Bu çalışmada ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin güdülenmelerini artıran ögelerle,güdülenmelerini etkilemeyen ve güdülenmelerini düşüren ögeler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanındeneklerini, İstanbul’da rastgele seçilmiş beş farklı ilköğretim okulunda çalışan tam zamanlı 271 kadın,167erkek olmak üzere toplam 438 öğretmen oluşturmuştur. Deneklere verilen 55 maddeli kontrol listesiKızıltepe’nin (2006) yapmış olduğu çalışmada elde ettiği bulgulardan derlenmiştir. Araştırma bulguları üçmadde halinde sunulabilir: Öğretmenlerin (1) güdülenmelerini artıran ögeler (örneğin: öğrencilerininbaşarıları, derslerine çalışmaları, derse katılmaları, çalıştıkları ortamın huzurlu olması, idare veya işarkadaşlarıyla iyi ilişkiler ve sınıflarının fiziksel ve teknolojik olarak iyi donanımlı olması gibi); (2)güdülenmelerini etkilemeyen ögeler (örneğin: müfettişlerin sınıflarına gelip gidişleri, velilerle iyi geçinemiyorolmak veya okulda kendilerine ait ofislerinin olmayışı gibi); (3) güdülenmelerini düşüren ögeler (örneğin:idarenin kendilerine kötü davranması, öğrencilerine faydalı olamadığını hissetmeleri ve sınıflarının yetersizfiziksel ve teknolojik durumları gibi).
Bu çalışmada ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin güdülenmelerini artıran ögelerle,güdülenmelerini etkilemeyen ve güdülenmelerini düşüren ögeler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanındeneklerini, İstanbul’da rastgele seçilmiş beş farklı ilköğretim okulunda çalışan tam zamanlı 271 kadın,167erkek olmak üzere toplam 438 öğretmen oluşturmuştur. Deneklere verilen 55 maddeli kontrol listesiKızıltepe’nin (2006) yapmış olduğu çalışmada elde ettiği bulgulardan derlenmiştir. Araştırma bulguları üçmadde halinde sunulabilir: Öğretmenlerin (1) güdülenmelerini artıran ögeler (örneğin: öğrencilerininbaşarıları, derslerine çalışmaları, derse katılmaları, çalıştıkları ortamın huzurlu olması, idare veya işarkadaşlarıyla iyi ilişkiler ve sınıflarının fiziksel ve teknolojik olarak iyi donanımlı olması gibi); (2)güdülenmelerini etkilemeyen ögeler (örneğin: müfettişlerin sınıflarına gelip gidişleri, velilerle iyi geçinemiyorolmak veya okulda kendilerine ait ofislerinin olmayışı gibi); (3) güdülenmelerini düşüren ögeler (örneğin:idarenin kendilerine kötü davranması, öğrencilerine faydalı olamadığını hissetmeleri ve sınıflarının yetersizfiziksel ve teknolojik durumları gibi).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 28 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.