Sözdizimsel karmaşıklık, ödev özelliklerinin etkilerini incelemek üzere çeşitli çalışmalarda bağımlı değişken olarak kullanılmıştır. Önceki çalışmaların büyük bir çoğunluğunda genel karmaşıklık ve yan tümceleme karmaşıklığı incelenmiş olup, söz öbeği karmaşıklığı araştırılmamıştır (Bulté & Housen, 2012). Bu çalışma, sözdizimsel karmaşıklık ölçülerinin seçimi ve ödev tasarımının ikinci dil öğrenenlerin sözlü performanslarını nasıl etkilediğini incelemiştir. Çalışmada çevrimiçi planlama fırsatlarına göre iki gruba ayrılmış 64 üniversite öğrencisinin sözlü olarak anlattıkları sözel hikayelere bakılmıştır. Sözdizimsel karmaşıklık; tümce, yantümce ve söz öbeği karmaşıklıklarını gösteren dört farklı ölçüt ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda iki grup arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark gözlemlenmemiştir. Sonuçlar; kullanılan sözdizimsel karmaşıklık ölçüleri, çalışmada kullanılan ödevin özellikleri ve katılımcıların ikinci dildeki yeterlilikleri göz önünde bulundurularak tartışılmıştır.
Syntactic complexity has been used as a dependent variable in studies investigating the effects of task features. Most studies measured only subordination and overall complexity and eschewed clausal and phrasal level complexity (Bulté & Housen, 2012). The present study investigated how the selection of syntactic complexity measures as well as specific task designs affect L2 oral performance. The study analyzed the oral narratives of 64 university-level participants in two groups which differed in terms of online planning opportunities in task demands. Syntactic complexity was assessed with four measures focusing on the supraclausal, clausal, and phrasal levels. The results did not show any statistically significant differences between the two groups. The findings were discussed in the light of the syntactic complexity measures, the nature of the task, and L2 proficiency.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 37 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.