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (5. Baskı). Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda Matematik Öğretimi (5-8. sınıflar)(2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dursun, Ş., Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2). 217-230.
  • Ekizoğlu, N., Tezer, M. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ile Matematik Başarı Puanları Arasındaki İlişki, www.world-education- center.org/index.php/cjes/arcticle/wiewFile/27/24. erişim tarihi: 08.07.2014.
  • Farooq, M. S., Chaudhry, A. H., Shafiq, M., Berhanu, G., (2011). Factors affecting students'quality of academic performance: A case of secondary school level, Journal of Quality and Technology Management Volume VII, Issue II, December, 2011, Page 01- 14.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 14. Baskı, Ankara: Nobel.
  • Keklikci, H., Yılmazer, Z. (2013). İlköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeyleriyle matematik öğretmenlerine yönelik görüşleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Ağustos 2013, sayı 3, makale no: 25, ISSN: 2146-9199.
  • Keskin, H., Yapıcı, Ş., (2008). Başarılı ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim, 2008, 1 (1), 20-32.
  • Köse, M., Demir, E., (2014). Öğretmenlerin Rol Modelleri Hakkında Öğrenci Görüşleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 4(1): 08-18, 2014, ISSN: 1307-1149, E- ISSN: 2146-0086.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2003(2), Sayı:14.
  • Samuelsson, J.,Granström, K. (2007). Important Prerequisites For Students' mathematical Achevement, Journal of Theory and Practice in Education, ISSN: 1304-9496, 2007, 3(2): 150-170.
  • Sheldon, S. B., Epstein, J. L. (2005). Involvement Counts: Family and Community Partnerships and Mathematics Achievement, The Journal of Educational Research, March / April 2005, Vol 98, No: 4.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz 2000, Sayı: 24, Sayfa: 543-559.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Basım). Ankara: Seçkin Yayınları.

Bartın İli Ortaokullar Arası Matematik Yarışmasına Katılan Öğrencilere Göre Matematikte Başarılı Olmalarını Sağlayan Faktörler

Year 2014, Volume: 3 Issue: 2, 153 - 173, 09.10.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı matematikte başarılı olmuş veya matematikte başarısını ortaya
koymuş öğrencilerin kendi ifadelerinden matematik başarılarının arka planını araştırarak matematikte
başarılı olmalarını sağlayan faktörleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 öğretim
yılında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde yapılan ortaokullar arası matematik yarışmasına katılan
Bartın il merkezinde ve merkez köylerinde öğrenim gören, okullarından seçilerek gelen matematik
dersinde başarılı 38 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada elde edilen veriler, nitel araştırma
yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi kullanılarak yorumlanmıştır. Ölçme aracı olarak
araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış açık uçlu dört sorudan oluşan bir araştırma formu
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre matematikte başarılı öğrenciler matematiği öğrenmede
öğretmene sorumluluk verirken, matematikte başarıyı arttırmada kendisini etkili görmektedir.
Araştırmada bazı öğrenciler matematik başarısını doğuştan gelen zekâsına ve yeteneğine
bağlamaktadırlar. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de matematikte başarılı öğrencilerin
matematiğe üst bir misyon yüklemeleridir. Araştırmada öğrenci görüşleri tablolara birebir yansıtılarak
tabloların analizinde yorumlamaya gidilmiştir. Elde edilen bulgulara göre sonuçlar yorumlanmış ve çeşitli
öneriler getirilmiştir.

References

  • Altun, M. (2001). Matematik Öğretimi(1. Baskı). Bursa: Alfa.
  • Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (5. Baskı). Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda Matematik Öğretimi (5-8. sınıflar)(2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dursun, Ş., Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2). 217-230.
  • Ekizoğlu, N., Tezer, M. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ile Matematik Başarı Puanları Arasındaki İlişki, www.world-education- center.org/index.php/cjes/arcticle/wiewFile/27/24. erişim tarihi: 08.07.2014.
  • Farooq, M. S., Chaudhry, A. H., Shafiq, M., Berhanu, G., (2011). Factors affecting students'quality of academic performance: A case of secondary school level, Journal of Quality and Technology Management Volume VII, Issue II, December, 2011, Page 01- 14.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 14. Baskı, Ankara: Nobel.
  • Keklikci, H., Yılmazer, Z. (2013). İlköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeyleriyle matematik öğretmenlerine yönelik görüşleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Ağustos 2013, sayı 3, makale no: 25, ISSN: 2146-9199.
  • Keskin, H., Yapıcı, Ş., (2008). Başarılı ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim, 2008, 1 (1), 20-32.
  • Köse, M., Demir, E., (2014). Öğretmenlerin Rol Modelleri Hakkında Öğrenci Görüşleri, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 4(1): 08-18, 2014, ISSN: 1307-1149, E- ISSN: 2146-0086.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2003(2), Sayı:14.
  • Samuelsson, J.,Granström, K. (2007). Important Prerequisites For Students' mathematical Achevement, Journal of Theory and Practice in Education, ISSN: 1304-9496, 2007, 3(2): 150-170.
  • Sheldon, S. B., Epstein, J. L. (2005). Involvement Counts: Family and Community Partnerships and Mathematics Achievement, The Journal of Educational Research, March / April 2005, Vol 98, No: 4.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz 2000, Sayı: 24, Sayfa: 543-559.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Basım). Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Neslihan Usta

Publication Date October 9, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Usta, N. (2014). Bartın İli Ortaokullar Arası Matematik Yarışmasına Katılan Öğrencilere Göre Matematikte Başarılı Olmalarını Sağlayan Faktörler. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2), 153-173.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education