Bu çalışmada sözsüz davranışların gözlemlenmesi, yorumlanması ve psikolojik danışmanlar üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesine yönelik bir eğitim programı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sözsüz Davranış Eğitim Programı (SÖDEP), kuramsal, gözlem becerisini geliştirme, hipotez yazma ve hipotezleri test etme modüllerinden oluşmaktadır. Programın etkililiğini değerlendirmek için çalışmaya en az iki yıl deneyimli biri erkek olan yedi psikolojik danışman (Mage=29.57; SD=7.11) katılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında kişisel bilgi formu, JACFEE fotoğraf seti, Kısa Süreli İfadeleri Tanıma Testi ve Sözsüz Davranış Bilgi Düzeyi Değerlendirme Testi kullanılmıştır. Sonuçlar, katılımcıların Sözsüz Davranış Bilgi Düzeyi Değerlendirme Testi (z= -2,366, p<.05) ve Kısa Süreli İfadeleri Tanıma Testi (z= -2,201, p<.05) ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu gösterirken; JACFEE için anlamlı bir fark yoktur (z-1.682, p>.05). Bulgular ışığında SÖDEP'in geliştirilmesi için nelerin gerekli olduğu tartışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 19, 2024 |
Publication Date | July 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education