2020 yılında Koronavirüs salgını dolayısıyla eğitim faaliyetleri aksamıştır. Bu durumdan kaynaklanan öğrenme kaybını azaltmak için öğretim faaliyetleri dijital ortamlar üzerinden yapılmaya başlamıştır. Yapılan bu faaliyetlerle ilgili sorunların belirlenmesi için meselenin bilimsel olarak ele alınması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı uzaktan öğretim sürecinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) Derslerine yönelik öğrenci tutumlarının belirlenmesidir. Çalışma nicel yöntemlerle desenlenmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu Sivas ilinin Zara ilçesindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Özdemir ve Çelik tarafından geliştirilen “DKAB Dersi Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sürecinde öğrencilerin derse yönelik tutumlarının bağımsız değişkenlerin etkisine bağlı olarak anlamlı bir şekilde değişkenlik gösterip göstermediği saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin dijital ortamlar üzerinden yapılan din kültürü ve ahlak bilgisi derslerine yönelik tutumları yüksektir. Ancak derslere katılma istekleri orta düzeydedir. Öğrencilerin tutumları okul türü, öğrenim düzeyi, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi başarı durumu, öğretmenlerin ilgi çekici dijital materyal kullanma durumu değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Araştırma din öğretimiyle ilgili uzaktan eğitimin değerlendirilmesi hususunda yapılan sınırlı çalışmalardan biri olduğu için önemlidir.
Din Eğitimi Uzaktan Eğitim Dijital Eğitim Ortamı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğrenci Tutumları
In 2020, educational activities were disrupted due to the Covid-19 epidemic. In order to reduce the learning loss arising from this situation, teaching activities have started to be carried out on digital media. In order to determine the problems related to these activities, the issue needs to be dealt with scientifically. The aim of this research is to determine student attitudes towards religious culture and moral knowledge lessons in the distance education process. The study was designed with quantitative methods. The sample group of the study consists of students from Zara district of Sivas province. The data of the study were obtained by "Religion Culture and Moral Knowledge Course Attitude Scale" developed by Özdemir and Çelik. The data obtained in the study were analyzed through the SPSS package program. In the analysis process, it was determined whether the students' attitudes towards the course differ significantly depending on the effect of independent variables. According to the results of the research, the students' attitudes towards the religious culture and moral knowledge lessons on digital media are high. However, their willingness to participate in classes is moderate. Students 'attitudes differ significantly according to the variables of school type, education level, religious culture and ethics course success, and teachers' use of interesting digital material. The research is important because it is one of the limited studies on the evaluation of distance education related to religious education.
Religious Education Distance Education Digital Education Environment Religious Culture and Moral Knowledge Student Attitudes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 17 |