Bu çalışma, mevcut 7. Sınıf Bilim ve Teknoloji müfredatının olgu odaklı ve indirgemeci çevre içeriğine bir alternatif oluşturmaktadır. Öğrencilere, daha üst düzey bilişsel beceriler kazandırmayı ve günümüzdeki dinamik ve karmaşık çevre problemlerini daha iyi kavramalarına yardımcı olmayı amaçlanmaktadır. Fen ve Teknoloji müfredatındaki tek çevre odaklı ünite olan “İnsan ve Çevre Ünitesi”ne alternatif bir bakış geliştirilmiş, sistem yaklaşımı ile hazırlanan uygulamanın etkinliği orijinal olarak geliştirilen çeşitli testlerle sınanmıştır. Yarı-deneysel olarak tasarlanan araştırmada, karşılaştırma grubunda 20, deney grubunda 22 yedinci sınıf öğrencisiyle çalışılmıştır. Deney grubu nedensel döngü şemaları, stok-akış şemaları ve dinamik sistem modelleriyle öğrenim görürken, karşılaştırma grubuna aynı çevre içeriği müfredatın önerileri doğrultusunda uygulanmıştır. Uygulanan testler sonucunda, deney grubunun sistem düşüncesi becerilerinin daha fazla geliştiği ve dinamik çevre sorunlarını anlamlandırmada daha başarılı oldukları saptanmıştır. Fen başarı ve önkoşul beceri testlerinin hiçbirinde gruplar arası farka rastlanmamıştır. Altı ay sonra uygulanan gecikmeli testlerde ise, öğrencilerin sistem düşüncesi becerileri arasındaki fark azalırken, deney grubundaki öğrencilerin dinamik çevre problemlerini anlamlandırmada hala daha başarılı oldukları görülmüştür.
Journal Section | Original Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 30 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.