Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Bu araştırmanın amacı matematikte başarılı olmuş veya matematikte başarısını ortaya
koymuş öğrencilerin kendi ifadelerinden matematik başarılarının arka planını araştırarak matematikte
başarılı olmalarını sağlayan faktörleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 öğretim
yılında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde yapılan ortaokullar arası matematik yarışmasına katılan
Bartın il merkezinde ve merkez köylerinde öğrenim gören, okullarından seçilerek gelen matematik
dersinde başarılı 38 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada elde edilen veriler, nitel araştırma
yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi kullanılarak yorumlanmıştır. Ölçme aracı olarak
araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış açık uçlu dört sorudan oluşan bir araştırma formu
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre matematikte başarılı öğrenciler matematiği öğrenmede
öğretmene sorumluluk verirken, matematikte başarıyı arttırmada kendisini etkili görmektedir.
Araştırmada bazı öğrenciler matematik başarısını doğuştan gelen zekâsına ve yeteneğine
bağlamaktadırlar. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de matematikte başarılı öğrencilerin
matematiğe üst bir misyon yüklemeleridir. Araştırmada öğrenci görüşleri tablolara birebir yansıtılarak
tabloların analizinde yorumlamaya gidilmiştir. Elde edilen bulgulara göre sonuçlar yorumlanmış ve çeşitli
öneriler getirilmiştir.
Ortaokul Öğrencileri Matematik Öğretmeni Matematikte Başarılı Ortaokul Öğrencileri Matematik Başarısı Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education