Araştırmanın amacı, ortaokul kademesinde kaynaştırma eğitimi gören öğrencilerin uyum becerine ilişkin bir devlet okulu programında öğrenci öğretmen, veli ve öğrenci görüşleri üzerine yapılan durum çalışmasıdır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem çerçevesinde bir durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Bir devlet okulunda eğitim gören kaynaştırma öğrencilerinin akademik ve sosyal uyum becerileri branş öğretmenleri, birlikte eğitim gördüğü normal gelişim gösteren akranları ve ebeveynleri gözünden inceleme yapılmıştır. Kaynaştırma eğitimi sürecinde baştan beri yer alan 7 branş öğretmeni, 5 kaynaştırma öğrencisi, 6 normal eğitim gören akranı ve 4 veli katılmıştır. Araştırma sonucunda branş öğretmenlerinin sosyal uyum ve kabul açısından kaynaştırma öğrencileriyle problem yaşamadıkları dile getirirken akademik olarak kendilerini yetersiz hissettiklerini belirtmişlerdir. Aynı araştırmaya katılan normal eğitim gören akranlarının görüşlerine göre kaynaştırma eğitimi gören arkadaşlarını kendilerinden farklı görmediklerini, sosyal olarak uyum içinde olduklarını, akademik olarak öğretmenlerinin sorularına cevap verdiklerini, sadece bazı zamanlarda davranışlarında sıkıntılar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan ebeveynler ise kaynaştırma eğitimi gören çocuklarının arkadaşları ve etrafındaki kişiler ile iletişimlerinin iyi olduğunu, sosyal açıdan hiçbir sıkıntı yaşamadığını, kaynaştırma eğitimi hakkında bilgi sahibi olmadığını, gerekli kurum ve kuruluşlar tarafından bilgilendirilmediğini sadece devlet okulunda eğitim gördüğü için güvendiklerini söylemişlerdir. Bu görüşler doğrultusunda branş öğretmenlerine kaynaştırma eğitimi ile ilgili hizmet içi eğitim verilmeli ve aynı zamanda kaynaştırma öğrencilerine de davranış iyileştirme eğitimleri verilmesi gerektiği fikrine ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017