Araştırmanın amacı, öğretmen
adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda,
öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin
cinsiyet, okudukları bölüm ve sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı
araştırılmıştır. Araştırma nicel yapıda betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya
696 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kuzu ve Doğan (2015)
tarafından geliştirilen okuma tutum ölçeği kullanılmıştır. Verileri SPSS 21 paket
programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının
okumaya yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Bu durum,
öğretmen adaylarının okumaya yönelik olumlu tutumlara sahip olduklarını da
göstermektedir. Kadın öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumları, erkek
öğretmen adaylarına göre daha olumlu ve tutum puan ortalamaları daha yüksektir. Sınıf düzeyine göre anlamlı farklılıklar oluşmasa
da çoğunlukla okumaya yönelik en yüksek tutum 2. sınıflara; en düşük tutuma ise
4. sınıflara aittir. Bölüm
değişkenine göre öğretmen adaylarının
okumaya yönelik tutumları arasında anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Öğretmen yetiştiren eğitim
fakültelerinde, okumaya yönelik olumlu tutum geliştirme amacıyla farklı
etkinlikler ve proje çalışmaları yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017