Özgül öğrenme bozukluklarının bir alt tipi olarak sınıflandırılan disleksi en yaygın görülen öğrenme
güçlüğüdür. Disleksi, kelimelerin akıcı ve doğru bir şekilde tanınması ve okunmasında yaşanan güçlük ve
yetersizlik olarak tanımlanır. Disleksinin tanımı, farklı disiplinlerin ya da kurumların bakış açılarına,
uzmanlıklarına ya da hedeflerine bağlı olarak sürekli değişiklik göstermiştir. Bu makalede, farklı disleksi
tanımları ve disleksinin nedenleri tartışılmıştır. Ayrıca, dislektik çocuklarda yaşla birlikte değişen belirtilerin
bir kısmı, sınıf düzeylerine göre özetlenmiştir. Son bölümde, sınıf öğretmenleri için sınıf yönetimi hakkında
ve eğitsel teknikler üzerine kısa, pratik bilgiler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 35 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.