Dünyada İngilizce’nin öğretimi, anadili İngilizce olan ve olmayanlar olarak iki temel grup öğretmen
tarafından yapılmaktadır. Her iki grup öğretmenin farklı bağlamlarda, farklı alanlarda güçlü yönleri
olmasına rağmen, anadili İngilizce olan öğretmenlerin dili daha iyi öğretebildikleri biçiminde bilimsel
dayanağı olmayan yaygın bir kanı bulunmaktadır. Bu kanı, anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin işe
alımlarda haksızlığa ve genel olarak ayrımcılığa uğraması ile sonuçlanabilmektedir. Bu yazıda bu ayrımın
gittikçe önemsiz hale gelmeye başlamasının nedenleri, Türkiye bağlamında yerli öğretmenlerin güçlü yönleri
ve bir İngilizce öğretmeninin dili iyi bilmekle birlikte gerekli yöntem ve alan bilgisine sahip olması gerektiği
anlatılmaktadır.
Anadili İngilizce olan öğretmenler anadili İngilizce olmayan öğretmenler yabancı dil öğretmeni eğitimi öğrenci tutumları öğretmen yeterlikleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | September 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 27 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.