Bu araştırmanın amacı, FeTeMM odaklı olarak tanımlanan ulusal ve uluslararası ders planlarının çeşitli model ve yaklaşımları ile karşılaştırarak ortak bir çerçevenin varlığını araştırmaktır. Bu çalışmanın sonuçları, dünya genelinde uygulanan geleneksel ve FeTeMM odaklı olarak tanımlanan toplamda 82 ders planının tematik meta-sentez araştırma yöntemiyle araştırılmasıyla elde edilmiştir. Araştırmada üç ana tema ve 13 alt tema olmak üzere 16 tema üretilmiştir. Bulunan ana temalar “FeTeMM Bilgisi,” “FeTeMM Öğretim Yaklaşımları” ve “FeTeMM Uygulama Süreci” olarak tanımlanmıştır. Araştırmanın alt temaları ise “Pedagojik Bilgi,” “Alan Bilgisi,” “Teknolojik Bilgi,” “Değerlendirme Bilgisi,” “Proje Temelli Öğrenme,” “Disiplinlerarası Yaklaşımı,” “Sorgulama Temelli Öğrenme,” “5E Öğrenme Modeli,” “Problem Temelli Öğrenme,” “Görev Analizi,” “FeTeMM Bağlantısı,” “FeTeMM Okuryazarlık Becerisi” ve “Gerçek Hayata Özgü Değerlendirme” olarak bulunmuştur. FeTeMM yaklaşımının ortaya konuluşundan itibaren kendini oluşturan disiplinler incelendiğinde, matematik ve fen disiplinlerinin mühendislik disiplinine yakınlaşması gözlemlenmektedir. Bu yaklaşım çalışmanın bulguları ile birlikte değerlendirildiğinde, FeTeMM’in disiplinlerarası bir yaklaşım olmasının FeTeMM’de oluşan kimlik krizine kaynaklık etmekten çok FeTeMM’e ait olan bütüncül yapının anlaşılmasında önemli bir rol oynadığı görüşüne varılmıştır.
The aim of this study is to search for a common framework on STEM lesson plans by comparing the national and international lesson plans, defined as STEM-focused, based on various models and approaches. We used thematic meta-synthesis research method and selected 82 lesson plans from the ones focused on STEM across the world. As a result of content analysis, three main themes and 13 sub-themes emerged. Main themes were named as “STEM knowledge,” “STEM teaching approaches,” and “STEM implementation process.” Sub-themes of the research were "pedagogical knowledge," "content knowledge," "technological knowledge," "assessment knowledge," "project-based learning," "interdisciplinary approach," "inquiry-based learning," "5E learning model," "problem-based learning,” “task analysis,” “STEM connection,” “STEM literacy skill,” and “authentic assessment.” When the disciplines that constitute itself since the emergence of the STEM approach are examined, it is observed that mathematics and science disciplines converge to engineering discipline. When this approach is evaluated together with the findings of the study, it is concluded that STEM as an interdisciplinary approach plays a key role in understanding the holistic structure belonging to STEM rather than causing an identity crisis in STEM.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | December 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 37 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.